خودرو مفهومی تویوتا فان

خودرو مفهومی تویوتا فان در شانگهای معرفی شد

خودرو مفهومی تویوتا فان (Toyota Fun) مبتنی بر پلتفرم TGNA در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 معرفی شد. مشخصات و تصاویر این خودرو را در ادامه ببینید.

کمپانی ژاپنی تویوتا با حضور در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 از تازه‌ترین دستاورد خود در صنعت خودروسازی، اتومبیل مفهومی تویوتا فان (Toyota Fun) رونمایی کرد. این سدان جذاب که مبتنی بر پلتفرم جدید شرکت تویوتا به نام TGNA یا معماری جهانی طراحی شده است دارای نقاط مشترک زیادی با نسل جدید تویوتا کمری (Toyota Camry) بوده و می‌تواند به خوبی تطبیق پذیری آن با پلتفرم جدید معماری جهانی را به رخ رقبا بکشد.

اگرچه ما مشتاقیم بیش از این با خودرو مفهومی تویوتا فان آشنا شویم، اما این خودروساز ژاپنی اطلاعات بیشتری در خصوص محصول جدید خود ارائه نکرده است. وقتی این خودرو را با نسل جدید کمری مقایسه کنیم، طراحی آن تیزتر بوده و نمایی تهاجمی‌تر را ارائه می‌کند. در قسمت جلوی تویوتا فان چراغ‌های ال ای دی باریکی تعبیه شده و چراغ‌های دی لایت آن نیز به شکل عمودی در سپر جلویی به کار رفته است. در قسمت پشتی نیز چراغ‌های ال ای دی باریکی تعبیه شده است تا همچنان تویوتا بر ظاهر تهاجمی این خودرو تاکید داشته باشد.

خودرو مفهومی تویوتا فان

اگر کمی بیشتر به پروفیل جانبی فان نگاه کنید، متوجه شباهت‌های هر چه بیشتر این کانسپت با کمری جدید می‌شوید. با این تفاسیر، تویوتا خط فریم پنجره‌های جانبی را کوتاهتر کرده و ارتقاع سقف را نیز تا حدودی به پایین‌تر آورده است که می‌تواند ظاهری نسبتا متفاوت از نمای کناری به خودرو تویوتا فان ببخشد.

خودرو مفهومی تویوتا فان

تویوتا فان ، نگاهی اولیه به پلتفرم TGNA

ظاهرا قرار است اکثر محصولات تویوتا تا 3 سال آینده مبتنی بر پلتفرم جدید TGNA طراحی و تولید شود. هم اکنون اتومبیل‌های پریوس، سی اچ آر و همچنین نسل جدید کمری از این پلتفرم استفاده می‌کنند و قرار است نسل آینده کرولا نیز مبتنی بر همین پلتفرم به تولید برسد. این پلتفرم به قدر زیادی برای شرکت تویوتا جدی است و برای ارتقا کارخانه کنتاکی خود سرمایه گذاری عظیمی در حدود 1.3 میلیارد دلار را نیز انجام داده است. در ابتدا قرار است در این کارخانه نسل جدید کمری به تولید برسد و در آینده‌ای نزدیک با حاصل شدن پیشرفت‌هایی بزرگتر به محلی جهت توسعه تکنولوژی پلتفرم TGNA تبدیل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*