شرکت جی ال ایکس

بیانیه شرکت جی ال ایکس در واکنش به مطلب منتشر شده در مورد گوشی آریا

پس از انتشار مطلبی در مورد گوشی جدید جی ال ایکس آریا، این شرکت ایرانی در واکنش به این موضوع، جوابیه‌ای ارسال کرده و به ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های خود پرداخته است. شرکت جی ال ایکس در این بیانیه، در خصوص فعالیت‌های خود شفاف‌سازی کرده و هر گونه ارتباط با شرکت‌های چینی را تکذیب کرده است.

چند روز پیش، اطلاعاتی از شرکت گوشی‌ساز ایرانی جی ال ایکس (GLX) و گوشی جدید این شرکت به نام آریا منتشر شد که مورد تایید تحلیل‌گران و منتقدان دنیای تکنولوژی قرار گرفت. در مطلبی که به نقل از ایلنا منتشر کردیم، گفته شده که شرکت جی ال ایکس، زیرمجموعه یک شرکت چینی است و محصولات آن از جمله پرچمدار جدید آریا نیز در واقع گوشی‌های درجه چندمی چینی هستند که تحت برند GLX و با قیمت بالاتر در ایران به فروش می‌رسند. بر همین اساس، این شرکت، جوابیه‌ای را ارسال کرده که متن آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

شرکت جی ال ایکس

متن بیانیه شرکت جی ال ایکس

با سلام

به استحضار می‌رساند؛ شرکت ارتباط همراه گویا اروند با نام تجاری GLX در سال 1386 باهدف اشتغال‌زایی و تلاش برای خودکفایی درزمینه تولید تلفن همراه ایرانی فعالیت خود را در شهر مرزی و محروم خرمشهر تنها با سرمایه‌گذاری شخص مدیرعامل و به ‌طور کاملا مستقل آغاز کرد.

خبرنگار آن خبرگزاری در پاراگراف «جی ­ال­ ایکس زیر مجموعه یک شرکت چینی با نام زرون گروپ است که خط تولید آن در ایران با نام جنرال لوکس‌ و تحت شرکت ارتباط همراه گویا اروند در حال فعالیت است. شرکت ارتباطات همراه گویا اروند مسئولیت بازاریابی محصولات جی­ ال­ ایکس را در خاورمیانه، آفریقا و روسیه دارد و نمایندگی خدمات پس از فروش محصولات این شرکت در ایران را بر عهده دارد.» شرکت ارتباط همراه گویا اروند را به ارتباط با هلدینگ های خارجی متهم کرده که این مطلب بی‌اساس و کذب می‌باشد. شرکت ارتباط همراه گویا اروند با نام تجاری GLX به نام مدیرعامل شرکت، مهندس حمید سعیدی ثبت‌ شده و فاقد هرگونه ارتباط مالی و تشکیلاتی با هلدینگ‌های خارجی است. فعالیت این مجموعه تولیدی کاملا مستقل بوده و از ابتدا هدف‌گذاری خود را برای جهانی‌سازی تلفن همراه ایرانی نهاده است.

نکته تامل‌برانگیز دیگر در این گزارش مربوط به این پاراگراف است: «ادعای این شرکت مبنی بر دسترسی به دستگاه‌های پیشرفته برای تولید برد و قطعات یدکی کاملا دروغ است چرا که اصلا ارگان‌های نظامی و دولتی اجازه ورود این دستگاه‌ها را به ایران نمی‌دهند تا بتوانند از واردات موبایل به صورت رسمی و غیر رسمی درآمد خوبی داشته باشند.» که خبرنگار در آن پاراگراف دستگاه‌های نظامی و دولتی را مانعی برای تولید سخت‌افزار تلفن همراه می‌داند!

خبرنگار در بخش دیگری از گزارش خود اقدام به اظهارنظر شخصی و خلاف واقع نموده است؛ «همچنان شاهد تولیدات چینی با نام ایرانی و قیمت‌ بالاتر هستیم که فقط نام محصول ایرانی را یدک می‎کشند و در کمتر از یک درصد تولید ایران هستند و اشتغال‌زایی  شایسته‌ای برای جوانان متخصص ایرانی به دنبال ندارند.» این در حالی است که اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کند گزارشگر از منبع یا منابع صلاحیت‌دار برای گزارش خود استفاده کند. متاسفانه در بخشی دیگر که به عنوان گفت و گو با یکی از مهندسان شرکت جی ­ال ­ایکس ذکر شده خلاف واقع و کذب می‌باشد.

ضمنا شرکت ارتباط همراه گویا اروند به عنوان تنها واحد تولیدی فعال در صنعت تولید تلفن همراه در کشور، تمام تلاش خود را برای بومی‌سازی مراحل مختلف تولید تلفن همراه و هدف‌گذاری برای اشتغال 5000 نفری به کار گرفته است و مفتخریم که بعد از 10سال فعالیت اعلام کنیم این شرکت تاکنون موفق به اشتغال‌زایی برای 2000 نفر، آن ‌هم اشتغال مستقیم شده است. اگرچه در شرایط کنونی این شرکت با 10 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند اما امیدواریم با حمایت‌های دولت و مردم شاهد افزایش ظرفیت فعالیت و به دنبال آن افزایش ظرفیت اشتغال باشیم.

در خصوص کپی‌برداری و مونتاژ ذکرشده در پاراگراف « طبق اعلام مسئولین جی­ ال­ ایکس، این شرکت دارای کمپانی‌های وابسته‌ای چون مدیاتک تایوان، یو می موبایل از کشور چین، کی تی ای موبایل از کشور آمریکا و همچنین جی فایو از پاکستان است که از آن‌ها سخت افزار و  طراحی خود را تامین می‌کند و تنها در منطقه آزاد اروند بسته به میزان تقاضای بازار و کارمندان موجود اقدام به مونتاژ می‌کند.» نیز یادآور می‌شود در  10 سال گذشته تمام تلاش شرکت ارتباط همراه گویا اروند برای بومی‌سازی بخش‌های مختلف تولید تلفن همراه بوده است. خوشبختانه در این مسیر نیز موفقیت‌های چشم‌گیری را شاهد بودیم. اکنون مراحل تولید نرم‌افزارها، تولید قاب‌های مختلف، تولید برد برخی مدل‌ها، سیلیکون‌ها، لیزر، کیبورد، رنگ و غیره در این واحد تولیدی بومی‌سازی شده است. بسیاری از مدل‌های ارائه ‌شده توسط این شرکت در بخش طراحی ظاهری، داخلی و نرم‌افزار بومی بوده و در سخت‌افزار آن از مونتاژ استفاده‌ شده اما نکته قابل‌ توجه آن است که بر خلاف ادعای آن خبرگزاری که به نقل از یک کارشناس جی­ ال ­ایکس اظهار کرده: «محصولات جی­ ال­ ایکس همچون محصولات درجه سوم چینی هستند و این شرکت هیچ نوآوری خاصی ندارد.» این قطعات درجه یک بوده و به ‌صورت نیمه ساخته «CKD» برای مونتاژ وارد کارخانه می‌شوند. قطعات مهم از شرکت «مدیا تک» تایوان و قطعات جانبی از کشور چین تامین می‌شود که با این شرایط نیز بعد از تامین قطعات بیش از 40 مرحله عملیات مختلف توسط 40 نفر انجام و به محصول نهایی تبدیل می‌شود و در این بخش نیز شاهد اشتغال هستیم. لازم به ذکر است مسئله مونتاژ در صنعت الکترونیک امری بدیهی بوده و بسیاری از کمپانی‌های مشهور تلفن همراه نیز در زمینه تامین سخت افزار وابسته هستند.

