اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین

معرفی 4 مورد از بهترین اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین برای اندروید

همه ما به عنوان کاربران اندروید می‌دانیم که اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی زیادی برای این پلتفرم وجود دارند که با اتصال به اینترنت، موقعیت‌یابی را به بهترین شکل ممکن می‌کنند. مشکل اینجاست که در ضروری‌ترین مواقع احتیاج به مسیریابی، ممکن است دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نباشد. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین برای اندروید می‌پردازیم تا در چنین شرایطی از آن‌ها استفاده کنید.

کاربرد فراوان اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین در زمان سفر به خارج از شهر مشخص می‌شود

مسیریابی آفلاین را باید یک ویژگی حیاتی برای هر اپلیکیشن نقشه دانست. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، در زمانی که یک کاربر شدیدا به مسیریابی نیازمند می‌شود، احتمالا خبری از شبکه موبایل و دسترسی به اینترنت در آن منطقه نیست. به عنوان نمونه می‌توان به یک توریست اشاره کرد که در حال گشت‌زنی در یک شهر غریب در کشوری خارجی بوده و رومینگ خود را فعال نکرده است. حتی ممکن است فردی در کشور خود باشد، اما در سفر آخر هفته به خارج از شهر، مسیر را گم کرده و به اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین نیاز پیدا کند.

اپلیکیشن های جی پی اس آفلایناگر جزو افراد ماجراجو بوده و زیاد به خارج از شهر و حتی خارج از کشور سفر می‌کنید، بهتر است تا به جای درمان، به فکر پیشگیری باشید و با نصب یکی از اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین اندروید و یا حتی همه آن‌ها، خود را از گم‌شدن در هر مکانی مصون نگه دارید. برای دانلود هر یک از اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین بر روی نام آن کلیک کنید. گفتنی است تمامی این ابزارها رایگان هستند.

Google Maps

وجود گوگل مپس در اندروید به صورت پیشفرض و همچنین استفاده کاربران از آن جزو بدیهیات است، اما یک لیست متشکل از ابزارهای مرتبط با مسیریابی هرگز نمی‌تواند بدون آن کامل باشد. در زمان استفاده از اندروید، هیج اپلیکیشن دیگری همچون گوگل مپ با سیستم عامل یکپارچه نشده و استفاده از آن به این میزان آسان نیست. البته اپلیکیشن مایکروسافت مپس (Microsofts Maps) نیز نسبت به قیمت آن بسیار کاربردی بوده و جایگزین خوبی به نظر می‌رسد، اما در حال حاضر نسخه اندروید آن در دسترس نیست.

همانطور که می‌دانید برای استفاده از گوگل مپس باید به اینترنت متصل باشید، اما اگر می‌خواهید از آن به عنوان یکی از اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین استفاده کنید، می‌بایست آن را از قبل آماده کرده باشید. آیکون سه خط بالای برنامه را لمس کرده و تا رسیدن به قسمت Settings اسکرول کنید. سپس به بخش Your Offline Areas وارد شوید تا به این ترتیب نواحی که پیش از این به صورت آفلاین ذخیره شده‌اند را مشاهده کنید.

در بیشتر مواقع، گوگل به صورت خودکار منطقه محلی شما را ذخیره می‌کند. برای دانلود یک منطقه جدید گزینه Custom Area را انتخاب کرده و پنجره را با انگشتان خود به سمت محلی مورد نظر برای ذخیره‌شدن بکشید. در انتها عبارت Download را انتخاب کنید. در تصویر زیر، بیشترین اندازه نقشه‌ای که کاربر قادر به دریافت آن است را مشاهده می‌کنید. این منطقه به طور تخمینی، ناحیه‌ای به وسعت 320 در 190 کیلومتر را پوشش می‌دهد.

