هوگو بارا شیائومی

هوگو بارا در پی ترک شیائومی و بازگشت به سیلیکون ولی است

هوگو بارا (Hugo Barra) یکی از مدیران بین الملل شرکت شیائومی در فیس بوک خود رسما خبر ترک شیائومی و بازگشت به سیلیکون ولی (Silicon Valley) را تایید کرد. بارا به شخصیتی محبوب در کمپانی چینی شیائومی تبدیل شده بود و همه او را به عنوان یکی از ستارگان پلتفرم اندروید می‌شناختند.

وی مدت زمان فعالیت در شیائومی را «بزرگ‌ترین و چالش برانگیزترین ماجراجویی زندگی خود» نامید و ابراز امیدواری کرد تا این کمپانی به جایگاه خوبی در مسیر گسترش جهانی دست پیدا کند. وی همچنین عنوان کرده است که زندگی در یک محیط منحصر به فرد تلفات زیادی در زندگی او داشته و تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامیتی او گذاشته است.

هوگو بارا یکی از عوامل مهم رشد سریع شرکت شیائومی بود

آگوست 2013، زمانی که هوگو بارا به شیائومی آمد این کمپانی سازنده گوشی های هوشمند خیلی سریع به یک بازیکن اصلی در بازار موبایل جهان تبدیل شد. این پیشرفت به حدی رسید که فروش 7.5 میلیون قطعه از گوشی های آنها در سال 2012 تنها دو سال بعد به 61 میلیون قطعه رسید که می‌تواند رشد شگفت انگیز آن‌ها را به خوبی نشان دهد. همین قضیه باعث شد تا Lei Jun مدیرعامل شیائومی اخیرا اعتراف کند که چنین رشدی بسیار سریع‌تر از انتظار بوده و البته ناپایدار است. Jun هفته گذشته گفت:

در سال های اولیه، ما حرکت خیلی سریعی داشتیم. ما یک معجزه را رقم زدیم، اما همچنین نقشه‌هایی برای رشد بلند مدت نیز کشیده‌ایم.

هوگو بارا شیائومی

با وجود موفقیت در آسیا، اروپا و هرجای دیگر، شیائومی به جز فروش آنلاین تی وی باکس Mi Box در بازار ایالات متحده از سهم زیادی برخوردار نیست. با این حال هوگو بارا به وب سایت انگجت گفته است که این شرکت در حال آزمودن گوشی های بالارده خود نظیر Mi 5 و Mi Note 2 در ایالات متحده است که می‌تواند نشانه‌ای از عرضه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک به این منطقه مهم اقتصادی باشد.

بارا نقش بسیار بزرگی در موفقیت کمپانی شیائومی داشته است. او در تمامی رویدادهای خارج از چین این شرکت حضور داشت و در خود چین نیز به عنوان چهره‌ای بسیار محبوب شناخته می‌شد. به گفته او مدیرعالم شیائومی با حمایت از استعفای وی، از او درخواست همکاری به عنوان مشاور شیائومی به طور نامحدود را داشته است. حال او به خانه قدیمی خود، دره سیلیکون بازخواهد گشت تا ماجراجویی جدیدی را در این نقطه مهم حوزه تکنولوژی از سر بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*