با این شرایط شرکت ارتباط همراه گویا اروند GLX از کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده که توان تامین قطعات مورد نیاز این شرکت را دارند دعوت به همکاری می‌نماید.

موضوع دیگر آن که در مسئله مونتاژ سخت‌افزار، سه نکته مهم مطرح و لازم به ذکر است؛

نخست: تولید هر قطعه‌ای وابسته به بازار هدف است، یعنی در شرایطی که میزان تقاضا پایین باشد تولید آن قطعه فاقد توجیه اقتصادی است.

دوم: برخی از قطعات را می‌توان در شرایط پایین بودن تقاضا نیز تولید کرد چرا که تولید آن‌ها دارای توجیه اقتصادی است.

سوم: برخی از قطعات در انحصار چند کشور دنیا قرار دارند؛ مانند CPU که در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورها است حتی دیگر کشورهای تولیدکننده تلفن همراه نیز تکنولوژی تولید این قطعه را ندارند. یا در مثال ساده‌تر باتری لیتیومی است که تنها چند کشور در دنیا این نوع باتری را تولید می‌کنند.

شرکت ارتباط همراه گویا اروند بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری با تولیدکنندگان داخلی قطعات تلفن همراه اعلام می‌کند؛ امیدواریم جریانات دغدغه‌مند در زمینه تولید ملی برای حمایت و کمک به صنایع داخلی فعال شوند. GLX در راستای تولید یک تلفن همراه کاملا ایرانی آمادگی خود را برای همکاری با صنایع و دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.

هرچند که ما صاحب‌ فکر، ایده و تکنولوژی هستیم اما کشور ما در صنعت تولید تلفن همراه در ابتدای مسیر قرار دارد. شرکت ارتباط همراه گویا اروند GLX سنگ بنای این صنعت را نهاده و زمینه را برای ورود سایر تولیدکنندگان و نخبگان صنعت الکترونیک فراهم کرده است. این شرکت زمینه راه‌اندازی واحدهای تولیدی متعددی را در زمینه قطعه‌سازی به وجود آورده که انتظار آن می‌رود با تلاش و همدلی مردم و دولت، این زنجیره تولید برای فتح قله‌های پیشرفت که همان تولید ملی است تشکیل شود.

خوشبختانه با بهره‌گیری از شعار سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» شرکت جی ال ایکس اقدام به افزایش نیروی متخصص و تکنسین خود نموده است؛ همچنین در نظر دارد تا به زودی خطوط تولید محصولات دیگری همچون رایانه قابل حمل، نمایشگرهای هوشمند، ماسک‌های هوشمند و غیره در این کارخانه راه‌اندازی نماید که قطعا افزایش ظرفیت اشتغال را به دنبال دارد.

بسیاری از تجار در کشورهای مختلف علاقه‌مند دریافت نمایندگی این شرکت هستند چرا که از نمونه محصولات این شرکت در آن کشورها استقبال شده اما متاسفانه در داخل، افرادی فاقد غرور ملی و میهنی هستند، خودباوری ندارند و به جای ترغیب تولیدکننده به تولید، از طرق مختلفی به تضعیف تولیدکننده می‌پردازند.

شرکت جی­ ال­ ایکس مجموعه کوچکی بود که در ابتدای کار چشم انداز خود را بر تولید 100 درصد داخلی ترسیم کرد. امروز نیز مجموعه GLX با افتخار اعلام می‌کند که ما تولیدکننده داخلی هستیم و کالای تولیدی ما تولید ملی و کالای ایرانی است. در این سال‌ها شرکت ارتباط همراه گویا اروند بارها میزبان شخصیت‌های مختلف لشکری و کشوری و همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات بوده است. خوشبختانه امسال نیز زمینه برای حضور کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی در کارخانه جی­ ال­ ایکس فراهم آمد تا از مراحل مختلف فرآیند تولید بازدید کنند؛ این یعنی خودباوری و شفافیت در عملکرد. ما با مردم شفاف هستیم و قطعا برای پاسخگویی به آنان نیز آمادگی داریم.

روابط عمومی شرکت ارتباط همراه گویا اروند (GLX Mobile)

شرکت جی ال ایکس

همان‌طور که در مطلب منتشر شده توسط خبرگزاری ایلنا گفته شد، طبق منابع معتبر خارجی و همچنین سایت ویکی پدیا، شرکت جی ال ایکس زیرمجموعه یک شرکت چینی به نام زرون گروپ است که در سال 2010 ثبت شده و خط تولید آن با نام جنرال لوکس یا GLX و تحت شرکت ارتباط همراه گویا اروند در ایران فعالیت می‌کند. ارتباطات همراه گویا اروند از سال 2006 مسئولیت بازاریابی محصولات جی ال ایکس را در خاورمیانه، آفریقا و روسیه را بر عهده دارد. در متنی که از یک منبع معتبر استخراج شده، نوشته شده که GLX Mobile در سپتامبر 2010 در هنگ کنگ تاسیس شد و یکی از زیرمجموعه‌های زرون گروپ (Zerone Group) محسوب می‌شود و اکنون نیز به عنوان یک شرکت گوشی‌ساز در ایران فعالیت می‌کند.

بر اساس گفتگویی که با حمید سعیدی، مدیرعامل شرکت جی ال ایکس انجام شد و همچنین اطلاعات به دست آمده، این شرکت در سال‌های اخیر دارای شرکت‌های وابسته‌ای مانند یو می موبایل چین، کی تی ای موبایل آمریکا و جی فایو پاکستان است و در زمینه طراحی و تامین لوازم جانبی از آن‌ها کمک می‌گیرد. جی ال ایکس همچنین پردازنده تلفن های هوشمند خود را از طریق شرکت مدیاتک تایوان تامین می‌کند که این امر در ساخت گوشی های هوشمند در برخی شرکت‌های تولید‌کننده گوشی موبایل، یک امر عادی به شمار می‌رود؛ اما نکته مهم اینجاست که این قطعات به صورت CKD یا نیمه‌ساخته وارد کشور شده و به گفته خود شرکت جی ال ایکس، با حضور کارکنان شرکت در منطقه آزاد اروند در 40 مرحله مونتاژ می‌شوند. حال اگر دستگاه‌های تولیدی در ایران وجود دارد، چرا این قطعات به صورت SKD وارد کشور نمی‌شود تا سپس برای مراحل تولیدی به کارخانه این شرکت در منطقه آزاد اروند واقع در شهر خرمشهر ارسال شوند. این مسئله جای تعجب دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر باید از کارخانه بازدید کرد تا از روند فعالیت در این کارخانه اطلاع پیدا کنیم.

شرکت جی ال ایکس

مسئولان شرکت جی ال ایکس ادعا می‌کنند که برد محصولات خود را از طریق مدیاتک تایوان تامین می‌کنند اما شرکت مدیاتک اصلا در حوزه تولید برد فعالیت نمی‌کند و تنها یک طراح و تولیدکننده پردازنده موبایل و تبلت است. به هر حال، مونتاژ کردن و برچسب زدن محصولاتی که به صورت CKD وارد بازار می‌شوند حتی در صنعت خودرو نیز امری رایج است اما امیدواریم که شرکت‌های ایرانی این موضوع را درک کنند که عبارت Made In IRAN یک مسئله مهم ملی است و شرکت‌ها نباید از این طریق، از احساسات مردم در جهت فروش بیشتر و عملکرد بازرگانی بهتر استفاده کنند و بهتر است عبارت واقعی مونتاژ در ایران را به کار بگیرند تا به شعور خریدار ایرانی نیز احترام گذاشته باشند.

