گوشی های بالارده اندرویدی چینی

معرفی بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی (بهمن 95)

تا مدت‌ها قبل محصولات ساخت کمپانی‌های چینی مخصوصا گوشی‌ های ساخت کمپانی‌های این کشور، همواره بی‌کیفیت و سطح پایین تلقی می‌شدند که تنها خاصیت آن‌ها قیمت پایینشان بود. نمی‌توان پیشتازی کمپانی‌های چینی در رقابت بر سر قیمت را رد کرد، رقابتی که با وجود فاکتورهای مهم دیگر، همیشه برای کاربران در اولویت‌های نخست قرار دارد. خوشبختانه تمامی شرکت‌های چینی اعم از گوشی‌سازان، در سال‌های اخیر با حفظ موقعیت عالی خود در رقابت بر سر قیمت، قدم‌های فوق‌العاده و باورنکردنی را در دنیای طراحی و خلاقیت برداشته‌اند. اکنون با نگاه انداختن به لیست ده گوشی‌ساز برتر در دنیا، می‌بینید که هفت مورد از آن‌ها چینی هستند. به عنوان بهترین نمونه می‌توان از رتبه سوم هواوی بعد از سامسونگ و اپل در بازار گوشی های هوشمند اشاره کرد. با توجه به این نرخ رشد سریع، به معرفی بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی می‌پردازیم.

گوشی های بالارده اندرویدی چینی قیمتی هم‌اندازه پرچمداران دیگر کمپانی‌ها دارند

باید اعتراف کرد جایگاه سومی هواوی (Huawei) بدون دلیل نیست، چرا که برای اولین بار این کمپانی بود که در ابعاد بسیار گسترده نظر کاربران را درباره گوشی‌ های چینی عوض کرد. اکنون علاوه بر هواوی، کمپانی‌هایی همچون شیائومی (Xiaomi) و میزو (Meizu) نیر در این عرصه شدیدا خوش درخشیده و محصولات نوآورانه زیادی را به بازار عرضه کرده‌اند. با توجه به رشد چشمگیر گوشی های چینی، این محصولات دیگر به همان دستگاه‌های ساده و البته ارزان قیمت سابق محدود نمی‌شوند، به همین دلیل بهترین گوشی های اندرویدی چینی را در سه بخش بالارده، میان‌رده و اقتصادی معرفی می‌کنیم. در این مطلب کار را با معرفی بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی آغاز می‌کنیم.

Xiaomi Mi Mix

قیمت : 800 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان6.4 اینچ

2040×1080 پیکسل

 گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
16 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
 گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 821
دو پردازنده دو هسته‌ای
 رم: 4 یا 6 گیگابایتگوشی های بالارده اندرویدی چینی
باتری: 4400 میلی آمپر
حافظه: 128 یا 256 گیگابایت
مزایا
  • نسبت صفحه به بدنه غیر قابل تصور در حد 91 درصد
  • ظاهر شیک، پشت سرامیکی
  • عملکرد سریع و بدون نقص
معایب
  • بسیار گران قیمت
  • عدم خمیدگی جزیی مخصوصا در طراحی پشتی که سبب آسیب‌پذیری شدید در برابر ضربه می‌شود
  • ارائه شده در قاره آسیا

شیائومی از جمله نوآوران در عرصه گوشی های هوشمند است که بسیار سریع‌تر از حد تصور رشد کرده و نام محصولات آن همواره در بین بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی دیده می‌شوند. یکی از افسوس‌های کاربران جهانی، عدم فروش گوشی های این کمپانی در ایالات متحده آمریکا و همچنین اروپا به صورت رسمی است که بسیاری را از داشتن فناوری‌های نوین شیائومی محروم می‌کند.