اپلیکیشن های جی پی اس آفلایندر زمان استفاده آفلاین از اپلیکیشن محدودیت‌هایی وجود دارد. به عنوان نمونه اپلیکیشن گوگل مپس بیشترین اندازه هر نقشه آفلاین را به 2 گیگابایت محدود کرده است و برای پیش‌بردن کار خود در این شرایط می‌بایست چندین نقشه را ذخیره کنید. اگرچه این کار چندان کارایی ندارد، اما در شرایط حساس به کمک کاربر خواهد آمد. در نظر داشته باشید اپلیکیشن گوگل مپس هر نقشه دانلودشده را به صورت خودکار بعد از 30 روز عدم اتصال به اینترنت حذف خواهد کرد. پس اگر تصمیم دارید تا یک سفر اکتشافی چند ماهه را آغاز کنید، بهتر است تا به دنبال دیگر اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین باشید.

MapFactor GPS Navigation Maps

اگر بین اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین به دنبال یک جایگزین برای گوگل مپس می‌گردید، بهترین انتخاب اپلیکیشن MapFactor GPS Navigation Maps است. این اپلیکیشن رایگان بوده و نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای ندارد.

وقتی برای اولین بار برنامه را اجرا می‌کنید، یک پیام به نمایش درآمده و توصیه می‌کند تا نقشه‌ها را برای استفاده به صورت آفلاین دانلود کنید. این اخطار بدون دلیل نیست، چرا که هیچ کارکرد آنلاینی در برنامه وجود ندارد. پس اگر همواره به اینترنت دسترسی دارید، استفاده از گوگل مپس منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

بیش از دویست نقشه جداگانه برای انتخاب از آن میان آن‌ها وجود داشته که پنجاه و شش مورد از آن‌ها به قاره اروپا و پنجاه و سه مورد به قاره آمریکا تعلق دارند. این نقشه‌ها بر اساس کشورها مرتب شده‌اند، اما در مکان‌های دارای جمعیت متراکم شاهد مناطق زیر مجموعه نیز هستیم. همچنین می‌توانید به نقشه مربوط به دوربین‎‌های سرعت‌سنج در برخی از محدوده‌ها نیز دسترسی داشته باشید. گفتنی است هر نقشه اطلاعات خود را از OpenStreetMap دریافت می‌کند.

اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین به محض اینکه نقشه‌ها دانلود شدند، کاربر می‌تواند با زدن قسمت Map به صورت دستی به جستجو پرداخته و یا با رفتن به قسمت Navigate، از اپلیکیشن برای مسیریابی کمک بگیرد. ابزار مسیریابی اپلیکیشن MapFactor GPS Navigation Maps ویژگی‌های مفیدی دارد که به عنوان نمونه می‌توان به کیلومترشمار و شبیه‌ساز مسیر آن اشاره کرد.

GPS Navigation and Maps Sygic

ممکن است نام Sygic برایتان آشنا نباشد، اما کافی است بدانید که از کمپانی محبوب هلندی TomTom قدرت گرفته است. با توجه به همین پشتیبانی قوی، می‌توانید این برنامه را نیز در کنار دیگر اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین نصب کرده و از دقت بالای آن در مسیریابی استفاده کنید. اپلیکیشن GPS Navigation and Maps Sygic را باید هم برای رانندگان و هم برای عابرین پیاده مناسب دانست.

رانندگان می‌توانند از قابلیت‌هایی همچون هشدارهای حدود مجاز سرعت، هشدارهای دوربین‌های کنترل سرعت، تخمین هزینه سوخت و حتی وضعیت جای پارک برای بهبود تجربه رانندگی خود استفاده کنند، در حالی که کاربران عادی می‌توانند از امکانات این برنامه مانند مسیریابی در مناطق مخصوص عابرپیاده استفاده کرده و به صورت آفلاین اماکن دیدنی و توریستی محبوب، هتل‌ها و دیگر اماکن را پیدا کنند.

بد نیست بدانید برخلاف اپلیکیشن MapFactor GPS Navigation Maps که کاملا به صورت آفلاین کار می‌کرد، در زمان استفاده از این برنامه بدون اتصال به اینترنت، برای دریافت برخی از سرویس‌ها محدودیت خواهید داشت. 