محصولات تولیدی شرکت جی ال ایکس در دو سال اخیر مانند ماد و گوشی جدید آریا نسبت به محصولات قبلی این شرکت، قابل ستایش هستند؛ چرا که یکی از اولین گوشی های لمسی جی ال ایکس با نام تی 1 از روی گوشی سامسونگ Champ کپی‌برداری کرده بود و همین گوشی، دارای نمونه‌ای مشابه در سخت‌افزار، نرم‌افزار و طراحی در کشور چین با نام جی ال ایکس N330 است. برخی از دیگر محصولات این شرکت نیز همین وضعیت را دارند و عجیب است که برچسب Made in IRAN و نام ارتباطات همراه گویا اروند بر روی باتری و پشت قاب درج شده است.

شرکت جی ال ایکس

شرکت جی ال ایکس در واکنش به عرضه محصولات چینی با نام GLX اعلام کرد:

جی ال ایکس در سال 1386 هجری شمسی یا 2006 میلادی در منطقه آزاد خرمشهر با سرمایه‌گذاری مدیرعامل این شرکت یعنی حمید سعیدی به صورت رسمی آغاز به کار کرد و محصولاتی را در بخش موبایل کلاسیک، هوشمند و تبلت تولید کرده است. همچنین این شرکت به دلیل به صرفه نبودن تولید و صادرات از ایران به کشورهایی چون هند و پاکستان، یک شرکت تولیدی را به مدیریت حمید سعیدی در چین راه‌اندازی کرده تا گوشی هوشمند را با برند جی ال ایکس تولید کند اما در حال حاضر، فعالیت این شرکت لغو شده است و تمام تولیدات آن در شهر خرمشهر انجام شده و علاوه بر ایران به کشورهای روسیه، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود.

به جرات می‌توان گفت که شرکت جی ال ایکس به عنوان نخستین تولیدکننده گوشی تلفن همراه در ایران از سال 1386 تاکنون توانسته تا راهی را در این صنعت سودآور باز کند. امیدواریم در سال‌های آینده، محصولات بهتر، با قیمت مناسب‌تر و با روش جدید و بهتری در بخش تبلیغات و مارکتینگ توسط این شرکت تولید شود و دیگر شاهد تبلیغات مضحک و مسخره‌ای چون «راحت از جیب بیرون می‌آید» و «با چشمک باز می‌شود» نباشیم.

شرکت جی ال ایکس

اطلاعات منتشر شده در خصوص هویت اصلی شرکت جی ال ایکس که توسط ارتباطات همراه گویا اروند تکذیب شده، بارها در منابع و سایت‌های معتبر حوزه فناوری اطلاعات منتشر شده است. همچنین باز هم تاکید می‌کنیم که کپی گوشی های درجه چندمی چینی و عرضه آن در ایران با برند جی ال ایکس و با قیمت بسیار بالاتر اصلا کار حرفه‌ای و پسندیده‌ای نیست و شرکت جی ال ایکس نیز توضیح قانع‌کننده‌ای در این مورد ارائه نداده است.

در پایان برای موفقیت شرکت جی ال ایکس به عنوان یک تولیدکننده تلفن همراه، آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تولید و عرضه یک گوشی موبایل باکیفیت و کاملا ایرانی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

76 دیدگاه

  1. من را هم به جمع تیزی خورده‌های جی‌ال‌ایکس اضافه کنید.
    لافزنی ، سرکار گذاشتن مشتری ، انداختن جنس بنجل به مشتری، بی اطلاعی اپراتورها، مسئول بی ادب قسمت فروش اینترنتی و… از ویژگی‌های این شرکت است که در حدود یکماهی که با تنم یه تن این شرکت خورده فهمیدم و تازه ادامه هم دارد چون هم پولم دستشونه و هم گوشیم و هیچ کس هم جوابگو نیست و هرکس چیزی میگه.

  2. من تعداد زیادی از محصولات جی ال ایکس را خریده ام مثل گوشی راسا پلاس، گوشی ماد، گوشی آریا پلاس و تبلت جی ال ایکس وان که انصافا با توجه به پولی که دادم راضی هستم . خدمات هم در حد متوسط به بالا بوده است. محصولات جی ال ایکس نسبت به مشابه خارجی خیلی ارزانتر است اما برخی از دوستان یک گوشی یک میلیونی را با گوشی ده میلیونی مقایسه می کنند و شروع به انتقاد از محصول ایرانی می کنند که منصفانه نیست. ضمنا در راه حمایت از تولید ملی گاهی هم باید مشکلات را تحمل کنیم

  3. سلام سه سال پیش درشمال یک دستگاه گوشی ایرانی GLXتانا خریدم . پارسال خراب شد .درکرج محل اقامتم بردم به نمایندگی GLX گفتند قطعه شونداریم . بردم به نمایندگی میدان فاطمی تهران درست کردند ولی در اولین پیام کوتاه متوجه شدم لغات واعداد سمت چپ نوشته نمیشه مراجعه کردم گفتند قطعه شو نداریم صبرکنید تا بیاد. الان چندایراذ جدید نیزپیداکرده .لطفا مرا راهنمائی کنید که چه بکنم .ضمنا توان خرید یک گوشی دیگررا ندارم والا مزاحم شما نمیشدم . تلفنهای کارخانه هم اکثرا مشغوله . خیلی ممنون ازمحبتتون .

  4. با سلام خدمت تولیدکننده ایرانی!
    من به منظور حمایت از کالای ایرانی گوشی ایرانی خریدم. در حال حاضر گوشی خراب شده و گارانتی هم دارد. نمایندگی اعتقاد دارد گوشی خراب باید به کارخانه ارسال گردد. بیش از 200 مرتبه با شماره تماس خدمات پس از فروش تماس گرفتم. متاسفانه شماره‌های تماس یا اشغال هستند و یا جواب نمی‌دهند. به نظرتون من به چه امیدی گوشی خود را به کارخانه‌ای که معلوم نیست کسی در آن کار می‌کند یا خیر ارسال کنم؟ حتی همه شماره‌های دیگری که بر روی سایت بود را هم امتحان کردم. هیچ کسی جواب نداد.
    اینگونه خدمات پس از فروش فقط در محدوده پاسخ تماس تلفنی اینقدر ضعیف، وای به حال خدمات پس از فروش فنی

  5. من سال هاست انواع مختلف گوشی جی ال ایکس داشتم و همیشه راضی بودم. اگر هم مشکلی بوده جزئی بوده و گارانتی رفع کرده.

    گوشی کلاسیک داشتم. و آخرین هم اندروید ماد پلاس که به نسبت قیمتی که من اون زمان خریدم کیفیت خوبی داره و تا الانم با مشکل خاصی مواجه نشدم.

  6. وقتی اعتماد کردم و گوشی خریدم وقتی رسید دستم بعد شش ماه ایراد داره فرستادم گارانتی بعد ده روز بیخبری تعویض شد دوباره گوشی جدید که اومده هم ایراد داره هم اونی نیست که سفارش من بوده و رنگش عوض شده ! هیچ تلفنی هم پاسخگو نیست که مشکلم را حل کنم چه باید بکنم ؟! وقتی خدمات خوب باشه حمایت بیشتر میشه !!

  7. سلام در مدل گوشی glxشاهین2هم نظر بدید و بررسیش کنید حتما.

    • با سلام خدمت تولیدکننده ایرانی!
      من به منظور حمایت از کالای ایرانی گوشی ایرانی خریدم. در حال حاضر گوشی خراب شده و گارانتی هم دارد. نمایندگی اعتقاد دارد گوشی خراب باید به کارخانه ارسال گردد. بیش از 200 مرتبه با شماره تماس خدمات پس از فروش تماس گرفتم. متاسفانه شماره‌های تماس یا اشغال هستند و یا جواب نمی‌دهند. به نظرتون من به چه امیدی گوشی خود را به کارخانه‌ای که معلوم نیست کسی در آن کار می‌کند یا خیر ارسال کنم؟ حتی همه شماره‌های دیگری که بر روی سایت بود را هم امتحان کردم. هیچ کسی جواب نداد.
      اینگونه خدمات پس از فروش فقط در محدوده پاسخ تماس تلفنی اینقدر ضعیف، وای به حال خدمات پس از فروش فنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      واقعا چرا کسی کالای ایرانی نمی‌خرد؟

  8. سلام انتقاد اگه بجا و درست باشه خیلی هم‌خوبه .