در سال گذشته میلادی، طی یک مراسم که انتظار می‌رفت تنها شیائومی می نوت 2 (Xiaomi Mi Note 2) در آن معرفی شود، با یک شاهکار بی‌ چون و چرا و بدون رقیب در عرصه طراحی گوشی های هوشمند با نام شیائومی می میکس (Xiaomi Mi Mix) برخورد کردیم. این گوشی با وجود داشتن صفحه نمایش غو‌ل‌پیکر 6.4 اینچی، به لطف بهره‌بردن از نسبت صفحه به بدنه دیوانه‌وار 91 درصدی، در حد و اندازه یک گوشی آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) با سایز صفحه نمایش 5.5 اینچ ظاهر شده است. شیائومی می میکس دارای ابعاد 158 در 81 در 7.9 میلی‌متر است که برای یک دستگاه 6.4 اینچی “اعجاب‌آور” تلقی می‌شود. بدنه پشتی آن از سرامیک ساخته شده که علاوه بر محافظت دستگاه در برابر بدترین خط و خش‌ها، چهره بسیار شکیلی به آن می‌بخشد.

در نظر داشته باشید کاربران جهانی مدت‌ها است منتظرند تا در سال 2017، محصولاتی جدید از دو گوشی‌ساز برتر دنیا یعنی سامسونگ و اپل با حاشیه‌های کم و طراحی خاص ببینند، ویژگی که شیائومی می میکس از ماه‌ها قبل به کاربران ارائه کرده است. اگرچه شیائومی می میکس به عنوان یکی از بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی شناخته شده و همه کاربران مشتاق دیدن و خریدن آن هستند، اما این گوشی تنها برای کاربران چین و دیگر کشورها آسیایی عرضه شده است. البته، اگر کسی به فکر خدمت به هموطنان خود باشد، می‌تواند محموله‌ای از این گوشی را به کشور آمریکا وارد کند، چرا که شیائومی می میکس تحت اپراتور ای تی اند تی (AT&T) و تی موبایل (T-Mobile) در ایالات متحده آمریکا کار می‌کند، اما خبری از گارانتی و سرویس‌دهی برای گوشی نیست. شیائومی می میکس یکی از بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی است که توصیه می‌کنیم تا در مطالب زیر، بقیه مشخصات آن را به طور تفصیلی بخوانید.

Xiaomi Mi Note 2

قیمت : 630 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.7 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
22.5 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 821
دو پردازنده دو هسته‌ای
رم: 4 یا 6 گیگابایتگوشی های بالارده اندرویدی چینی
باتری: 4070 میلی آمپر
حافظه: 64 یا 128 گیگابایت
مزایا
  • طراحی خمیده ساخته‌شده از فلز و شیشه
  • عملکرد بسیار سریع
  • کیفیت صدای بالا
معایب
  • ارائه شده در قاره آسیا
  • طراحی گوشی با شیشه احتمال شکستگی و ترک‌برداشتن صفحه و حتی بدنه را بالا برده است

داشتن لبه‌های منحنی مدتی است که به عنوان یک خصیصه زیبا در طراحی گوشی‌ های هوشمند امروزی مشاهده می‌شود، اما به دلیل در انحصاربودن تکنولوژی ساخت چنین صفحه نمایش‌هایی، تنها در برخی محصولات انگشت‌شمار وجود داشته و هنوز متداول نشده‌ است. شیائومی می نوت 2 را باید بسیار شبیه به گوشی فراموش‌شده گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) دانست، چرا که انحنا و ظرافت مشابهی در آن دیده می‌شود، با این تفاوت که در دست کاربر منفجر نمی‌شود.

همچنان رابط کاربری MIUI همانند دیگر گوشی‌ های این کمپانی در شیائومی می منوت 2 وجود دارد. متاسفانه کاربران خارج از قاره آسیا از لمس طراحی منحصربه‌فرد و چشیدن عملکرد بالای سخت افزار و رابط کاربری MIUI شیائومی می نوت 2 محروم هستند. در نظر داشته باشید با کنار گذاشتن دریافت سرویس‌های رسمی از شرکت و همچنین زدن قید گارانتی، همانند شیائومی می میکس امکان واردات شیائومی می نوت 2 به ایالات متحده آمریکا برای استفاده از آن تحت اپراتور AT&T و T-Mobile وجود دارد. برای اطلاع از دیگر مشخصات این گوشی منحصربه‌فرد از لینک‌های زیر استفاده کنید.

