بازگشت اچ تی سی

برای بازگشت اچ تی سی به بازار موبایل چه استراتژی نیاز است؟

در چند سال گذشته وضعیت کسب و کار اچ تی سی تعریفی نداشته و به جای سوددهی، اغلب ضررهای میلیون دلاری را برای این کمپانی به همراه داشته است. درست چند روز قبل شاهد گزارش مالی اچ تی سی در ربع آخر سال 2016 بودیم که از ضرردهی به میزان 116 میلیون دلار خبر می‌داد. گویا این سراشیبی برای اچ تی سی غیر قابل توقف بوده و تنها در برخی مواقع میزان ضرردهی آن کم و زیاد می‌شود. بازگشت اچ تی سی به بازار موبایل نیازمند یک استراتژی منسجم و حساب شده است.

اچ تی سی به خوبی از وضعیت کنونی خود خبر داشته و می‌داند که برای باقی ماندن در دایره رقابت و همپایی با دیگر نام‌های بزرگ صنعت موبایل، نیاز به تغییراتی جدی دارد. به همین دلیل است شاهدیم این شرکت یک استراتژی تجاری جدید را در سال 2017 برای خود دست و پا کرده است. چیا لین چانگ (Chia-Lin Chang)، مدیر بخش گوشی های هوشمند اچ تی سی اعلام کرد این شرکت تصمیم ندارد تا در سال جاری به سرمایه خود بیفزاید، بلکه در عوض بر روی بازگشت خود به وضعیت سوددهی سابق تمرکز خواهد کرد. برای دستیابی به این مهم و بازگشت اچ تی سی به بازار، در سال جاری تنها شش یا هفت گوشی هوشمند توسط آن روانه بازار خواهد شد که ویژگی مشترک تمامی آن‌ها سودآوری است.

بازگشت اچ تی سی

بازگشت اچ تی سی به بازار نیازمند دور ماندن از محصولات پایین‌رده است

با توجه به این گفته‌ها و همچنین اعلام پیشین کمپانی مبنی بر عدم عرضه محصولات پایین‌رده، تنها شاهد دستگاه‌هایی میان‌رده و شاید بالارده در بین این تعداد خواهیم بود. اچ تی سی معتقد است بازار گوشی های رده پایین بسیار پیچیده بود و از طرفی سوددهی آن‌ها غیر قابل توجه است. تاکنون شاهد عرضه دو گوشی هوشمند از این کمپانی در سال جاری با نام‌های یو الترا و یو پلی بوده‌ایم. با در نظر گرفتن این دو، تنها چهار یا پنج گوشی دیگر برای عرضه در سال 2017 باقی می‌مانند که یکی از آن‌ها اچ تی سی 11 خواهد بود. هر چند ممکن است این نام تغییر کند، اما در هر صورت می‌‎دانیم امسال یک پرچمدار جدید را به عنوان جانشین اچ تی سی 10 مشاهده خواهیم کرد.

استراتژی بازگشت اچ تی سی با بازار با در نظر گرفتن وضعیت کنونی آن کاملا منطقی و معقول است. بهتر است تا به جای عرضه کوله‌باری از محصولات که همه شبیه به یکدیگر هستند، تنها بر روی چند گوشی محدود سرمایه‌گذاری کرده و از وجود ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد در تمامی آن‌ها اطمینان حاصل کرد. این رویه برای افزایش میزان سوددهی نیز مناسب‌تر خواهد بود.

بازگشت اچ تی سیاچ تی سی همچنین می‌بایست به یکی از دلایل مهم عدم فروش خوب خود در بازار موبایل در چند سال اخیر، یعنی قیمت بالای محصولاتش، پی ببرد. علاوه بر تمرکز بر روی بازگشت به شرایط سوددهی سابق، این شرکت باید برنامه‌ای نیز برای کاهش قیمت‌های خود داشته باشید تا به این وسیله محصولاتش را به ازای قیمتی کمتر اما با کمیتی بیشتر به فروش برساند. به احتمال بسیار زیاد امسال شاهد یک پرچمدار قدرت گرفته از چیپست اسنپدراگون 835 از سوی اچ تی سی خواهیم بود، اما اگر قیمت این محصول در مقایسه با دیگر محصولات دارای همین چیپست بیشتر باشد، باز هم نمی‌توان به بازگشت این کمپانی به وضعیت مورد نظر خود امیدوار بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. باسلام
    مشکل اچ تی سی گوشی های میان رده ناموفق این شرکت است شمادقت کنین سری جی برای سامسونگ چه سودهنگفتی داشت یکی دیگرازاین مشکلات طراحی نکردن گوشی باقیمت وکیفیت مناسب میان رده برای بازارهای هندوچین بعنوان اصلی ترین بازارهای گوشی دنیاست سری میان رده وناموفق دیزایر درکناررقبای نوظهورچینی همچون هوواوی،شیائومی،میزو،وان پلاس ایکو….کاررابرای اچ تی سی سخت ترهم میکنه اگربه میان رده ای قدرتمندوباقیمت مناسب فکرنکنه
    تازه نوکیا با اندرویدهم برگشته و بازهم سختی های اچ تی سی بیشترمیشود

  2. خیلی خره این برند. شاخه شاخه . از ایفون 7. داداشم .خفن تره. گوشی. اچ تی سی me . پسر هشت هسته ایه. اوووف. هفداتا. برنامه رو یه جا باز میکنم باهاش

  3. بخدا این برند حیفه خراب بشه

  4. مشکل اولش باطری ضعیفش هست مشکل دومش قیمتاش بالاست

  5. به نظر من باید مطابق سلیقه کاربرانش گوشی درست کنه قیمت هم مهمه

  6. فقط بخاطر قیمته البته من که خودم تا حالا فقط HTC خریدم
    راضی بودم امیدوارم قیمتشو بیاره پایین تا رقابتی بشه