۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوش می‌رسد

از لحاظ برنامه‌‌ی زمانی و مطابق هر سال، این پرچمداران اندرویدی و البته به خصوص گلکسی های سری اس ۸ سامسونگ هستند که معرفی می‌شوند و اپل با فاصله‌ای در حدود یک نیم سال بعد، به سراغ رونمایی ار آیفون بعدی خود خواهد رفت. با وجود این فاصله، تمام کاربران معتقدند که نسل بعدی آیفون اپل و گلکسی سری اس سامسونگ هستند که سرنوشت بازار را تعیین می‌کنند و هرچه‌قدر هم که فاصله بین زمان پرده‌برداری از این دو دیوایس وجود داشته باشد، باز هم آنها هستند که تمام اخبار مهم دنیای گوشی های هوشمند از همین حالا تا زمان معرفی را به خود اختصاص خواهند داد و  در نهایت نیز به رقیب مستقیم یکدیگر تبدیل خواهند شد!

پرونده‌ی بررسی آیفون بعدی اپل یکی از مبهم‌ترین پرونده‌هایی است که طی سالیان اخیر (و شاید تمام ده سال اخیر) پیرامون اسمارت فون‌های اهالی کوپرتینو وجود داشته است. در واقع امسال حتی نمی‌دانیم که اسم محصول بعدی اپل چه خواهد بود، در چند مدل عرضه خواهد شد و قرار است چه ابعادی برای آنها در نظر گرفته شود!

استفاده از پنل اولد برای اولین بار در تاریخ آیفون‌های اپل، حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی، تغییر ساختار و زبان طراحی ثابت اپل و البته عرضه‌ی سری آیفون‌های ۲۰۱۷ در سه مدل متفاوت، همگی فرضیه‌هایی هستند که به پیچیده‌تر شدن اوضاع پیرامون این سری کمک می‌کنند. بنابراین در این مطلب در گجت نیوز قصد داریم ۱۲ فرضیه‌ی مهمی که درباره‌ی مدل‌های مختلف آیفون بعدی اپل وجود دارند را بررسی کنیم و با یک جمع‌بندی، تشخیص دهیم که قرار است امسال در ماه سپتامبر و بر روی صحنه، با چه اتفاقات هیجان‌انگیزی از سوی این برند آمریکایی مواجه شویم؛ بنابراین اگر شما هم از طرفداران گوشی‌های اپل هستید و یا احتمالا قصد دارید در آینده به سراغ خرید یکی از محصولات این کمپانی بروید، با ما در ادامه همراه باشید تا به مرور این شایعات جذاب بپردازیم:

مهمترین شایعات پیرامون آیفون بعدی اپل

یک مدل اس برای سری آیفون ۷ عرضه خواهد شد

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

لیست امروز را با مهمترین شایعه و در واقع معما پیرامون آیفون بعدی اپل شروع می‌کنیم و آن هم این است که اصلا اپل قصد دارد سری ۷ اس را تولید کند و یا با یک سنت‌شکنی بزرگ، مستقیما به سراغ سری ۸ خواهد رفت؟! این روند را در تمام سال‌های گذشته مشاهده کرده‌ایم که اپل بعد از رونمایی نام‌های اصلی نظیر آیفون ۴، ۵ و ۶، به سراغ سری اس آنها رفته است و حالا با انتشار گزارش‌هایی از سوی منابع معتبر نظیر خبرگزاری MacRumors، ما با این تردید مواجه شده‌ایم که آیا امسال نیز این اتفاق تکرار خواهد شد و یا اپل از تولید سری ۷ اس صرف نظر کرده است.

البته طی چند هفته‌ی اخیر شاهد ضعیف‌تر شدن این فرضیه بوده‌ایم و با تحلیلی که اخیرا از مینگ چی کو در وبلاگ خبری ژاپنی MacOtakara منتشر شده است، تقریبا مطمئن شده‌ایم که امسال نیز آیفون های ۷ اس و ۷ اس پلاس بر روی قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار خواهند گرفت تا شاهد یکی از متنوع‌ترین سبدهای خرید برای طرفداران این کمپانی طی سالیان اخیر باشیم.

