مژده به طرفداران پیام‌ رسانی ایمن ؛ قابلیت تماس تصویری به اپلیکیشن سیگنال افزوده شد

در فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌ های موبایل مخصوصا برای دو پلتفرم محبوب اندروید و آی او اس، امروز ابزارهای پیام‌ رسان بسیار زیادی یافت می‌شوند. تمامی این نرم افزارها اغلب ویژگی‌های یکسانی را به کاربران ارائه کرده و تنها در برخی جزییات با یکدیگر تفاوت دارند، اما نقطه اشتراک بیشتر آن‌ها، عدم تمرکز بر روی بحث امنیت است و به همین دلیل کاربران از این بابت احساس ناامنی می‌کنند. امنیت دقیقا همان موضوعی است که اپلیکیشن پیام‌ رسان سیگنال (Signal) بر روی آن تمرکز کرده و طرفداران حفظ حریم شخصی را به سمت خود کشانده است. با افزوده شدن امکان برقراری تماس تصویری سیگنال ، از این پس باز هم شاهد مراجعه کاربران بیشتری به سمت آن خواهیم بود.

Open Whisper Systems، شرکت ارائه‌کننده و پشتیبان اپلیکیشن پیام‌رسان متن باز سیگنال، امروز طی ارسال یک پست در وبلاگ خود از افزوده شدن قابلیت تماس تصویری سیگنال پرده برداشت و جزییات آن را اعلام کرد. این قابلیت از چند روز قبل برای ورژن بتا اپلیکیشن سیگنال ارائه شده بود، اما از حالا کاربران نسخه پایدار آن نیز می‌توانند از تماس تصویری سیگنال استفاده کنند. این قابلیت را می‌توان با رفتن به منوی Advanced Settings و انتخاب عبارت Beta Test فعال کرد.

تماس تصویری سیگنالبه لطف رمزنگاری پیشرفته این اپلیکیشن پیام‌رسان، در سال‌های گذشته شاهد مراجعه گسترده کاربران به آن بودیم. این استقبال در زمان پیشنهاد شدن سیگنال توسط ادوارد اسنودن، فرد افشاکننده اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، با یک انفجار روبه‌رو شد، چرا که اسنودن مدعی بود از پیام‌رسان سیگنال در ارتباطات روزانه خود استفاده می‌کند. این سرویس بر اساس پروتکل رمزنگاری خود اپن ویسپر سیستم با نام سیگنال پروتکل (Signal Protocol) ساخته شده است، پروتکلی که اکنون به صورت یک استاندارد در دنیای پیام‌رسانی موبایل درآمده و در نرم افزارهای پیام‌رسان محبوبی همچون واتس اپ، مسنجر فیس بوک و گوگل الو (Google Allo) نیز مشاهده می‌شود.

تماس تصویری سیگنال

تماس تصویری سیگنال به بهبود کل زیرساخت منجر شده است

گفتنی است افزوده شدن قابلیت برقراری تماس تصویری سیگنال برای تمامی کاربران مفید خواهد بود، چرا که کل زیرساخت اپلیکیشن را تحت تاثیر قرار داده و کیفیت تماس صوتی را نیز به مراتب افزایش می‌دهد. در پلتفرم آی او اس شاهد رابط برنامه‌نویسی کاربردی جدیدی با نام کال کیت (CallKit) هستیم که به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌های دریافتی را در هر جایی حتی در لاک اسکرین مشاهده کنند. کد منبع پیام‌رسان سیگنال در گیت‌هاب موجود بوده و ورژن جدید آن نیز از هم اکنون قابل دریافت است.

دانلود برای اندروید ، آی او اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*