لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس ، دومین شاسی بلند ایتالیایی‌ها امسال عرضه می‌شود

سال 2012 و زمانی‌ که شرکت لامبورگینی در نمایشگاه اتومبیل پکن، خودروی شاسی بلند و مفهومی اوروس (Lamborghini Urus) را پیش روی علاقه‌مندان قرار داد، چشم‌انداز آینده این شرکت به‌خوبی روشن شد. درواقع مدیران این کمپانی ایتالیایی تلاش دارند تا محصولی متفاوت را بر حسب نیاز کاربران تولید کنند. نزدیک به 5 سال از معرفی لامبورگینی اوروس می‌گذرد و طبق برنامه قبلی، نسخه 2018 از این خودرو در سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد.

رقابت برای عرضه خودروهای لوکس و شاسی بلند از سال 2002 و زمانی آغاز شد که کمپانی آلمانی و بزرگ پورشه، مدل کاین (Porsche Cayenne) را معرفی کرد. شروع پرقدرت پورشه باعث شد تا درادامه، شرکت‌های بزرگ دیگر هم وارد این حوزه شوند تا جایی‌که از سال قبل شرکت‌های مختلفی همچون مازراتی، جگوار و بنتلی نیز خودروهای شاسی بلند و جدید خود را معرفی کردند. به‌علاوه حتی شرکت رولز رویس هم خود را برای عرضه یک محصول لوکس و شاسی بلند آماده می‌کند.

لامبورگینی اوروس

این روزها محبوبیت خودروهای شاسی بلند به قدری بالاست که اگر سازنده‌ای به خصوص در کشوری همچون آمریکا وارد این حوزه شده و محصولی لوکس را عرضه کند، سود زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال، ژوئن سال گذشته بود که شرکت کادیلاک، عرضه کراس اوور XT5 را آغاز کرد و بعد از مدتی‌ کوتاه، عرضه آن به 5 هزار دستگاه در ماه رسید. درحقیقت تقاضا برای چنین محصولاتی واقعا بالاست.

با کاهش فروش خودروهای اسپورت، از میان خودروسازان بزرگ تنها شرکت‌های ایتالیایی لامبورگینی و فراری هستند که با حفظ موضع خود، تلاش چندانی برای ورود به این حوزه ندارند. حتی فراری صبورانه تمام برنامه‌ها برای تولید محصولات شاسی بلند را انکار کرده و درعوض، کاربران را به خرید خودروی دو درب “GT4C Lusso” با سامانه چهار چرخ متحرک یا مازراتی لوانته (Maserati Levante) که از زیرمجموعه‌های فیات کرایسلر محسوب می‌شود، تشویق می‌کند.

اما داستان لامبورگینی تفاوت دارد؛ خودروی جدید اوروس قرار است در کنار ابرخودروهایی همچون اونتادور (Lamborghini Aventador) و اوراکان (Lamborghini Huracan)، حق انتخاب بیشتری را پیش روی علاقه‌مندان به محصولات این شرکت قرار دهد.

لامبورگینی اوروس

انتظارات از لامبورگینی اوروس بالاست؛ به‌ گفته مدیر عملیاتی این شرکت، آقای “Alessandro Farmeschi”، اوروس با افزایش تعداد مشتریان باعث دو برابر شدن اندازه لامبورگینی شده و همه‌چیز را به این نفع کمپانی تغییر خواهد داد.

البته نباید تصور کنید که منظور از دو برابر شدن، جایگاه و بزرگی شرکت است؛ در واقع قرار است مساحت کارخانه لامبورگینی در ایتالیا برای تولید اوروس از 74 هزار و 322 متر مربع (800 هزار فوت مربع) به 139 هزار و 354 متر مربع (1.5 میلیون فوت مربع) افزایش پیدا کند.

همانند کاین که 15 سال پیش عرضه شد، یک چالش بزرگ پیش روی سازندگان قرار دارد: اوروس باید هواداران لامبورگینی را راضی کند. شاید نشنیده باشید، اما طرفداران پورشه به دیرباور بودن نسبت به تغییرات در خودروهای این شرکت معروف هستند. ولی بر خلاف انتظار بسیاری از افراد، کاین علاقه‌مندان شرکتی که به تولید خودروهای اسپورت 911 مشهور بود را راضی کرد.

لامبورگینی اوروس

اولین شاسی بلند لامبورگینی با نام LM002

جالب است بدانید که این شرکت ایتالیایی تجربه ساخت خودروهای شاسی بلند را دارد. اولین بار در سال 1986 بود که لامبورگینی از خودروی نامتعارف LM002 رونمایی کرد؛ هرچند این اتومبیل شباهت بیشتری به خودروهای هامر دارد تا محصولات لامبورگینی. اما به‌گفته Farmeschi خودروی جدید اوروس با ظاهر بسیار زیبا و البته تهاجمی خود، در عین انتقال تجربه‌ای متفاوت از یک خودروی روزمره باید اصالت محصولات این کمپانی را نیز حفظ کند.

احتمالا شما هم متوجه کنار هم قرار گرفتن کلمات «لامبورگینی» و «خودروی روزمره» و چالش بزرگ پیش روی سازندگان شده‌اید.

به هر صورت سازندگان باید محصولی را تولید کنند که علاوه بر امکانات بسیار، توانایی قرارگیری در رده ابرخودروها را نیز داشته باشد. گزارشاتی که اخیرا منتشرشده، از تجهیز لامبورگینی اوروس به پیشرانه توربین دوقلوی 4.0 لیتری V8 با قدرت تقریبی 600 اسب بخار خبر دارند که اگر این موضوع صحت داشته باشد، اوروس یکی از سریع‌ترین خودروهای شاسی بلندی خواهد بود که تاکنون ساخته شده است.

گالری عکس لامبورگینی اوروس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*