آیفون‌های سری ۷ اس دارای نمایشگر بزرگتری خواهند بود

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

شایعات زیادی پیرامون این فرضیه وجود دارند که اپل باز هم قصد دارد سایز نمایشگر را افزایش دهد و حالا بعد از یک دوره‌ی طولانی که ابعاد نمایشگرهای این کمپانی از حد خاصی فراتر نمی‌رفتند، گویا اهالی کوپرتینو بازخوردهای مثبتی را از سوی طرفداران تاچ اسکرین‌های بزرگتر دریافت کرده‌اند. به طور مثال گزارشی در ماه نوامبر منتشر شده بود که نشان میداد اپل به دنبال تولید دو آیفون جدید با دو نمایشگر بزرگتری از سری ۷ است و این آیفون‌ها در سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهند شد.

با وجود این که آن گزارش مشخص نکرده بود که آیا این دو آیفون جدید قرار است تحت عنوان آیفون‌ ۷ اس و ۷ اس پلاس عرضه شوند و یا نه، اما مدعی شده بود که این دو مدل جدید به ترتیب نمایشگرهایی ۵ و ۵.۸ اینچی خواهند داشت. البته اگر در این زمینه بخواهیم به سراغ معتبرترین تحلیلگر حوزه‌ی اپل یعنی آقای مینگ چی کو برویم، باید این فرضیه را قبول کنیم که اپل قصد دارد یک مدل ویژه (با نام آیفون ۸ یا آیفون ایکس) را در سال جاری روانه‌ی بازار کند و دو مدل دیگر تحت نام‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس با نمایشگرهایی مشابه نسل قبل (۴.۷ و ۵.۵ اینچی) در کنار این مدل ویژه، سبد آیفون های ۲۰۱۷ این برند کوپرتینویی را تشکیل خواهند داد.

بنابراین تا به این جای کار این گمانه‌زنی از همه منطقی‌تر و قوی‌تر است که در نظر بگیریم که آیفون‌های بعدی اپل در سه مدل متفاوت با نام‌های آیفون ۷ اس، آیفون ۸ و آیفون ۷ اس پلاس با نمایشگرهای ۴.۷، ۵ و ۵.۵ اینچی تولید و معرفی خواهند شد.

علاوه بر آیفون‌های ۷ اس، اپل یک مدل ویژه با طراحی کاملا متفاوت و مشخصات سخت افزاری بسیار جذاب را نیز عرضه خواهد کرد

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

احتمالا دیگر تا به حال متوجه شده‌اید که مراسم بعدی اپل، در واقع دهمین سالگرد رونمایی از آیفون توسط استیو جابز فقید را میزبانی خواهد کرد و به همین مناسبت، اکثر کارشناسان و منابع صنعتی نزدیک به اپل مدعی هستند که قرار است یک مدل ویژه با طراحی کاملا دگرگون شده نسبت به نسل‌های قبلی از سوی اپل رونمایی شود.

در واقع همین مناسب است که باعث شده برخلاف تمام سال‌های گذشته، این فرضیه به وجود بیاید که اپل قصد دارد از نام‌گذاری سری ۷ اس پرش کند و مستقیما به سراغ آیفون ۸ برود. محتمل‌ترین حالتی که از شایعات و گزارش‌های منتشر شده تا به اینجا متوجه شده‌ایم، این است که اپل روند همیشگی خود در معرفی آیفون های سری اس را در سال جاری نیز دنبال خواهد کرد، با این تفاوت که یک مدل ویژه با بدنه‌ای کاملا متفاوت، نمایشگری با ابعادی در حدود ۵.۱ تا ۵.۲ اینچ (که پیش از گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ۵.۸ اینچی بودن این نمایشگر وجود داشت) و البته قابلیت‌های ویژه و انحصاری که در دو مدل دیگر وجود ندارد، معرفی خواهد شد؛ این محصول احتمالا یک نام ویژه مشابه آیفون ایکس خواهد داشت و ممکن است که به همان «محصول بزرگ بعدی» تبدیل شود که مدت‌هاست منتظر معرفی آن از سوی اپل هستیم.