    ولی بعضی ها یا مغرضند و یا بلد نیستن انتقاد کنند فقط تحقیر کردن و تو‌سر خودی زدن براشون افتخاره !
    من رفتم خودکار ایرانی بخرم (کیان ) فروشنده با تمسخر می گه ایرانی !؟؟
    و بعد با افتخار می که آلمانی داریم .
    رفتم خودکار کیان را خریدمو دو بسته پنجاه تایی بهش هدیه کردم .
    گفتم هدیه ای ست از طرف شهدا ،
    بفروش پولش را هم خودت بخور .
    ولی انصافا خون شهدا را هدر نده !

    بجای حمایت از تولیدات کشورت اونا را مسخره می کنی !؟
    بعد یکی از خودکارهای آلمانی خودش و یکی هم کیان ایرانی را دادم دستش گفتم با هر دو شون یک جمله بنویس …
    باورش نمی شد که ایرانیه بهتر از خودکار آلمانیه ست .
    چون اون خودکار آلمانی پس از نوشتن جوهر پس می داد ولی ایرانیه خیلی تمیز می نوشت .

    حالا گوشی جی ال ایکس هم همینطور …

    ما مدعی نیستیم بدون عیب و نقصه .
    ما با انتقاد و پیشنهادهای سازنده
    « بال » باشیم
    برای تولیدات داخلی نه « وبال » !

    من خودم گوشی های مدل بالای سامسونگ داشتم ا
    ولی گوشی آریا خیلی هم زیباتر و هم کیفیت ش از خیلی جهات سرتر از سامسونگ بود !

    البته اشکال هم داشت که با حمایت منه ایرانی و امثال من ؛
    و با انتقاد سازنده اشکال گوشی آریا را در گوشی آریا ۱ برطرف کردند و شاهین هم دیگه بهتر از آریا ۱ هست .« ان شاءالله»

    حتی اگه گوشی شاهین هم احیانا مشکلی داشته باشه بازم من با شرکت همکاری می کنم و ایرادش را با احترام می گم تا در تولیدات بعدی اون هم برطرف بشه .
    من هم اشکال گوشی آریا که داشتم را و محاسن اون گوشی رامی گفتم ؛ نه این که مسخره و تحقیر کنم .

    ولی بعضی ها مثل « مگس » می مونن فقط روی زخم می شینند !
    البته شرکت هم باید کالاهای خود را اونقدر خوب و با دقت و با کیفیت بالا ارائه بدهد که دیگه
    « زخمی » وجود نداشته باشه که مگس اونو پیدا کنه !

    انتقاداتی هم به شرکت وارده که باید اونا را برطرف کنه و اعتماد ملی را بالاو بالاتر ببره ! شرکت هم باید :
    پیشنهادات من به شرکت جی ال ایکس :

    – خوش قول باشه .
    – بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تولید کنه .
    – راههای ارتباطی خود را اصلاح کنه !

    چون متأسفانه وقتی که با خطوطش تماس می گیریم معمولا نمی تونیم موفق به برقراری ارتباط بشیم .

    کشورهای پیشرفته جهان ، درها را بر روی کالاهای خارجی بست رو بست و هم تولید کنندکان را حمایت کرد و هم فرهنگ سازی کرد که مردم کشورشون با حقارت و ذلت به تولیدات کشور خود نگاه نکنند !
    البته مردم اون کشورها هم تو سر تولید کنندگان خودی نمی زدند و ایرادات کالاهای کشورشون را با احترام و دلسوزانه می گفتن نه این که مثل ما ؛ تحقیر کنند …

    ولی افسوس که هم دولت و هم برخی ازمردم ما متأسفانه بیگانه پرستند .
    اشکال کار اینحاست …

    • با نظر شما کاملا موافقم. خودکارهای کیان کیفیت شون خیلی عالیه

    • سلام و وقتتون بخیر!
      شما در متنتون نوشته بودید اشکالات گوشی آریا را می‌گفتید؟ شما با چه کسی یا با چه شماره‌ای در تماس بودید؟ میشه من را راهنمایی کنید؟
      اگر راهی به جز سایت امتحان کردید، ممنون میشم بگید.

      با تشکر

  9. گجت نیوز خبر داری شرکت جی ال ایکس چهار ماه هست که پول ملت برده و هنوز گوشی شاهین تحویل نداده ؟؟؟ هر بار یک بهانه دروغ میارن!

  10. من تجربه استفاده از دو گوشی g5 و ماد رو داشتم و می خواستم نظرمو در موردشون بگم:
    بطور کلی از لحاظ پردازنده و قدرت سخت افزاری خوب هستند
    دوربین متوسط اما آدم رو لنگ نمی ذاره
    صفحه نمایش بالاتر از متوسط
    باطری متوسط
    پس از دو سال استفاده ایراداتی مثل سوکت شارژر یا میکروفون و بلندگو براش پیش میاد

    در مجموع برای استفاده عادی و نرمال بخوبی جوابگو هستند.

  11. سلام و عرض ادب.
    خداوکیلی از این مطلب سر در نیاوردم،یه جا مطلب از خبرگزاری فلان میزاری و تایید میکنی،یه جا دیگه از مدیرعامل میگی و تاییدش میکنی!!!!
    ما که نفهمیدیم بالاخره این گوشی چینی هست یا ایرانی،سر وته این مطلب مشخص نیست!!!

  12. من یک سال هست گوشی ماد دارم به سه ماه نکشید گوشی با افتادن از دستم خراب شد و تاچش خاموش شده بود که با فشار دادن بالای تاچ روشن می شد . پست کردم کارخانه برام تعمییر کردن ولی دیتای گوشی از همون اول خراب بود و بعد از چند با خاموش و روشن کردن دیگه ورشن نمی شد .
    ضمن اینکه کلآ چیپست وای فای این گوشی استاندارد کار نمی کنه و برای من و دوستم برنامه شیرت و زاپیا درست کار نمی کنن .
    قبل عید هم دوباره پست کردم کارخانه ازم 175 تومن گرفتن یه گوشی نو برام بفرستند بعد از 40 روز همون گوشی خراب خودم رو برام پست کردن . زنگ هم می زنی از 30 – 40 تا زنگ یکی اش رو برمی دارن .
    کلآ گوشی جی ال ایکس یعنی جنس درجه 3 چینی همین

  13. سلام دوستان من هر روز که از گوشی جی ال ایکسم استفاده میکنم میگم خدا لعنتشون کنه الهی این پولی ک من به گوشی دادم خرج دوا و دکتر و درمان سرطانشون بشه
    من دشمن این شرکت نبودم و فقط برای حمایت خریدم اما خیانت کردند به من

  14. شرکت جی ال ایکس تو این مدت پیشرفت فوق العاده ای به نسبت سال های قبل و مدل های قبلی داشته.هم از لحاظ خدمات پس از فروش و پشتیبانی،هم از لحاظ طراحی و ظاهر فیزیکی،هم از لحاظ بازه قیمتی و هم از لحاظ سلیقه شناسی مشتری!
    من به عنوان یک فروشنده موبایل با اطمینان کامل باید عرض کنم که ۹۰% کسانی که از مدل های جدید جی ال ایکس استفاده کردن و میکنن،از خریدشون راضی هستن.
    لوازم جانبی جی ال ایکس هم از قاب ژله ای و گلس گرفته تا شارژر و تاچ و ال سی دی و… در سایت لوازم جانبی شرکت موجوده.
    و اما میرسیم به پرچمدار جدید جی ال ایکس یعنی شاهین!
    شاهین،به معنای واقعی حس در دست گرفتن یک پرچمدار رو به شما القا میکنه.اصلا به نقدهای بی منطقی که یه عده میکنن کار ندارم،چون این افراد کلاً با هرچی که ایرانیه مشکل دارن.یه عده دیگه هم درباره کالاهای ایرانی بیش از حد اغراق میکنن که این هم کار درستی نیست!
    یه حرفی هم با اونایی دارم که منتظرن جی ال ایکس یه گوشی بده بیرون و اینا برن مورد مشابه رو پیدا کنن و بیان بگن عهههه دیدی همونه؟
    عزیزان،مرسی که هستید و مارو از این همه اطلاعات بهره‌مند میکنید 🙂
    در زیر تفاوت های جی ال ایکس شاهین با UMI Digi S2 Lite و UMI Digi S2 Pro قرار داده شده میتونید مشاهده و مقایسه کنید.