Honor Magic

قیمت : 710 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.09 اینچ

2560×1440 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانHisilicon Kirin 950
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 4 گیگابایتگوشی های بالارده اندرویدی چینی
باتری: 2900 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
مزایا
  • طراحی خمیده فوق‌العاده با حاشیه بسیار کم
معایب
  • ارائه شده در قاره آسیا
  • بسیار گران قیمت
  • محدودیت تولید

شاید تاکنون به نظر رسیده باشد هواوی با داشتن تنوع محصول و شیائومی با خاص‌بودن و نوآوری نزد کاربران شناخته می‌شوند، اما واقعیت این است که در مدت اخیر هواوی نیز دست به طراحی‌های دیوانه‌کننده‌ای در دنیای گوشی های هوشمند زده است. اکنون یکی از گران قیمت‌ترین و بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی تحت برند آنر (Honor) هواوی عرضه شده و جادویی نام گرفته است. آنر مجیک (Honor Magic) حقیقتا هر شخصی را مجذوب خود می‌کند.

تمامی گوشه و کنار آنر مجیک خمیده کار شده و با داشتن حاشیه بسیار کم و درصد بالای نسبت صفحه به بدنه، تعلق‌داشتن خود به آینده تکنولوژی را فریاد می‌زند. آنر مجیک حاصل تلاش شبانه‌روزی هواوی است که به صورت آزمایشی تنها برای کاربران چینی عرضه شده است، اما هر کاربر دوست‌دار خلاقیت و نوآوری در سراسر جهان، آرزوی داشتن آن را می‌کند. گفتنی است ویژگی‌های آنر مجیک تنها به نحوه طراحی آن ختم نشده و داشتن سخت افزاری قدرتمند برای ارائه عملکردی سریع و همچنین دوربینی توانمند برای ثبت بهترین عکس‌های ممکن، آن را تبدیل به یکی از بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی کرده است.

Huawei Mate 9

قیمت : 600 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان6 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
20 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانHisilicon Kirin 960
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 4 گیگابایتگوشی های بالارده اندرویدی چینی
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
مزایا
  • صفحه نمایش و باتری غول‌پیک
  • دوربین دوگانه فوق‌العاده
  • عملکرد بسیار سریع
معایب
  • قیمت نسبتا بالا
  • استفاده از صفحه نمایش فول اچ‌دی در مقایسه با دیگر پرچمداران داری صفحه نمایش کیو اچ‌دی

پیشتر در بررسی گوشی های بالارده اندرویدی چینی کمتر رد و اثری از هواوی دیده می‌شد، اما این بار در کمال تعجب می‌بینیم که از چهار رده‌بالای معرفی شده، دو مورد به هواوی اختصاص پیدا کرده است. هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) پرچمداری است که مدتی قبل معرف شد و خوشبختانه تمامی ویژگی‌ها و خصلت‌های اصلی سری میت هواوی را همچنان حفظ کرده است. داشتن صفحه نمایش غول‌پیکر و همچنین یک باتری عظیم برای نیرودهی چندین و چند روزه را باید ویژگی پای ثابت گوشی های سری میت به عنوان بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی دانست که مجددا در هواوی میت 9 تکرار شده‌اند.

این گوشی حدود 600 دلار قیمت دارد که در مقایسه با رقبای اصلی خود همچون گوگل پیکسل (Google Pixel) و سری جدید گوشی های آیفون، حدود 150 دلار ارزان‌تر ظاهر شده است، در حالی که طراحی زیبا و چشم‌نواز بدنه آن با فلز و استفاده از یک دوربین دوگانه مهندسی شده توسط لیکا (Leica) بیش از این‌ها می‌ارزند. از نظر برخی از کاربران، رابط کاربری هواوی میت 9 کمی در مقایسه با قبل سخت‌تر شده است، اما بعد از مدتی کار کردن با آن نه تنها به تغییرات و پیشرفت‌های این رابط کاربری عادت می‌کنید، بلکه هواوی را بابت بهبود رابط کاربری EMUI در نسخه 5 آن ستایش خواهید کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد جزییات این گوشی می‌توانید به مطالب زیر مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Mi5s هم میتونست تو این لیست جا بگیره ..