فيشينگ چيست؟

فیشینگ Phishing به معنای تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی همچون نام کاربری، گذرواژه و یا اطلاعات کارت های اعتباری می باشد. در واقع می توان به فیشینگ “دزدی الکترونیکی” گفت.

فیشینگ معمولاً از طریق ارسال ایمیل های تقلبی صورت می گیرد که کاربر را به یک وبسایت قلابی که شباهت بسیاری با وبسایت های قانونی دارند هدایت می کند. سپس کاربر با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری و یا کارت اعتباری در فرم ارائه شده اقدام به ورود و یا پرداخت از طریق وبسایت مذکور می کند. در همین جاست که اطلاعات محرمانه کاربر به سرقت می رود. اگر این اطلاعات مربوط به حساب کاربری تان باشد، با این کار تمام اطلاعات ذخیره شده در آن به خطر خواهد افتاد. اگر هم مربوط به کارت اعتباری تان باشد، حسابتان خالی خواهد شد. پس حواستان را جمع کنید!

در واقع فیشینگ نمودی از “تکنیک های مهندسی اجتماعی” است که برای گول زدن کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوگیری از افزایش آمار فیشینگ و سرقت اطلاعات باید آگاهی کاربران را افزایش داد. نباید به ایمیل هایی که از شما در آنها خواسته شده تا فرمی را پر کنید اطمینان کرد. نباید اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار سایت ها قرار داد. کاربران برای پرداخت آنلاین باید از درگاه های مخصوص بانک ها استفاده کنند. سعی کنید به ایمیل های داخل Spam در حساب کاربری تان بی اعتنا باشید و آنها را پاک کنید. البته عنوان آنها را بخوانید، شاید سرویس دهنده ایمیل شما اشتباهاً آن را به اسپم ها هدایت کرده است. فکر کنم اگر این ها را رعایت کنید، مشکلی برایتان به وجود نیاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*