آیفون 8 اپل

احتمالا آیفون 8 اپل را می‌توانید با حرکات دستتان کنترل کنید

در اطراف اپل شایعات زیادی مبنی بر تولید یک آیفون مجهز به نمایشگر لبه به لبه اولد شنیده می‌شود که به احتمال خیلی زیاد این گوشی آیفون 8 (Apple iPhone 8) و یا آیفون ایکس (Apple iPhone X) نام خواهد داشت. گفته می‌شود که با توجه به دهمین سالگرد عرضه آیفون توسط اهالی کوپرتینو، نسل جدید آیفون از قابلیت‌های جذابی بهره می‌برد. در آخرین این شایعات، گفته می‌شود آیفون 8 مجهز به اسکنر عنبیه چشم خواهد بود تا کاربران بتوانند از طریق چشمان خود اقدام به قفل گشایی آن کنند و یا کارهایی بیش از آن را با گوشی خود انجام دهند.

وب سایت تایوانی دیجی تایمز به نقل از منابعی غیرقابل ذکر فعال در صنعت موبایل ادعا کرده است که گوشی پرچمدار آینده اپل، آیفون 8 نام خواهد داشت و مجهز به نمایشگر اولد، شارژر وایرلس و همچنین تکنولوژی اسکنر عنبیه چشم است که احتمالا به کاربران قابلیت قفل گشایی گوشی توسط چشمان و یا استفاده از سیستم پرداختی اپل پی توسط چشمانشان را ارائه خواهد کرد. عنبیه چشم هر فرد یا همان عضلات رنگی دایره چشم الگوی پیچیده و تصادفی است که منحصر به همان فرد است و به هیچ عنوان بین دو نفر یکسان نخواهد بود.

هرچند دیجیتایمز ادعا می‌کند که این اطلاعات را از شرکت های تامین کننده قطعات مورد نیاز شرکت اپل به دست آورده است، اما تا بدین لحظه خود اپل هیچ واکنشی نسبت به آن نداشته تا احتمال شایعه بودن آن همچنان وجود داشته باشد. تا پیش از این شنیده می‌شد که اپل تا سال 2018 میلادی به سمت استفاده از چنین اسکنرهای امنیتی نخواهد رفت. دیجی تایمز به خودی خود نیز چندی پیش چنین گزارشی را منتشر کرده بود، اما امروز آن‌ها ادعا می‌کنند که حضور اسکنر عنبیه چشم در آیفون 8 از سوی منابع نزدیک به اپل منتشر شده است. گفته می‌شود که نسخه اصلی این گزارش توسط شرکت Xintec، وابسته به TSMC یکی از تولیدکنندگان اپل منتشر شده است که احتمالا وظیفه تولید انبوه چیپ های عنبیه چشم این شرکت را در امسال بر عهده دارد.

آیفون 8 اپل

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر ارشد کمپانی “KGI Securities” و یکی از قابل اعتمادترین منابع افشا کننده در دنیای فناوری است که همیشه می‌توانیم بر روی حرف‌های او حساب ویژه‌ای باز کنیم. وی چندی پیش معتقد بود که به لطف پتنت‌های انتشار یافته توسط اپل، اهالی کوپرتینو مشغول مطالعه بر روی تکنولوژی شناسایی چهره هستند. این تحلیلگر در ماه مارس سال 2016 عنوان کرد که گوشی اپل آیفون 8 مجهز به یک اسکنر عنبیه و یا سیستم تشخیص چهره است. کو گفته است که تاچ آی دی در نهایت جای خودش را به یک سیستم تشخیص چهره می‌دهد. وی می‌گوید: «برای افزایش امنیت، شایعاتی وجود دارد که اپل اگر بتواند بر چالش‌های فنی پیش رویش غلبه کند، کلید هوم را حذف می‌کند». یکی دیگر از راه حل‌هایی که می‌تواند در این بین وجود داشته باشد به گفته کو «استفاده از ترکیب اسکنر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره» است.

به گفته یک تحلیلگر می‌توانید با حرکات دستتان آیفون 8 اپل را کنترل کنید

ماه گذشته، تیموتی آکوری (Timothy Acuri) یکی از تحلیلگران وال استریت ژورنال و Cowen عنوان کرد که احتمالا اپل با قدرت گرفتن از یک سنسور لیزری و یک سنسور مادون قرمز که در کنار دوربین جلویی تعبیه خواهد شد، از یک سیستم تشخیص چهره و یا تشخیص ژستور بهره‌مند می‌شود. به گفته آکوری، این قابلیت می‌تواند به کاربران کنترل دیوایسشان توسط حرکات دستشان را اهدا کند تا به طور مثال ولوم را تنظیم کنند. بدون شک چنین قابلیتی می‌تواند آیفون آینده را به یکی از بهترین‌های بازار موبایل جهان تبدیل کند.

البته آیفون نخستین گوشی هوشمندی در دنیا نخواهد بود که از چنین اسکنری برخوردار است؛ سامسونگ برای نخستین بار در گوشی گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) که البته خیلی زود از رده خارج شد نیز از چنین اسکنری استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*