سریال دره سیلیکون ( Silicon valley )؛ ماجرایی برای عاشقان تکنولوژی

تا به حال فیلم‌های سینمایی مختلفی در زمینه تکنولوژی و بزرگان این عرصه به نمایش درآمده اند. اما تکنولوژی همواره یکی از ژانر‌های مظلوم واقع شده در بین سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی بوده است در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سریال دره سیلیکون ( Silicon valley ) بپردازیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

تقریباً ۴ سال پیش بود که کانال HBO پخش مجموعه تلویزیونی را آغاز کرد که شاید کمتر فکرش را می‌کرد به این شدت محبوب شود. دره سیلیکون “ Silicon valley “ نام این سریال تلویزیونی است. قطعاً دره سیلیکون مکانی آشنا برای تمامی علاقه مندان به دنیای تکنولوژی است. منطقه‌ای در کالیفرنیای ایالات متحده که به خاطر حضور بسیاری از شرکت‌های مطرح تکنولوژی جهان و همچنین برگزاری استارت آپ‌هایی قدرتمند، به منطقه‌ای بسیار مشهور تبدیل شده است.

حال نویسندگان مطرح ژانر کمدی دور یکدیگر جمع شده اند و مجموعه تلویزیونی را با همین نام و در ارتباط با همین منطقه به قلم درآورده اند. نویسندگان خوش فکری همچون مایک جاج، الک برگ، کلی تارور و چندین نفر دیگر که همگی با همکاری یکدیگر توانسته‌اند ساعت‌ها سرگرمی را برای علاقه مندان عرصه تکنولوژی به وجود آورند.

تا به حال دو فصل از این سریال آمده است. جالب اینجاست که هر دو فصل هم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت عرضه شده اند. فصل سوم این مجموعه تلویزیونی جذاب نیز در چهارمین روز از ماه اردیبهشت بر روی شبکه HBO به نمایش درخواهد آمد.

داستان سریال دره سیلیکون چیست؟

ریچارد هندریکس ( توماس میدلدیچ ) یک برنامه نویس خجالی و منزوی است که دانشگاه را رها کرده و فکر‌هایی را در سر می‌پروراند. در همین حین ریچارد به صورت انفرادی مشغول ساخت یک اپلیکیشن موسیقی به نام “ Pied Piper “ نیز است. او در خانه یک کارآفرین به نام ارلیک باکمن ( تی.جی.میلر ) زندگی می‌کند. ارلیک فردی خوشگذران است که همیشه دوست دارد تا رئیس یک مجموعه باشد و همواره تهدید‌های او بالاسر ریچارد حس می‌شود. ریچارد وقتی قصد دارد اپلیکیشن خودش را به یک سرمایه گذار بزرگ به نام پیتر گرگوری ( کریستوفر اوان ولچ ) معرفی کند، با بی محلی او مواجه می‌شود و بدون آن که متوجه شود چه آینده‌ای در انتظار اوست تصمیم می‌گیرد تا به صورت انفرادی بر روی این اپلیکیشن کار کند.

Silicon Vallery Tv Series (4)

در میانه این داستان یکی از کارمندان کمپانی هولی متوجه می‌شود که ریچارد دست به ساخت یک اپلیکیشن تحت وب زده است که در آن از یک الگوریتم مدرن استفاده شده است. الگوریتمی که موجب شده تا حجم فایل‌های صوتی کاربرانی که در این وبسایت آن را آپلود می‌کنند، به کمتر از نصف آن می‌رسد. به همین خاطر این قضیه را به مدیرعامل هولی، گوین بلسون ( مت راس ) گزارش می‌دهد. در این بین رقابت شدیدی بین گرگوری و بلسون جهت خرید امتیاز این اپلیکیشن به وجود می آید. ریچارد هم وقتی که از اهمیت کار خودش پی می‌برد قصد دارد تا یک تیم متشکل از دوستان برنامه نویس و تکنسین خود را استخدام کرده و تجارتی را برای خود دست و پا کند.

Silicon Vallery Tv Series (2)

این سریال نکات جذاب زیادی دارد. برای ریچارد و تیمی که در آینده به عنوان یک شرکت شناخته می‌شوند، طی این دو فصل از سریال دره سیلیکون اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. آنها تلاش می‌کنند شرکتی را به نام خود ثبت کنند و دفتر مرکزی آن را نیز خانه ارلیک قرار دهند. آنها پس از مدتی تصمیم میگیرند تا خودشان را جهت شرکت در یک مسابقه تکنولوژی بین المللی آماده کنند. یکی از نکات جالب این فیلم حضور یک تیم تکنولوژی ایرانی در این مسابقه است که نشان از اهمیت محققین و توسعه دهندگان جمهوری اسلامی ایران در دنیای تکنولوژی دارد.

این گروه موفق می‌شوند با کسب مقام نخست در این مسابقه، توجه بیشتری را به خود جلب کنند. آنها به پای میز مذاکره با غول‌های تکنولوژی می‌نشینند تا بتوانند برای خود یک اسپانسر پیدا کنند. در همین حین شکایت کمپانی هولی نیز در جریان است. مدیرعامل هولی قصد دارد تا به هر طریقی که شده ثابت کند ریچارد این اپلیکیشن را در شرکت او طراحی کرده است. رسانه‌ای شدن همین شکایت سیاست خوبی از سوی شرکت هولی است تا بتواند اسپانسرها را از این گروه دور کند. در نهایت ما شاهد آن هستیم که رأی دادگاه به نفع ریچارد و تیمش صادر می‌شود.

Silicon Vallery Tv Series (5)

همانطور که گفته شد فصل سوم این سریال جذاب چهارم اردیبهشت ماه از طریق شبکه HBO پخش خواهد شد. علاقه مندان به مجموعه تلویزیونی دره سیلیکون منتظر هستند تا ببینند ریچارد و تیم Pied Piper چه چالش‌هایی را در فصل جدید این سریال تجربه خواهند کرد.

اگر شما هم یکی از بینندگان این مجموعه تلویزیونی هستید، نظر خود را درباره آن با ما و دیگر کاربران گجت نیوز در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*