پنل جلویی این آیفونِ ویژه تماما از پیکسل‌های نمایشگر تشکیل خواهد شد؛ خداحافظی با دکمه‌های فیزیکی و حاشیه از طرفین

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

همان‌طور که در بالا گفتیم، یکی از مشخصه‌های اصلی آیفون ویژه یا آیفون ۸ این است که پنل جلویی آن تفاوت عظیمی با نسل‌‌های قبلی خواهد داشت و احتمالا دیگر شاهد دکمه‌های فیزیکی و البته حاشیه‌های تاچ اسکرین از طرفین نخواهیم بود. جان گرابر (John Gruber) که از وبلاگ‌نویسان Daring Fireball محسوب می‌شود، طی گزارشی که به نقل از منابع مطلع و نزدیک به اپل منتشر کرده، مدعی شده است که تمام سطح جلویی این مدل از آیفون بعدی اپل را پیکسل‌های تاچ اسکرین تشکیل خواهند داد و همه چیز از جمله حاشیه ها از طرفین بدنه و دکمه‌های فیزیکی، در این طراحی مدرن و حیرت‌انگیز به فراموشی سپرده خواهند شد.

علاوه بر فریم اصلی که از فلز ساخته شده است، بخش اعظم آیفون ۸ را شیشه تشکیل خواهد داد

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

درباره‌ی این شایعه نیز به کمک مینگ چی کو نیاز داریم. او طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که مشابه آیفون‌های ۴ و ۴ اس، بار دیگر اپل به سراغ طراحی ساندویچی خواهد رفت و بخش عظیمی از آیفون ۸ را شیشه تشکیل خواهد داد. در واقع برخلاف آیفون های فعلی که بدنه‌ی آنها از آلومینیوم تشکیل شده است، آیفون بعدی اپل دارای پنل‌های شیشه‌ای بر روی جلو و عقب خود خواهد بود و یک فریم فلزی در میان این دو پنل قرار گرفته و بدنه‌ی این دیوایس را تشکیل خواهد داد.

وب‌سایت خبری Nikkei در ژاپن نیز این فرضیه را تایید کرده و به احتمال بسیار بالا، باور دارد که طراحی تمام شیشه‌ای با فریم فلزی را در مدل ویژه‌ی آیفون های ۲۰۱۷ کمپانی کوپرتینویی شاهد خواهیم بود.

دکمه‌ی هوم آیفون بعدی اپل نامرئی می‌شود!

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

دکمه‌ی هوم در حال حاضر یک حالت نوستالژیک به خود گرفته است و از قسمت‌های اساسی در طراحی تمام آیفون‌های اپل تا به اینجای کار محسوب می‌شود. بنابراین دانستن این که این دکمه قرار است بر روی نسل بعدی آیفون های اپل وجود داشته باشد و یا نه، می‌تواند نکته‌ی مهمی برای تصمیم‌گیری برای خرید آن باشد.

مینگ چی کو در ماه ژانویه تحلیلی را منتشر کرد که نشان می‌داد اپل به جای این که سنسور اثر انگشت را بر روی دکمه‌ی هوم فیزیکی قرار دهد، آن را از طریق سنسورهای اپتیکال در آیفون بعدی خود امکان‌پذیر خواهد کرد. این سبک از طراحی به اپل اجازه می‌دهد که سنسور را به عنوان بخشی از نمایشگر قرار داده و اسکنر بتواند آثار بر روی سر انگشتان کاربر را حتی از میان لایه‌های ضخیم پنل‌های اولد بخواند و تشخیص دهد.

جان گرابر نیز همین فرضیه را تایید میکند و مدعی است که دکمه‌ی هوم به صورت مجازی و به عنوان بخشی از نمایشگر، درون آن تلفیق خواهد شد. بنابراین با توجه به این تحلیل‌ها و شایعاتی قوی که پیرامون این فرضیه وجود دارد و البته پتنت‌های ثبت شده توسط اپل طی ماه‌های اخیر، به احتمال زیاد در آیفون بعدی اپل (حداقل در آیفون ۸) دیگر شاهد دکمه‌ی هوم فیزیکی بر روی بدنه نخواهیم بود و این دکمه به همراه سنسور تشخیص اثر انگشت داخل آن، به عنوان بخشی از نمایشگر و در زیر قسمت شیشه‌ای تاچ اسکرین در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

جالب است بدانید که سامسونگ نیز قصد دارد گلکسی اس ۸ خود را بدون دکمه‌ی هوم روانه‌ی بازار کند و حالا به نظر می‌رسد که یک بار دیگر، شاهد تغییری اساسی به طور همزمان در پرچمداران اصلی دنیای گوشی های هوشمند خواهیم بود؛ تغییری که می‌تواند به سرعت توسط دیگر سازندگان نیز به کار گرفته شود تا اواخر امسال و سال آینده، شاهد مدل‌های کمتری با برخورداری از دکمه‌های فیزیکی بر روی پنل جلویی باشیم.

