سيستم ضد سرقت با استفاده از پارچه هوشمند

 محققان موسسه فناوري فرانهوفر با همكاري دانشگاه فني برلين و شركت ETTLIN موفق به ساخت يك نمونه جديد از سيستم ضد سرقت با استفاده از پارچه هوشمند شدند كه در زمان نفوذ توسط مزاحم، يك علامت هشدار را اعلام مي‌كند.اين پارچه هوشمند امكان شناسايي محل دقيق ورود غير مجاز را فراهم كرده و بطور چشمگيري از ديگر سيستم‌هاي ضد سرقت ارزان‌تر است.

 از اين فناوري همچنين مي‌توان به عنوان يك وسيله نامرئي حفاظتي در تمام ساختمان استفاده كرد.اين پارچه ساده و بي‌ضرر در حقيقت از يك شبكه ريز نخهاي رساناي مرتبط به يك ريزپردازشگر برخوردار بوده كه علائم هشدار منتشر شده در اثر بريده شدن پارچه را شناسايي كرده و يك زنگ هشدار را بصدا در مي‌آورد.

از اين سيستم مي‌توان براي محافظت از ساختمانها، خزانه بانك و كاميونها حتي در برابر زيركترين متجاوزان استفاده كرد. خودروهاي پارك شده در توقف‌گاههاي شبانه در معرض بيشترين حملات از سوي سارقان قرار دارند كه پارچه روي بار را در زمان خواب راننده بريده و محموله آنرا به سرقت مي‌برند. اگر اين پارچه از پارچه هوشمند ساخته شده باشد، رانندگان به راحتي از دزدي باخبر مي‌شوند.

شركت بافندگي ETTLIN در كنار محصولات ديگر منسوجات فني توليد كرده و براي اين پارچه هوشمند تقاضاي ثبت اختراع كرده است.از دلايل كم هزينه بودن اين پارچه هوشمند مي‌توان به فرآيندهايي اشاره كرد كه از مواد و اجزاي استاندارد مانند نخهاي رساناي با پوشش نقره و يك سيستم ارزيابي علائم ساده اما قوي استفاده مي‌كند.

از ديگر مزيتهاي آن نيز اين است كه مي‌توان نخهاي رسانا را در بسترهاي پلي‌استر با استفاده از يك فرايند بافت منسوجات استاندارد صنعتي ادغام كرد. در نتيجه مي‌توان پارچه را در هر اندازه و بطور سفارشي براي ارائه عملكرد مطلوب برش داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*