    مدل GLX Shahin
    قیمت ۹۷۹.۰۰۰ تومان
    دوربین اصلی دوگانه ۱۶ و ۱.۳ مگاپیکسل
    پردازنده ۸ هسته ای MT6757
    پردازنده گرافیکی Mali T880 MP2
    فرکانس پردازنده از ۱.۷ تا ۲.۴ گیگاهرتز
    صفحه نمایش ۶ اینچ IPS FHD
    رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰*۲۱۶۰
    تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ
    حافظه داخلی ۶۴ و رام ۴ گیگابایت
    باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری از نوع لیتیوم-یون (Li-Ion)
    دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
    پشتیبانی از شبکه های 2G 3G 4G
    اندروید ۷
    گارانتی ۱۸ ماهه بهمراه خدمات پس از فروش معتبر

    مدل UMI Digi S2 Lite
    قیمت ۷۵۹.۰۰۰ تومان
    دوربین اصلی دوگانه ۱۳ و ۵ مگاپیکسل
    پردازنده ۸ هسته ای MT6750
    پردازنده گرافیکی Mali T860 MP2
    فرکانس پردازنده ۱.۵ گیگاهرتز
    صفحه نمایش ۶ اینچ IPS
    رزولوشن صفحه‌نمایش ۷۲۰*۱۴۴۰
    تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ
    حافظه داخلی ۳۲ و رام ۴ گیگابایت
    باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری از نوع (نامعلوم)
    دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
    پشتیبانی از شبکه های 2G 3G 4G
    اندروید ۷
    گارانتی و خدمات پس از فروش (نامعلوم)

    مدل UMI Digi S2 Pro
    قیمت از ۱.۳۰۰.۰۰۰ تا ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان
    دوربین اصلی دوگانه ۱۳ و ۵ مگاپیکسل
    پردازنده ۸ هسته ای Helio P25
    پردازنده گرافیکی Mali T880 MP2
    فرکانس پردازنده ۲.۶ گیگاهرتز
    صفحه نمایش ۶ اینچ IPS FHD
    رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰*۲۱۶۰
    تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
    حافظه داخلی ۱۲۸ و رام ۶ گیگابایت
    باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری از نوع (نامعلوم)
    دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
    پشتیبانی از شبکه های 2G 3G 4G
    اندروید ۷
    گارانتی و خدمات پس از فروش (نامعلوم)

    ضمنا الان که شاهین داره با این قیمت عرضه میشه یادتون بمونه،چند ماه دیگه یه عده میان میگن نه قیمت این نبوده!!
    مقایسه و انتخاب با شما.
    یا حق!

  15. سلام به همهء عزیزان
    منگوشی جی ال ایکس مدل های اسپایدر و راسا داشتم و الآن مدل آریا دارم که کاملا” راضی ام آریا دارای امکانات و مشخصات و کیفیت بالائیست . درحال حاضر حدود ۳۵۰ برنامه متنوع روش نصب کردم از جمله بازی هایگرافیک بالا و پنج تلگرام مختلف و اینستاگرام و واتس آپ و آپارات و تلویبیون و….واز ۶۴گیگ حافظهء داخلیش فقط ۷ گیگش خالیه علیرغم کارکشیدن زیاد از اون ، حتی یک بار هم هنگ نکرده و تابه حال به هیچ مشکلی بر نخوردم
    شما هر گوشی با برندهای مختلف رو با همین مشخصات آریا ومدلهای اخیر جی ال ایکس رو بخواهید بخرید ، باید هزینه های به مراتب بالاتری بپردازید . و یا اگر جدیدترین مدل جی ال ایکس به نام شاهین رو که مشخصاتش نسبت به آریا به مراتب بالاتره و کیفیتش بسیار بالاست ، را ملاحظه بفرمایید ، قیمتش یک سوم برندهای معتبر موجود در بازاره .
    چه کنیم که اکثر مردم ایران مجذوب نام برندها و شرکتهای بزرگ می باشند و حاضر نیستند به غیر از نام برندهای محبوب شان ، به نام برند دیگر فکر کنند ، واین طرز تفکر حد اقل در مورد کالا و اقتصاد منجر به بیگانه پرستی و مرعوب کالا و اقتصاد غیر ایرانی شدن ، می شود.

  16. متاسفانه مردم ما برا خودشون دانشمند هستند خوب عزیزان من یه سوال دارم جواب علمی منطقی میخام الان اپل صفحه نمایش مال خودشه یا معماری پردازنده کار خودشه یا دوربین های که روی گوشی میزاره کار خود اپل هست

  17. شکایت کنید از ایلنا اگه کذب بوده مطلبش…
    اثبات کنید…
    حرف زیاده… طرف اگه خرف الکی زده بایط معلوم بشه… اگرم نه که جی ال ایکس باید درش بسته بشه… دروغ گفته.
    تکلیف باید معلوم بشه.
    منم خبرنگارم… میدونم چه خبره.
    محکومش کنید… نتیجه رو هم رسانه ای کنید… یا درش رو ببندید. والسلام.

  18. به نظرم خوبن ولی قیمت گران که بعد مدتی افت قیمت گوشی های صفر متوجه ضرر هنگفتی میشی که در طول دوماه اتفاق میفته قابل فروش به صورت دسته دوم نیستن اگه باشن هم مفت باید بدی ,من سه سال زحمت کشیدم تو استانم که گوشی های جی ال ایکس رو به فروش برسونم و مغازمو پر جی ال ایکس کردم و خودم هم گوشیم اسپایدر بود ولی تمامی مشتری ها منو به چشم یه کلاه بردار نگاه کردن چون بعد خرید گوشی خدماتی دریافت نکردن و عموما گوشی های که خریده بودن یک بار مصرف بودن متاسفانه خودمم خیلی ضرر از شرکت دیدم و حتی با تماس شرکت بدهکارم شدم در مورد طرح تعویض هم یارو یه گوشی با قیمت 890هزاری خرید چون قطعش نبود با گوشی 80 هزار معاوضع کردن پس امیدوارم قیمت هارو کاهش بدن و قطعات رو هم تولید کنن که طرفی که میخره خیالش راحت باشه در ضمن گوشی آریا با قیمت 1/099 خیلی گرانه و من باشم این پولو به یه پی 10 یا میت 9 میدم به هر حال قیمتش هم اگه افت کنه 100هزار نه الان 1میلیون پرداخت میکنی دو ماه دیگه میشن399هزار تومن خب حرفام از رو دلسوزی بود.