آیفون ۸ دارای یک نمایشگر بسیار فوق‌العاده خواهد بود

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

یکی از مهمترین تغییراتی که مدل ویژه از آیفون بعدی اپل را به یک مدل خاص تبدیل خواهد کرد، تغییر تکنولوژی ساخت نمایشگر و به‌کارگیری پنل‌های اولد برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های هوشمند این کمپانی است. GSMArena چندی پیش گزارشی را منتشر کرده بود مبنی بر این که اپل سفارش تولید ۶۰ میلیون پنل اولد را برای استفاده در آیفون‌های ۲۰۱۷ خود به سامسونگ داده است و بنابراین به نظر می‌رسد که سرانجام امسال، یکی دیگر از تمایزهای جدی بین گوشی‌های سامسونگ و اپل از بین برود و با نزدیک‌تر شدن فرآیند ساخت و کیفیت نمایشگر این دو محصول، انتخاب از میان پرچمداران آنها برای کاربران سخت‌تر از پیش شود.

این تغییر نمایشگر را بگذارید در کنار تحلیلی که از سوی مینگ چی کو مبنی بر تغییر طراحی سنسور تاچ آیدی و قرارگیری آن بر روی نمایشگر منتشر شده بود. حالا این تغییر به لطف ساختار نمایشگرهای اولد امکان‌پذیر می‌شود و در واقع اپل با یک تیر، دو نشان را خواهد زد.

البته در این میان نیز باورهای متفاوتی وجود دارد؛ به طور مثال خبرگزاری Korea Herald معتقد است که آیفون ۸ از یک نمایشگر آمولد برخوردار خواهد بود و دیگر مدل‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۷، دارای همان نمایشگرهای ال سی دی به کار رفته در نسل قبلی آیفون‌های اپل خواهند بود. به هر حال پنل‌های اولد نسبت به ال سی دی‌های سنتی دارای برتری‌هایی هستند که مصرف انرژی پایین‌تر، نمایش عمیق‌تر رنگ‌های تیره، تولید رنگ‌های بهتر، شفافیت و کنتراست بالاتر از ویژگی‌های مهم این پنل‌های مدرن محسوب می‌شود.

قابلیت پشتیبانی از شارژ وایرلس به آیفون ۸ اضافه خواهد شد

 

یکی از مطالبات اصلی کاربران آیفون از اپل طی سال‌های اخیر، این بوده است که امکان پشتیبانی از شارژ وایرلس را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند. از همین رو و با توجه روند ثبت پتنت‌های اخیر اپل و البته طبق گزارشی که چندی پیش از سوی MacRumors منتشر شده بود، اپل به دنبال این است که فناوری شارژ بدون سیم را در آیفون بعدی خود قرار دهد؛ البته شایعات متفاوتی وجود دارند که برخی از آنها مدعی هستند این قابلیت در تمام آیفون های سری ۲۰۱۷ وجود خواهد داشت و عده‌ای دیگر باور دارند که تنها مدل ویژه با نام آیفون ۸، از این امکان بهره‌مند خواهد شد.

جالب است بدانید که چندی پیش تای جنگ وو (Tai Jeng-Wu)، رئیس کمپانی شارپ، طی دیداری به دانشجویان اعلام کرده بود که آیفون بعدی اپل از قابلیت شارژ وایرلس برخوردار خواهد بود. چندی پیش نیز یکی از سخنگویان رسمی اپل به خبرگزاری بیزینس اینسایدر اعلام کرده بود که اپل به تازگی به کنسرسیوم Wireless Power که به طور گسترده در زمینه‌ی توسعه و تثبیت فناوری‌ها و استانداردهای شارژ بدون سیم فعالیت می‌کند، پیوسته است. حالا با در کنار هم گذاشتن تمام این اطلاعات، می‌توانیم بگوییم که به احتمال زیاد در آیفون های بعدی اپل یا حداقل آیفون ۸، شاهد قرارگیری امکان شارژ وایرلس در دیوایس خواهیم بود تا اپل واچ، به تنها محصول اپل در این زمینه تبدیل نشود.

