موتور ویبره هواوی پی 9 پلاس

باگ موتور ویبره هواوی پی 9 پلاس سبب از کار افتادن گل گوشی می‌شد

همانند گوشی های موبایل قدیمی، تمامی گوشی های هوشمند امروزی نیز در درون خود موتور ویبره دارند. کاربرد آن‌ها کاملا مشخص است. در زمان‌های شلوغی و قرار داشتن در محیط‌های پر سر و صدا، هر حجم بالایی از صدا هرگز به گوش کاربر نمی‌رسد، پس برای از دست ندادن تماس‌های مهم، موتور ویبره دست به کار شده و با ایجاد لرزش، کاربر را از یک تماس و یا پیام دریافتی مطلع می‌کند. موتور ویبره هواوی پی 9 پلاس کمی متفاوت است! متاسفانه هکرها قادر بودند به این بخش سخت افزاری نفوذ کرده و با ایجاد ارتعاش نامناسب، سبب کرش کل سیستم عامل شوند.

هکرها با سواستفاده از باگ موتور ویبره هواوی پی 9 پلاس ، از کاربران اخاذی می‌کردند

برخلاف دیگر موتورهای ویبره که به سادگی در درون گوشی فعال شده و ارتعاش ایجاد می‌کنند، موتور ویبره هواوی پی 9 پلاس آسیب‌پذیری خاصی در برابر بدافزارها داشت و باعث می‌شد گوشی به طور کامل فریز شود. اگرچه اکنون این رخنه امنیتی توسط هواوی برطرف شده است، اما در زمان عدم رفع آن، هکرها می‌توانستند با ایجاد بدافزارهایی، دسترسی به گوشی را مسدود کرده و به این شکل از کاربر اخاذی کنند!

موتور ویبره هواوی پی 9 پلاس

خوشبختانه این حمله هکری به صورت گسترده اتفاق نیفتاد، اما متاسفانه هنوز نمی‌دانیم چه تعدادی از کاربران در دام این باگ موتور ویبره هواوی پی 9 پلاس افتاده‌اند. هواوی مشکل را با عرضه به روزرسانی B386 رفع کرد. کاربرانی که هنوز قادر به دریافت آن نشده‌اند، به گفته هواوی به زودی آن را دریافت خواهند کرد. در صورت مواجهه با پیغام دریافت این آپدیت، حتما آن را تایید کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*