  19. همیشه گوشی های پرچمدار دستم بود . اخرین گوشی که داشتم یک سامسونگ ادج پلاس بود . به دلیل پیری و لرزش دست این گوشی دوبار از دستم افتاد و تاچ ال سی دی اش شکست . هر بار حدود یک میلیون خرجش شد .
    به دلیل لرزش دست خواستم یک گوشی ارزان تر دستم بگیرم . تصمیم گرفتم گوشی ماد پلاس بگیرم که اگر افتاد اینهمه خرج تاچ ال سی دی نشه . اوایل مخفی می کردم که گوشیم جی ال ایکس هست .
    الان یک ماهه از ماد پلاس استفاده می کنم . همه نوع برنامه تلگرام و واتس اپ و اسنپ و ویز و اینها روش ریختم و خیلی خوره تلگرامی و چت و اینها هستم . اما زیاد اهل دوربین و عکس با موبایل نیستم .
    توی این یک ماه همه رقمه و همه جوره از گوشی ماد پلاس راضی هستم . کیفیت صفحه اش خوبه و توی ذوق نمی زنه . تاچش خوبه مخصوصا برای من که ارزش دست دارم .
    اصلا هنگ نکرده در حالی که ادج هنگ میکرد و دو مرتبه فلشش کردم . دلیل هنگ نکردنش هم استفاده از اندروید خام هست و مانند سامسونگ تغییری در اندروید داده نشده .
    در کل از گوشیم راضی هستم و در اینده هم از جی ال ایکس استفاده خواهم کرد .
    در ضمن خدماتش عالیه . سایتش تا مشکلی مطرح کنید تماس میگیرن . لوازم جانبی هم از … می تونید سفارش بدید ،

  20. یه سوال اگه کار کارخونه وارد کردن قطعات و مونتاژ اونا و تقلید از یه برند دیگه س هست چرا انقد خودشون به زحمت بندازن و چند میلیارد صرف این کار کنن … خیلی راحت تره که برن یه نمایندگی بگیرن و یه برند خارجی رو وارد کنن
    ؟؟؟ اهل فن جواب بدن….

  21. من تجربه زیادی تو گوشی های سامسونگ دارم و باید بگم که این شرکت قدرتش اندازه سری j سامسونگ و شایدم a در هرصورت با اینکه مردم پشتش نیستن قدرت زیادی کسب کرده امیدوارم موفق بشه

  22. سلام…دوستان این کامنتو هم بخونید شاید به دردتون خورد
    بنده هواوی انر 3سی داشتم.بعد از سه سال و نیم کارکشیدن دیگه هاردش از کار افتاد. داشتم دنبال گوشی میگشتم. بنده هم کسی هستم که به کالای ایرانی و مخصوصا اشتغال هم اهمیت زیادی میدم. یه مطلبی دیدم در این مورد که تعویض گوشی های فرسوده با گوشی ماد پلاس جی ال ایکس. گوشیه سوخته هواوی خودمو با پست بدون هیچ هزینه ای فرستادم کارخانه جی ال ایکس. قیمت گذاری کردند. صد هزارتومن قیمت گذاشتند و من موافقت کردم و گوشی ماد پلاس رو که 499 هزار تومن قیمتش بود با کسر 100 هزار تومن برای بنده 399 هزینه داشت. با وجدان باشیم و حالا جواب بدیم
    ایا گوشی الان هست که 400 هزار تومن قیمتش باشه و امکانات ماد پلاس رو داشته باشه؟ اگر سراغ دارید واقعا لطف کنید بگید
    من با این گوشی اسفالت 8 بازی کردم race3 بازی کردم pes17 بازی کردم combat بازی کردم از این بازیا بالاتر نداریم که دیگه. اونم بدون هیچ لگی. دیگه خودتون امکاناتشو بسنجید و ببینید 400 هزار تومن چطوره برا این گوشی. به نظر من که واقعا معرکه س

  23. هیچ برند بزرگی غول از تو شکم مادرش بیرون نیامده بلکه باتلاش و حمایت مردم کشورش یواش یواش بزرگ شده پس glx حتی اگه وارد کننده حتی اگه مونتاژ کننده کمکش کنید بزرگ بشه

  24. بنظر من این روزها با توجه به قیمت و کیفیت برخی برندها مثل شیائومی یا میزو یا اپو دیگه خرید سایر برندهای درجه سه چینی مثل همین glx واقعا اشتباه محض هست.گوشیهای جی ال ایکس هیچ خدمات پس از فروش بدردبخوری ندارند.کیفیت ساخت فوقلاده پایینی دارند.نمایندگی های فروش درجه سه و مسخره ای دارند.هیچ توجیهی واسه خرید و حمایت ازین برند نیست.فقط میخان با برچسب ایرانی بودن گوشیهاشون رو بندازن که روز به روز دارن عقب گرد میکنن.امیدوارم این پست باعث بشه یه عده فقط یکم فکر کنند و به جای تعصب الکی یکم استدلال و منطق بخرج بدن

    • آفرین

      چه عجب یه نفر این مقاله پر از آب و تاب و آسمون ریسمون بافتن و غرغر رو خونده و جوگیر نشده …!

      آقا به لطف این مقاله ما فهمیدیم این همه شرکت که تا به حال اقدام به واردات قطعات منفصله میکردند و مونتاژ رو داخل انجام میدادند، مونتاژکار نبوده اند بلکه تولید کننده محصول ایرانی بوده اند که خوب معلوم نیست چرا به محض تحریم و یا بدقولی از طرف کشور خارجی چرخ تولید و صنعت کشور را در گل باقی مانده رها میکردند.

      خلاصه ما این گوشی رو هم ایرانی به حساب میاریم.
      عاغا GLX ایرانیه حرف هم نباشه ….!
      اوکی حالا میخای ما جی ال ایکس بخریم :
      قربونت قیمت رقابتی بده.
      من کاری با خرج و مخارجت ندارم ، گوشیتم گفتی ایرانیه گفتم باشه. اما عزیزم قیمت مقوله ایه که به جیب من فشار میاره و تو این یه مورد حق با من مشتریه.

      اتفاقا 4 ماه پیش قبل از خرید گوشی جدیدم. یکی از گوشی های شرکتتون که بنظر قدرتمند هم میرسید نظرم رو جلب کرد.
      قیمت
      قیمت
      قیمت
      تنها دلیلیه که نخریدم .
      حتی گوشی پرچمدارتون در مقایسه با قیمت محصولات موجود در بازار فوق فوقش با کلی ارفاق 2/3 قیمتی که تعیین کردید بیارزه.

      در ضمن شرکتهای چینی جوری خودشون رو تو کیفیت ثابت کردن که من فقط و فقط گوشی بدون گارانتی میخرم.

      اگه ادعاتون میشه قبل از اینکه شرکتهای هندی در بازار کشورمون به این جایگاه برسن چنین اعتمادی بدست بیارید.

      حالا هم لطفا حرص نخورید و به فکر چاره باشید … فکر چاره … فکر چاره …!