وقتی وارد اپلیکیشن می‌شوید، منطقه شما را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر دانلود نقشه مرتبط با این ناحیه را نمایش می‌دهد. اگر منطقه دیگری را مد نظر دارید، باید گزینه Choose Another Country را لمس کنید. نقشه‌ها در مقایسه با MapFactor واضح‌تر بوده و درک آن‌ها ساده‌تر است. جابه‌جایی میان حالت‌های راننده و عابرپیاده به راحتی صورت گرفته و کاربر می‌تواند خیلی سریع مسیرها را با دیگر دوستان و یا اعضای خانواده، در صورت داشتن یک سفر مشترک، به اشتراک بگذارد.

اپلیکیشن های جی پی اس آفلاینهمچون دیگر اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین ، استفاده از GPS Navigation and Maps Sygic نیز رایگان است، اما با تهیه نسخه پریمیوم آن قابلیت‌هایی همچون گزارش زنده ترافیک، یک صفحه نمایش برای انتشار مستقیم مسیرها بر روی شیشه جلویی اتومبیل، یک دوربین ماشین (Dash Cam) و همچنین هدایت خط دریافت می‌کنید. البته اگر تصمیم دارید تا تنها به صورت آفلاین از برنامه استفاده کنید، این قابلیت‌ها ضروری به نظر نمی‌رسند.

CoPilot GPS Sat-Nav Navigation

در بین اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین معرفی شده، مسیریابی درون خودرو را باید تخصص اپلیکیشن CoPilot GPS Sat-Nav Navigation دانست. توصیه می‌شود عابران پیاده از نصب آن خودداری کنند. این ابزار مسیریابی در برنامه‌ریزی مسیر تبحر خاصی داشته و برای هر سفر، سه گزینه جدا از یکدیگر را به کاربر ارائه می‌کند. اگر از برنامه به صورت آنلاین استفاده کنید، گزارش‌های ترافیک دریافت شده نیز در نمایش این پیشنهادات تاثیر خواهند داشت. برای هر یک از این سه مسیر می‌توان تا سقف پنجاه و دو ایستگاه بین راهی تعریف کرد. به عنوان نمونه اگر هدف شما گذر از یک جاده خارج از شهر بوده و دوست دارید تا مکان‌های دیدنی در سر راه خود را از دست ندهید، این قابلیت به کمک شما می‌آید.

توسعه‌دهنده اپلیکیشن CoPilot GPS Sat-Nav Navigation، هزاران مکان مختلف همچون هتل‌ها و رستوران‌ها را به آن برای استفاده به صورت آفلاین افزوده است. هر زمانی که به اینترنت دسترسی نداشتید، این امکان وجود دارد تا این اماکن را به صورت آفلاین جستجو کنید.

بعد از دانلود اپلیکیشن برای اولین بار، کاربر قادر خواهد بود تا برای یک هفته به صورت آزمایشی از تمامی امکانات نسخه پریمیوم استفاده کند. از جمله قابلیت‌های این نسخه می‌توان به مسیریابی صوتی و نمایش نقشه‌های سه بعدی اشاره کرد. به محض اینکه هفت روز استفاده تستی به پایان رسید، استفاده از نقشه تنها در همان حالت دو بعدی و عادی ممکن بوده و دیگر خبری از اعلام مسیر به صورت صوتی نخواهد بود.

در نظر داشته باشید در زمان گم کردن مسیر در خارج از شهر، تنها مشکل گوشی شما عدم دسترسی به اینترنت نیست. حتی اپلیکیشن های جی پی اس آفلاین که در زمان استفاده از آن‌ها اتصال به اینترنت قطع است، در تخلیه باتری نقش مهمی دارند. اگر راننده هستید، یک شارژر خودرو تهیه کرده و اگر به صورت پیاده ماجراجویی می‌کنید، گوشی و یا حتی دستگاه جی پی اس خود را تا زمان عدم نیاز به مسیریابی خاموش دارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مپ فقطmagic map. کاملترین ساده ترین و دقیق ترین مپ .حتی جاهایی که گوگل مپ مسیر نمیده این مپ مسیر میده