[سورپرایز!] نسل بعدی آیفون‌های اپل از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برخوردار نخواهد بود

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

معمولا اپل تغییراتی که در یک محصول خود ایجاد می‌کند را در نسلهای بعدی آن نیز ادامه می‌دهد و این موضوع را به طور مثال بارها در پورت مک بوک‌های این کمپانی و یا طراحی آیپدهای آن دیده‌ایم. حالا با توجه به این که جک ۳.۵ میلی‌متری آیفون در همان سری ۷ حذف شده بود، آیفون‌های ۲۰۱۷ (چه آیفون‌های ۷ اس و چه آیفون ۸) نیز بدون این پورت عرضه خواهند شد و شما همچنان باید از تبدیل‌های مخصوص برای استفاده از هدفون‌های معمولی خود با این اسمارت فون‌ها بهره ببرید.

همچنین یک نکته‌ی مهم دیگر را نیز باید در این باره بدانید و آن هم این است که احتمالا مبدل پورت لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون که همراه با آیفون ۷ عرضه شده بود، دیگر درون جعبه‌ی نسل جدید آیفون‌های اپل قرار نخواهد گرفت و کاربرانی که بخواهند از هدفون‌های قدیمی استفاده کنند، مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافه‌ای برای خرید یک مبدل جدید خواهند بود.

[سورپرایز اصلی!] مدل ویژه‌ی آیفون‌های سری ۲۰۱۷ اپل قیمتی بالای هزار دلار خواهد داشت!

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

مطمئنا با وجود مشخصاتی که تا به اینجای لیست بررسی فرضیه‌های آیفون بعدی اپل مطرح کرده‌ایم، نباید انتظار قیمت پایینی را داشته باشید. یک طراحی جدید و کاملا متفاوت با نسل‌های قبلی، به معنای راه‌اندازی خطوط تولید و ایجاد تغییراتی در روند طراحی و توسعه‌ی بدنه‌ی این محصول است. در کنار این موضوع، تلفیق دکمه‌ی هوم با نمایشگر، یک نمایشگر لبه تا لبه که احتمالا دو طرفین آن دارای خمیدگی اندکی خواهند بود، مشخصات سخت افزاری کاملا ارتقا یافته نسبت به نسل قبل و البته استفاده از پنل اولد به جای ال سی دی های قبلی، همگی باعث افزایش قیمت آیفون های سری ۲۰۱۷ اپل خواهند شد.

اگر می‌خواهید بدانید که این افزایش قیمت تا چه حدی رخ خواهد داد، ابتدا یک نفس عمیق بکشید و بعد هم گزارش زیر را بخوانید؛ بله اپل احتمالا آیفون ۸ خود را با قیمتی بالای هزار دلار به فروش خواهد رساند!

لنزهای دوگانه بر روی دوربین اصلی مدل‌های کوچک‌تر سری آیفون‌های ۲۰۱۷ وجود نخواهند داشت

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

درست مشابه قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) که منحصر به آیفون ۶ اس پلاس می‌شد و در سری ۷، به مدل استاندارد نیز اضافه شد، کاربران تصور می‌کردند که دوربین پشتی با لنزهای دوگانه نیز از انحصار مدل پلاس دربیاید و در آیفون های امسال، شاهد عرضه‌ی آن برای هر دو مدل استاندارد و پایه‌ی آیفون ۷ اس باشیم.

اما طبق تحلیلی که از سوی آقای مینگ چی کو منتشر شده است، این اتفاق رخ نخواهد داد و بعد از آیفون‌های ۷، دیگر هیچکدام از مدل‌های استاندارد اسمارت فون‌های اپل دارای دوربین دوگانه نخواهند بود. در واقع اپل قصد دارد این موضوع را به عنوان یک ویژگی انحصاری که می‌تواند باعث افزایش فروش مدل پلاس بشود، باقی نگه دارد و کاربران مدل‌های معمولی از آن بهره‌مند نخواهند. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا این موضوع شامل آیفون ۸ نیز خواهد شد و یا مدل ویژه‌ی آیفون‌های ۲۰۱۷ نیز تحت تاثیر همین سیاست سخت‌گیرانه قرار خواهد گرفت.