  25. ایزانی ، ایرانی بخر

  26. آقا فقط یکی بیاد بگه که آخرش چی شد بلاخره جی ال ایکس رو بخریم یا نه!؟

  27. اصلا هرچی بدی داشته باشه و فرضا هیچ چیزش ایرانی نباشه،حداقلش اینه که یهه عده رو مشغول به کار کرده

  28. من منتقد جی ال ایکس بودم و‌ خریدارانش رو به سخره میگرفتم، اما میخوام اعتراف کنم پیشرفت در محصولات این شرکت قابل تأمل هست و به نظرم به جای تخریب انتقاد سازنده بکنیم و کمکشپن کنیم، یادمون نره هوآوی همون گوشی هست مه ابتدا کتچنار پارک دست فروش ها میفروختن و یه گوشی ساده کلاسیک مسخره با صفحه رنگی بود، یادمون نره شرکت هیوندایی فقط مونتاژ کار بود…
    پیمودن یک مسیر هزار کیلو متری با برداشتن قدم اول آغاز میشه، همراهی کنین

  29. جی ال ایکس مونتاژ کننده هم نیست! فقط یک وارد کننده هست
    پول مردم میگیره و میذاره تو بانک سودش می گیره تا گوشی از چین وارد کنه!! از این شرکت هم شاین داشتم هم ماد، بعد از یکسال اعصابت داغون می کنه به خاطر کیفیت پایین قطعاتش!
    به نظرم به جای این آیفون،ال جی،سامسونگ بگیرید

    • آره سامسونگ بگیر که فردا فکر کنن شاخ هستن سامسونگ تمام قطعاتش وارداتی هست فقط اونجا مونتاژ میکنه البته جز چندتا بعدش بیان تحقیرمون کنن

  30. واقعا محصولاتش عالیه من معمولا از تمام مدل هاش خریدم،جی ۳ جی ۵،اسپایدر وتازگی هم مدل پارس رو سفارش دادم که فعلا بدستم نرسیده ولی از محصولات این شرکت راضیم و اصلا فک نمیکنم که پولمو دور ریختم چون ارزش پولو داره در ضمن گوشی تمام اعضای خانواده من از محصولات این شرکت ،پدر برادر دایی عمو و تمام فامیل ،،واله که همه راضی هستن از خریدشون

  31. کلا محصولاتش کم کیفیته یعنی خرید از این شرکت به معنای تمام دور ریختن پول هست من خودم یه بار خریدم نه گارانتی درست وحسابی داشت نه کیفیت نه خلاقیت و وقتی ایرادش رفع نشد گوشی انداختیم تو اشغالو تا زمانی که یک شرکت با صداقت و مدیریت و خلاقیت و ارزش قایل شدن به خریدار و حتی خود نفراتی که برای شرکت فعالیت میکنند ارزشی قایل نشه هیچ وقت پیشرفت نمیکنه و تباه خواهد شد و در ضمن برند باید مردمی باشد نه نژاد پرستانه

  32. GLX میتونست همپای هواوی بزرگ بشه
    با کپی شروع کنه دوسال بعد با غول ها رقابت کنه

  33. اسم پرچمدار جدیدش “شاهین” 😐 فک کنم بعدی کوثر باشه D:

  34. واقعا باید تعجب کرد از نظر های مردم ….. کسانی که از محصولات ابتدایی جی ال ایکس استفاده کردن در گذشته یا برای کمتر پول دادن همین حالا هم محصولات ضعیفش رو می خرن انتظار خریداری یک غول رو دارن …. دوستانی که از محصولات قدیمی این شرکت استفاده کردن باید این مپرد مهم رو مدنظر داشته باشن که هر شرکت الکترونیک در ابتدا غول نبوده ، مثال ساده ی اون شرکت سونی هست که در ابتدا به دلیل نا توانی تولید و مونتاژ قطعات ارتباطی ، مخابراتی بر روی گوشی هاش ، از شرکت اریکسون کمک گرفت و برند سونی اریکسون متولد و بعد از مدتی پیشرفت چشمگیر سونی رو دیدیم در زمانی که شرکت هایی مثل سامسونگ خیلی خیلی حلو ترو بودن ولی سونی کم کم خودش رو بین پرچمداران جا بده و شرکت هواوی مثال دیگریست که در ابتدا گوشی های بی کیفیت هوشمندش خیلی هارو از خودش رنجوند ولی از زمان تولید گوشی میت 7 یا تولید p7 ثابت کرد حتی توانایی شکست سامسونگ رو هم داره ، به شکلی که با تولید میت 8 در زمانی مقارن با تولید گوش s6 تونست با اختلاف زیاد گوشی سامسونگ رو از میدان به در کنه و حتی در تست های متعدی توانست s7 هم پشت سر بگذاره ، یعنی تولید گوشی برای مقابله با سه پرچمدار تولید کرد هواوی …… جی ال ایکس هم با تولید گوشی G6 یا همون ماد ثابت کرد می تونه بازار تولید گوشی های میان رده رو در دستش بگیره حتی در جهان ….. گوشی ماد با قیمیت 390 چنان توانایی داشت که تا همین چند ماه پیش گوشی میان رده ای با قدرت ماد برای رقابت باهاش وجود نداشت که حدودا یک ماه پیش شیایومی از گوشی در همین قیمت پرده برداشت که البته مثلا در ویژگی هایی حتی ضعیف تر از ماد بود ولی مثلا دوربینش قوی تر بود ….. متاسفانه مردم نسبت به قیمت نقد نمی کنن و فقط روی گوشی اسم بد میزارن ، کسانی نظر می دن که چهار سال پیش یه گوشی صدو پنجاه تومنی جی ال ایکس رو خریدن و حالا دارن درباره گوشی آریا یا ماد یا پارس نظر می دن ….. بنده گوشی ماد رو برای یکی از دوستان خریدم که گوشی قبلیش از خانواده z سونی بود وقتی که با کوشی کار کردیم واقعا به قدرت و شکوفایی پیشرفت یک شرکت پی بردیم و جی ال ایکس رو تحسین کردیم ….. یک ایرانی باید سعی کنه در این میدان بی قانون محصولات الکترونیک حواسش به تولید ملی باشه ، شرکت اپل که در صحبت های گوناگون تخصصی بی ارزش بودنش ثابت شد و ثابت شد که همه قطعاطش جز بدنه و الگوریتم cpu و و رابط کاربریش ( ios ) مال شرکت های دیگس فقط بخاطر ظاهر و جوی که میان مردم ایجاد شده و البته برای ساده بودن ios برای کار کردن عموم مردم باهاش و ساده تر بودن و قابل فهم تراست بودنش نسبت به اندروید تبدیل به یک شرکت بزرگ شده و مردم رو فریب میده ولی جی ال ایکس واقعا میشه گفت شرکتیه که سود بسیار بسیار کمی در گوشی های می بره و به اصطلاح دزدی نمی کنه ، البته شرکت های چینی مثل هواوی هم سودی کمی می گیرن ولی جی الل ایکس شاهکار قدرت و کیفیت در مقایسه با قیمت هست …. کاش مردم در مقابل تولیدات ملی کمی عیرت ملی برای پیشرفت ملی نشون بدن ، ولی نباید فراموش کرد که GLX دارای صلابت تولید با کیفیت هست و بدون غیرت ملی هم سزاوار خریداری هست و حتی این توانایی رو داره به عنوان غول تولید گوشی های میان رده وارد جهان بشه و بازار جهانی گوشی های میان رده ای مثل galaxy grand یا galaxy j یا خیلی از گوشی های میان رده که با قیمت های نزدیک به نهصد یا هشتصد هزار تومن به فروش میرسه رو بگیره و خودش رو و ایران رو زمینه صنعت الکترونیک سرفراز کنه …. کاش یاد بگیری غول های صنایع مختلف از ابتدا یک کارخونه نبودن ، اپل فقط ایده ی یک جوان بود که در زندگیش مشکلات زیادی داشت و شکست های زیادی خورد ولی سر پا ایستاد و موفق شد ، البته دروغ هایی بزرگی پشت برند اپل برای فریب مردم برای خرید هست ولی شرکت اپل مثال بزرگی هست برای تاثیر حمایت مردم برای متولد شدن یک غول و یک حرکت عظیم

    • اینایی که شما گفتین قبول ولی الان دیگه علم پیشرفت کرده آخه چقد باید منتظر بمونیم که اینام پیشرفته عمل کنن ممکنه تا 10 سال دیگم نتونن یه گوشی در حد پرچمدارا تولید کنن اونوقت تکلیف مردم چیه؟ درضمن اسمش خیلی ناجوره خدایی جی ال ایکس چیه آخه یه لایوی لایفی همچین چیزی بود حالا قابل تحمل تر بود 🙂

    • هموطن عزیز! از توهم بیرون بیا
      کجا میت ۸ تونست اس۶ و اس۷ رو تو بازار شکست بده؟
      من سری میت هواوی رو قبول دارم ولی ادعای شما فقط خیال و آرزوست!!!!

