تبلت ارزان قیمت ایسوس با پردازنده قدرتمند انویدیا، جایگرینی برای کیندل فایر

Nvidiaکه بیشتر به عنوان تولیدکننده تراشه کارتهای گرافیک شناخته می شود، در نمایشگاه CES امسال حرفهای زیادی برای گفتن دارد. از تبلت 7 اینچی قدرتمند و ارزان قیمت ایسوس که مجهز به Tegra 3 اندیویا است گرفته تا فناوری های جدید Direct Touch و Connected car که قرار است در خودروهای پیشرفته ای چون Audi به کار گرفته شود. در ادامه اطلاعات بیشتر در مورد تبلت جدیدی که محصول مشترک اسوس و انودیاست آمده است.
در حالی که تا عصر دیروز اخبار قابل توجهی از Nvidia در کنفرانس خبری CES نبود، این شرکت تصمیم گرفت تا با اعلام قیمت 249 دلاری تبلت 7 اینچی Asus از سری Tegra 3، آتش نبرد قیمت تبلت ها را بیافروزد.

براساس اعلام سخنگوی این شرکت، هنوز زمان دقیقی برای عرضه این تبلت که شبیه Transformer Prime بوده و به آخرین نسخه آندروید (Ice Cream Sandwich) مجهز است، تعیین نشده است. از نظر سخت افزاری، این محصول مطمئنا رقیب سرسختی برای تبلت های Kindle Fire و Nook محسوب می شود.

آقای Jen-Hsun Huang مدیر عامل Nvidia در کنفرانس خبری CESبه حاضران اظهار امیدواری کرد که سیستم عامل Android 4.0 باعث انسجام تمامی دستگاههای آندرویدی تحت یک پلتفرم شود.

تمرکز این کنفرانس بر روی نمایش قدرت تراشه Tegra 3 بود. تصور می شد که این پردازنده چهار هسته ای خواهد بود. آقای Huang تصریح کرد که این تراشه دارای یک هسته پنجم "ninja" بوده که وظیفه آن اجرای برخی وظایف به شکل کاملا نامحسوس و درنتیجه کاهش میزان انرژی مصرفی و افزایش طول عمر باتری است. به علاوه، این هسته پنجم در خدمت فناوری جدید Direct Touch است که وظیفه آن افزایش حساسیت نمایشگر لمسی این تبلت است.
Nvidia پردازنده های چهارهسته ای را به عنوان استاندارد جدید تراشه خود که تا پارسال دوهسته ای بودند، قرار داده و به این ترتیب جهشی در بازار رقابت این صنعت ایجاد کرده است. این در حالی است که رقیب این شرکت، Qualcomm، تصمیم دارد تا پیش از پرداختن به پردازنده های چهارهسته ای، ابتدا روی بهبود عملکرد تراشه دو هسته ای تمرکز کند.

مدیر عامل Nvidia در سخنرانی خود بیشتر در مورد کارایی Tegra 3 و قدرت نمایش نرم افزار و بازیهای تبلت مجهز به پردازنده Nvidia صحبت کرد.

آقای Huang در بخش دیگری از سخنان خود از Windows 8 به عنوان سیستم عاملی یاد کرد که باعث ظهور دسته جدیدی از تلفن های همراه و تبلت ها خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*