پاناسونیک دوربین عکاسی بدون آینه GH3 را به صورت رسمی معرفی کرد

شرکت پاناسونیک به صورت کاملا رسمی و در یک کنفرانس خبری جانشین دوربین عکاسی قبلی خود GH2 را با نام Lumix DMC-GH3  که يک دوربين بدون  استفاده از آيينه است را معرفی کرد که در ادامه به شرح ویژگیهای این دوربین عکاسی می پردازیم .

این دوربین کوچک چهارمین دوربین عکاسی است که در کلاس DSLR ها و بدون آینه عرضه می شود . جنس بدنه این دوربین جدید از منیزیم مقاوم در برابر گرد و غبار می باشد . دوربین این دستگاه 16.05 مگاپیکسل با یک سنسور که حاسیست آن نسبت به نور در دسته 200  تا 12800 و در حالت عادی از 125 تا 25600 است می باشد که البته با توجه به این موضوع ما توقع عکسهای خوبی از این دوربین را داریم . موتور این دوربین از نوع زهره بوده که قادر است به صورت پیوسته و پشت سر هم عکاسی کند (FPS 6) چیزی در حدود 20 عکس در حالت 4 مگاپیکسل  است .

{photo}91/06/27/panasonic-gh3-1{/photo}

نکته قابل توجه اینست که پاناسونیک قادر است با توجه به ویژگی های ویدیویی خود به عنوان دوربین فیلمبرداری چند رسانه ای قوی کار کند . این دوربین امکان فیلم برداری با بیت ریت 72 مگابایت در ثانیه در فضای بسته و 50 مگابایت در ثانیه در  فضای آزاد را دارد و این جمله یعنی این دوربین  قابلیت فیلمبرداری با حداقل فشردگی فیلم را دارد . این دوربین عکاسی جدید امکان اتصال به شبکه وایرلس (WiFi) و نیز پشتیبانی از سیستم پشتیبان گیری ابری Lumix Club را دارد ، امکان کنترل این دوربین از راه دور توسط نرم افزار های اندروید و ios اپل و توسط تلفن های هوشمند وجود   دارد و می تواند فایلهای ویدیویی خود را با فرمتهای Mp4,MOV,AVCHD ذخیره کند که البته در فریم های 24 تا 30 و 60 پیکسل فرمتهای MOV و AVCHD را پشتیبانی نمی کند .

{photo}91/06/27/panasonic-gh3-2{/photo}

در قسمت پشتی این دوربین یک صفحه نمایش 3:2 لمسی از نوع LED نقطه ای وجود دارد که از آن می توانید در هنگام فیلمبرداری برای زوم کردن استفاده کنید در ضمن یک صفحه نمایش LED 16:9 نیز در این دستگاه موجود  است که می توانید تصاویر و فیلم های خود را درون آن ببینید . یک خروجی HDMI مناسب برای ساخت فیلم و خروج اطلاعات هم روی آن تعبیه شده . در گوشه سمت راست یک جک هدفون 3.5 میلیمتری برای ضبط صدا در هنگام فیلمبرداری وجود  دارد . البته پاناسونیک به همراه این  دوربین عکاسی لنزهای جدید 35 تا 100 میلیمتری با ماکسیمم فوکوس 2.8 وجود دارد .
هنوز در باره قیمت این دوربین عکاسی اطلاعاتی منتشر نشده است ولی احتمال می رود این دوربین در محدوده 2000 دلار قیمت داشته باشد .


منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*