    • با چه اعتماد به نفسی داری جی ال ایکسو با شیائومی و هواوی که جزو 10 تولیدکننده برتر جهانن مقایسه میکنی :)))))) من فکر میکنم شما وقتی داشتی این نظر رو مینوشتی مشغول مصرف چیزی بودی

  35. صحبتی ندالم فقط میتونم بگم?

  36. اگه اعتماد به نفس این شرکتو خر داشت .. الان سلطان جنگل بود !!

    • سلام
      من با تو موافقم حتی شرکت سامسونگ و اپل و ال جی مونتاژ میکنه
      گوشی سامسونگم باطری چینی و دوربین تایلندی و‌.. فقط صفحه مال شرکت سامسونگ بود شرکت سامسونگ خودش مشکل هنگ گوشیاش رو برطرف نکرد فقط مونتاژ کاری کرد سامسونگ نتونست جلوی هنگی گوشیا رو بگیره شروع کرد به مونتاژ کاری الان تموم کارای سامسونگ رو تایلند و چین دارن انجام میدن بعد مینویسن تولید کره یا سامسونگ فکر نکنید فقط ما مونتاژ میکنم بخاطر کیفیت پایین باطری های چینی هست که خیلی زود باطری گوشی سامسونگ خراب میشه یا هم زود شارژ خالی میکنه

  37. جی ال ایکس بد نیست اما خوب هم نیست.

  38. من فقط چن تا چیز ذهنمو درگیر کرد
    محصول درجه یکی ک مالکان جی ال ایکس ادعا میکنن رو چرا ما حس نمیکنیم؟
    چرا عمر کارکردشون ب سال نمیکشه؟
    چرا شبیه گوشیای دیگن؟
    چرا از لحاظ قدرتی ک ادعا شدن نیستن؟
    و ی چیزی ک هست
    شرکت مدیاتک CPU تولید میکنه تالا ندیدم برد بزنه

  39. من داشتم خراب شد بردم نمایندگیش.دیدم دست کارمنداش اپل و سامسونگه.به خودم گفتم ببین چیه که کارمندای خودشون از محصولات شرکت خودشون استفاده نمیکنن.چرا من استفاده کنم.رفتم‌ الجی خریدم.

  40. از کی تا حالا کپی برابر اصل طراحی گوشی یومی شده کمک گرفتن یعنی واقعا شرکت یومی خبر داره که از طرحش کپی شده از گجت نیوز میخوام این قضیه رو با شرکت یومی در میان بزاره تا حقیقت معلوم بشه

    • دوست عزیز ، یومی از این کار خبر داره! ماجرا از اونجایی شروع میشه که شماکلا فارغ از ماجرا هستید اما اینطور نظر میدید. یومی در اصل الان شریک کاری جی ال ایکس هست و مثلا همین اریا پیش فروشش ارزون تر از خود یومی پلاس هست و یومی پلاس اندروید 6 و حافظه 32 هست. آریا اندروید 7 و حافظه 64
      اینطور نیست که جی ال ایکس کپی کنه. جی ال داره از یومی کمک میگیره تا وایسته رو پای خودش. مدلایی هم که برای مونتاژ انتخاب میکنه بی انصافیه بگیم کم کیفیتن. مثلا رمش ساخت سامسونگه. یا همینطور بقیه اجزاش از شرکت های مختلف معروف. پس چطور میشه گفت بی کیفیته؟؟

  41. 1 حتی اگر glx مونتاژ هم باشه، چون تو ایران مونتاژ میشه باید made in iran روش درج بشه، گوشیای خیلی از شرکت ها وقتی تو یه کشوری مونتاژ میشه نام اون کشور روش درج میشه، مثلا لومیا 950xl من مال شرکت مایکروسافت آمریکاست ولی چون تو ویتنام مونتاژ شده made in viyetnam روش نوشته شده

    • دوست عزیز، الان بحث ساخت نیست، موضوع فریب مردم ایران و مقابله شرکت مذکور با حقایق موجوده

    • سلام
      من با تو موافقم حتی شرکت سامسونگ و اپل و ال جی مونتاژ میکنه
      گوشی سامسونگم باطری چینی و دوربین تایلندی و‌.. فقط صفحه مال شرکت سامسونگ بود شرکت سامسونگ خودش مشکل هنگ گوشیاش رو برطرف نکرد فقط مونتاژ کاری کرد سامسونگ نتونست جلوی هنگی گوشیا رو بگیره شروع کرد به مونتاژ کاری الان تموم کارای سامسونگ رو تایلند و چین دارن انجام میدن بعد مینویسن تولید کره یا سامسونگ فکر نکنید فقط ما مونتاژ میکنم بخاطر کیفیت پایین باطری های چینی هست که خیلی زود باطری گوشی سامسونگ خراب میشه یا هم زود شارژ خالی میکنه

  42. مسخره ترین برند گوشی سازی در کهکشان راه شیری

  43. جی ال ایکس یه برند بی کیفیت چینی هست منم چند سال پیش فریب تبلیغ ایرانی ب. دن این گوشی رو خوردم و یه گوشی ازش گرفتم شش ماهه کاملن خراب شد. وقتی مالک این شرکت حمید سعیدی یه عرب هست چطور انتظار دارین به ایرانی و نام ایران احترام بذاره و ملت رو فریب نده

    • چه ربطی به عرب بودن داره؟؟؟از سایت شما بعیده نظرات نژادپرستانه رو تایید کنه

    • مدیر محترم خبرگزاری لطفا نظرات نژاد پرستانه را تایید نکنید . واقعا خجالت آوره

      • نظر و عقاید هرکسی مختص به خودشه و خوب یا بد نشانه شخصیت و تفکر اون فرد هست. اجازه بدید دیدگاه ها بیان بشن تا خود مردم برداشتون از آن دیدگاه رو داشته باشن. شما مطمئن باشید ناسزا گویی، رفتار نژاد پرستانه و غیره برای همه به راحتی قابل تشخیص است و مردم آگاه هستند انشالله. این راهش نیست که با جلوگیری از انتشار عقاید و دیدگاه ها بخواییم آگاهی رو به جامعه بیاریم. شما هم میتونید زیر دیدگاه هرکسی نظر خودتون رو بیان کنید و شک نداشته باشید دیگران رفتار و گفتار درست رو تشخیص میدن و قضاوت میکنن
        موفق و پیروز باشید

      • حرف من اصلا نژاد پرستانه نبود دوست عزیز عرب ها کی ریختن تو خوزستان؟ وقتی صدام خوزستان رو اشغال کرد یه سری عرب رو از عراق اورد اسکان داد تو خوستان. عرب های اصیل ایران خیلی کم هستن که من دستشون رو میبوسم. ولی این رو بدون کسی که به مردمش خیانت میکنه ایرانی نیست حالا چه عرب باشه چه فارس چه آذری

    • جدا عربه ؟؟
      اگه اینجوریه من برم بخرم !

      (پ.ن: من اهل آذر بایجان هستم . مامانم هم تهران و بابام هم ارومیه . فقط خواستم برسونم همه ایرانیا از مطالب نژاد پرستانه حکومت و بقیه ملت خسته شدن )

    • فکر نمیکنم نژاد پرست بودن ویژگی خوبی باشه
      فکر میکنم همه دنیا این رو نشانه ضعف و کمبود و فرومایگی به حساب بیارند.