خودرو مفهومی ام جی E-Motion

خودرو مفهومی ام جی E-Motion معرفی شد؛ احتمال تولید تا 3 سال دیگر

شرکت ام جی با حضور در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 از تازه‌ترین دستاورد خود، خودرو مفهومی ام جی E-Motion رونمایی کرد. در زیر بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

وقتی به تصاویر خودرو مفهومی ام جی E-Motion می‌نگریم، نخستین چیزی که در ذهن ما تداعی می‌شود اتومبیلی ساخت شرکت‌های مزدا، مرسدس بزن و یا آستون مارتین است. ام جی E-Motion یک کوپه جذاب و اسپورت است که به موتورهای الکتریکی مجهز شده و احتمالا تا 3 سال دیگر با قیمتی کمتر از 30 هزار یورو وارد بازارهای جهانی خواهد شد. این خبریست که مسئول فروش و بازاریابی شرکت خودروسازی ام جی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های بزرگ حوزه اتومبیل به آن اشاره کرده است.

بخش جلویی این خودرو حاوی چراغ‌هاییست که ما را به یاد محصولات سالیان اخیر شرکت مزدا می‌اندازد؛ این درحالیست که جلو پنجره الماسی آن نیز کاملا مشابه امضای شرکت مرسدس بنز در قسمت جلویی خودروهای خود است. پروفیل جانبی ام جی E-Motion نیز با الهام از آستون مارتین طراحی شده است، ولیکن سقف شیب دار، دستگیره‌های درب نیمه مخفی و همچنین نبود سطون دوم آن را متمایز از محصولات هر سه شرکت ساخته است.

خودرو مفهومی ام جی E-Motion

قسمت پشتی ام جی E-Motion نیز چراغ‌هایی عمودی شکل قرار دارند که تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند. همچنین برای هرچه بیشتر اسپورت کردن نمای پشتی، ام جی از یک اسپویلر برجسته بر روی صندوق عقب آن استفاده کرده است که ظاهری جذاب را نیز به این قسمت بخشیده است. از دیگر موارد قابل ذکر بر روی این اتومبیل مفهومی نیز باید به یک دیفیوزر بزرگ جثه، درب‌هایی به سبک پروانه‌ای و همچنین سقفی عریض کشیده شده از قسمت جلویی به پشتی به سبک پانورامیک اشاره کرد.

خودرو مفهومی ام جی E-Motion

ظاهرا اغلب آپشن‌های این خودرو به صورت لمسی قابل کنترل خواهند بود. همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، یک نمایشگر کوچک در وسط داشبورد تعبیه شده و  در اطراف دنده نیز کنترل‌هایی دیده می‌شود که به صورت دیجیتالی قابل رویت هستند. این کنترلهای الکتریکی در بین دو صندلی پشتی نیز دیده می‌شود. علاوه بر این‌ها، صفحه پشت آمپر نیز کاملا دیجیتالی خواهد بود.

ام جی E-Motion یک خودرو سریع خواهد بود

اما در زیر کاپوت زیبای این خودرو مفهومی قوای محرکه الکتریکی قرار گرفته که سایک موتور (شرکت مادر ام جی) آن را توسعه داده است. هرچند متاسفانه تا به امروز هیچ اطلاعاتی از قدرت آن اعلام نشده است، اما ما مطمئنیم این قدرت تولیدی به جهت رسیدن 4 ثانیه‌ای از شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت کافی خواهد بود. علاوه بر این پکیج‌های باتری آن نیز در هر بار شارژ، مسافت قابل طی حدود 500 کیلومتر را ارائه می‌کنند.

باید دید همانطور که شنیده می‌شود، آیا ام جی این اتومبیل مفهومی را تا پایان دهه جاری میلادی به مرحله تولید خواهد رساند یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*