ذخیره جای پارک خودرو در گوگل مپس

نسخه جدید گوگل مپس اینک جای پارک اتومبیلتان را ذخیره خواهد کرد

همانطور که از تیتر این خبر مشخص است، آپدیت جدیدی برای نسخه اندروید و آی او اس اپلیکیشن گوگل مپس (Google Maps) منتشر شده است که جای پارک اتومبیل ها را به رانندگان یادآوری خواهد کرد.

این قابلیت جدید در اختیار کاربران نسخه‌های اندروید و آی او اس گوگل مپس قرار گرفته است، اما نحوه‌ی دسترسی به آن در هر کدام کمی متفاوت خواهد بود.

به طور مثال در اندروید، کاربران باید بر روی دکمه‌ی آبی رنگ ضربه بزنند و سپس گزینه‌ی “Save your parking” به معنای «ذخیره جای پارک شما» را انتخاب کنید تا محلی که خودروی خود را در آن‌جا پارک کرده‌اید بر روی نقشه مشخص شود. پس از آن که عملیات ذخیره سازی جای پارک مشخص شد، یک برچسب بر روی نقشه ظاهر می‌شود که می‌تواند موقعیت جغرافیایی دقیق جایی که شما خودروی خود را پارک کردید به شما نشان دهد.

ذخیره جای پارک خودرو در گوگل مپس

کاربران گوگل مپس همچنین می‌توانند اطلاعات بیشتری را بر روی برچسب مربوط به محل پارک اتومبیل خود اضافه کنند. شما می‌توانید اطلاعاتی از موقعیت دقیق پارک خودرو خود نظیر طبقه 1 واحد 5 را نیز بر روی آن برچسب یادداشت کنید و یا می‌توانید یک هشدار یادآورنده و یا یک تصویر را به آن بچسبانید.

در دستی دیگر، کاربران آی او اس نیز باید بر روی نقطه آبی رنگ ضربه بزنند و سپس گزینه‌ی “Set as parking location” یا «تنظیم به عنوان جای پارک» را انتخاب کنند. برچسب پارکینگ بر روی نقشه نمایان خواهد شد و می‌توانید آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید تصاویری از محل پارک خودرو خود را نیز در صورت موجود بودن در اینترنت مشاهده کنید.

ذخیره جای پارک خودرو در گوگل مپس

قابلیت ذخیره خودکار جای پارک گوگل مپس

لازم به ذکر است که اگر شما از دو طریق USB و یا بلوتوث خودرو خود را به این اپلیکیشن متصل کنید، زمانی که خودرو خود را پارک کرده و از آن خارج شوید محل پارک خودرو شما به صورت خودکار به نقشه اضافه خواهد شد. همانطور که گفته شد این قابلیت جدید همراه با یک به روزرسانی در اختیار کاربران اندروید و آی او اس گوگل مپس قرار خواهند گرفت؛ بنابراین شما هم اگر می‌خواهید از مزیت‌های آن استفاده کنید باید اپلیکیشن ناوبری گوگل را بر روی گوشی خود آپدیت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*