به لطف آیفون 7 پلاس اپل موفق به شکست سامسونگ در فروش سه ماهه‌ی پایانی 2016 شد

به لطف آیفون 7 پلاس اپل موفق به شکست سامسونگ در فروش سه ماهه‌ی پایانی 2016 شد

با وجود این که اپل و سامسونگ همواره رقابت نزدیکی در بازار داشته‌اند و معمولا کاربران برای خرید یک پرچمدار سطح بالا به سراغ یکی از این دو برند میروند، اما سامسونگ به لطف تنوع بالا در محصولات خود و عرضه‌ی گوشی های هوشمندی در سطوح میان رده و اقتصادی، معمولا گوی رقابت را از کمپانی آمریکایی ربوده است.

این رقابت در دوره‌ی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ به اوج خود رسید و اپل به لطف فروش بسیار بالای آیفون ۷ پلاس موفق شد از سامسونگ پیشی بگیرد و به برترین فروشنده‌ی گوشی های هوشمند در سراسر جهان تبدیل شود. در این بازه‌ی زمانی که از ماه اکتبر تا ماه دسامبر ادامه داشت، اپل با فروش ۷۸ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد آیفون و آن هم در حالی که سامسونگ موفق به فروش ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد از گوشی‌های گلکسی خود شده بود، در جایگاه اول قرار گرفت و این موضوع را در نمودار زیر می‌توانید مشاهده کنید:

به لطف آیفون 7 پلاس اپل موفق به شکست سامسونگ در فروش سه ماهه‌ی پایانی 2016 شد

کارشناسان دو عامل بسیار مهم را در ثبت این نتیجه موثر می‌دانند که قطعا اولین و مهمترین عامل، رسوایی مربوط به گلکسی نوت ۷ و انفجار باتری این دیوایس بود که منجر به جمع‌آوری آن از سطح جهان شد. بعد از این اتفاق، بسیاری از خریداران وفادار سامسونگ تصمیم به تعویض برند محبوبشان گرفتند و به سراغ خرید آیفون‌های اپل آمدند. در این زمان بود که فروش آیفون ۷ پلاس اپل که به لطف برخورداری از نمایشگر بزرگ و امکاناتی نظیر دوربین دارای لنزهای دوگانه تا آن زمان هم بالا بود، دوباره افزایش یابد و اپل را به صدر جدول فروشندگان موبایل در جهان برساند.

جالب است بدانید که اپل در این دوره موفق شد بالاترین قیمت متوسط برای فروش آیفون‌های خود را نیز به ثبت برساند و این رقم به ۶۹۵ دلار رسید. این به معنای آن است که درصد سود حاصله از راه فروش‌ این ۷۸ میلیون آیفون، نسبت به مقادیر مشابه در سالهای گذشته نیز بالاتر بوده و درآمد مناسبی را روانه‌ی جیب‌ مدیران و سرمایه‌گذاران این کمپانی کرده است.

بار قبلی که اپل موفق به شکست سامسونگ در زمینه‌ی فروش موبایل‌های هوشمند در جهان شده بود، به بازه‌ی زمانی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد که در آن زمان عرضه‌ی آیفون ۴ اس مجهز به دستیار صوتی سیری، باعث شد اپل بتواند سامسونگ که در آن زمان گلکسی اس ۲ خود را روانه‌ی بازار کرده بود را شکست دهد. اپل در آن دوره موفق به فروش ۳۷ میلیون از آیفون‌های خود شده بود و این در حالی است که سامسونگ با فروش ۳۶ میلیونی، این رقابت نزدیک را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود.

پیروزی قبلی اپل به چه زمانی برمی‌گردد؟

به لطف آیفون 7 پلاس اپل موفق به شکست سامسونگ در فروش سه ماهه‌ی پایانی 2016 شد

البته با توجه به این که اپل تنها دو مدل از پرچمداران خود را در هر سال روانه‌ی بازار میکند و محصولاتی در دسته‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر ندارد، این آمار فروش نسبتا طبیعی و قابل پیش‌بینی است. با این حال در سه ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی ممکن است که بار دیگر ان موفقیت برای اهالی کوپرتینو تکرار شود و عرضه‌ی آیفون ۸ مجهز به یک نمایشگر اولد و قابلیت‌هایی نظیر اسکنر صورت کاربران، فروشی فوق‌العاده را برای اپل رقم بزند؛ فروشی که کاملا به جنگ مستقیم آیفون ۸ و گلکسی اس ۸ سامسونگ بستگی دارد و موفقیت هرکدام از این دو گوشی در بازار می‌تواند پادشاه دنیای اسمارت فون‌ها در سال ۲۰۱۷ را تعیین کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*