آیفون ۸ دارای یک اسکنر تشخیص چهره خواهد بود که از سنسورهای لیزری جدیدی بهره می‌برد

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

طبق تحقیقاتی که از سوی موسسه‌ی Cowen and Company برای مشتریان ارسال شده است، اپل در آیفون بعدی خود یک اسکنر تشخیص چهره (صورت) را قرار خواهد داد که این اسکنر از یک سنسور لیزری جدید و یک سنسور اینفرارد (نور مادون قرمز) بهره خواهد برد. در واقع اپل قصد دارد برای مدل ویژه‌ی سالگرد ده سالگی آیفون سنگ تمام بگذارد و در حالی که اکثر اسمارت فون های بازار از اسکنر اثر انگشت برای تایید هویت کاربر به صورت بیوزیستی بهره می‌برند، اسکنر تشخیص چهره که تا پیش از این نمونه‌هایی از آن را در فیلم‌‌های فانتزی هالیوودی دیده بودیم را در تولید آیفون ۸ (آیفون ایکس) خود به کار ببرد؛ البته جدا از بحث افزایش جذابیت و افزایش سطح ایمنی به‌کارگیری این سنسور، فناوری پیشرفته‌ی به کار رفته در آن و پیچیدگیهای‌ فنی قرار دادن چنین سنسوری در بدنه‌ی یک گوشی هوشمند ۵ اینچی، احتمالا افزایش قیمت آیفون بعدی اپل را با شدت بیشتری به همراه خواهد داشت.

جمع بندی؛ مثل همیشه، اما با یک غافلگیری ویژه

بنابراین اگر بخواهیم مجموع شایعات، گزارش‌ها، تحلیل‌های آنالیزورهای برجسته‌ی بازار و تصاویر و رندرهای لو رفته را در کنار هم قرار دهیم، می‌توانیم کنفرانس اپل که در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ (اگر همه چیز مطابق سال‌های گذشته پیش برود) برای معرفی آیفون بعدی این کمپانی برگزار می‌شود را به دو قسمت کاملا متفاوت تقسیم کنیم. ابتدا احتمالا آیفون های سری ۷ اس تحت دو مدل ۷ اس و ۷ اس پلاس بر روی صحنه خواهند آمد و شاهد یک طراحی مشابه نسل قبلی، اما با پیشرفت‌های سخت افزاری نظیر پردازنده‌ی ارتقا یافته‌ی سری A اپل در آنها خواهیم بود. این دو مدل دارای نمایشگرهای ال سی دی با ابعاد ۴.۷ و ۵.۵ اینچی، رم و پردازنده‌ی بهبود یافته و احتمالا یک ویژگی جدید ناشناخته خواهند بود که همین روند را پیش از این نیز در سری آیفون‌های اس کمپانی اپل مشاهده کرده‌ایم.

۱۲ شایعه‌ی مهمی که درباره‌ی آیفون بعدی اپل به گوشی می‌رسد

اما بخش دوم که در واقع همه‌ی ما منتظر آن هستیم (و شاید سال‌هاست که منتظر آن هستیم)، رونمایی از یک آیفون جدید با طراحی کاملا متفاوت و فاصله گرفته از ساختار تکراری چند نسل قبلی گوشی‌های هوشمند اهالی کوپرتینو است. آیفون ۸، آیفون ایکس، آیفون ۱۰ یا هر نام دیگری که برای این محصول در نظر گرفته شود، تفاوتی برای کاربران نخواهد داشت و قبل از همه چیز، منتظر آن هستیم که یک تصویر جذاب از بدنه‌ای کاملا متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی آیفون را بر روی نمایشگر غول‌پیکر پشت سر تیم کوک مشاهده کنیم.

بعد از طراحی، نوبت به بررسی ویژگی‌های هیجان‌انگیزی نظیر اسکنر تشخیص چهره، نمایشگر اولد (و شاید هم آمولد)، حذف دکمه‌ی هوم و انتقال آن به زیر نمایشگر، دوربین پیشرفته‌تر و شارژ وایرلس می‌رسد که هرکدام از آنها می‌توانند به طور همزمان علاوه بر افزایش جذابیت خرید، قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده را هم بالا ببرند و جذابیت خرید را کاهش دهند!

بنابراین در حال حاضر و در شرایطی که حدود هفت ماه به زمان رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل و در راس آنها، آیفون ۸ باقی مانده است، می‌توانیم بگوییم که هیجان بیشتری پیرامون این مراسم نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد و احتمالا با عزمی که سامسونگ برای جبران شکست مفتضحانه‌ی گلکسی نوت ۷ پیدا کرده است، شاهد یک جنگ تمام عیار میان پادشاهان دنیای اندروید و آی او اس در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا اسکنر اثر انگشت اپتیکال بهترین نوع اوری این ایفون خواهد بود
    البته قبلا هم گفته می شد که s8 هم دارای این ویژگی است.