وان پلاس 3 تی

مشخصات گوشی وان پلاس 5 افشا شد؛ اسنپدراگون 835 و دوربین دوگانه عمودی پشتی

اخیرا یک وب سایت مشخصات گوشی وان پلاس 5 (OnePlus 5) را افشا کرده است. ظاهرا این گوشی چینی از دوربین دوگانه عمودی پشتی، باتری 3600 میلی آمپری و چیپست اسنپدراگون 835 برخوردار خواهد بود.

وان پلاس ، شرکت چینی سازنده گوشی های هوشمند طی سالیان اخیر محصولات بسیار جذابی را به تولید رسانده است، بنابراین چندان هم تعجب برانگیز نیست که پنجمین نسل از پرچمداران آن‌ها گوشی وان پلاس 5 هم محصولی جذاب و قدرتمند باشد. طی ماه‌های اخیر شایعات، اخبار و تصاویر مختلفی از این گوشی به بیرون درز پیدا کرده است که اغلب آن‌ها در شبکه اجتماعی ویبو به انتشار رسیده‌اند، اما اخیرا وب سایت Kumamoto Technology گزارشی را منتشر کرده که در آن با قطعیت بیشتری در مورد مشخصات مهم این گوشی سخن گفته است. برخی از اطلاعات این گزارش، شایعات گذشته را تایید می‌کنند. ظاهرا این گوشی از دوربین دوگانه پشتی عمودی برخوردار است که ما پیشتر تصاویری از آن را نیز دیده بودیم.

رندر وان پلاس 5

رندر منتسب به گوشی وان پلاس 5

از نظر چیپست، طبیعیست که اسنپدراگون 835 کوالکام به انتخاب نخست تولیدکنندگان برای گوشی های پرچمدارشان تبدیل شده باشد. بنابراین ما انتظار داریم این چیپست قدرتمند در زیر قاب گوشی وان پلاس 5 قدرت رسانی کند، اما ظرفیت رم آن چه میزان خواهد بود؟ برخی از شایعات قدیمی مدعی بودند این گوشی چینی از یک رم 8 گیگابایتی برخوردار خواهد بود، اما در این گزارش جدید وب سایت مذکور مدعی شده وان پلاس از یک رم 6 گیگابایتی بر روی گوشی جدید خود استفاده کرده است که هم اکنون حتی از استاندارد گوشی های کنونی نیز بیشتر خواهد بود. اسکنر اثر انگشت ظاهرا در قسمت جلویی وان پلاس 5 تعبیه شده و حافظه داخلی مدل پایه آن 128 گیگابایت خواهد بود. با این حال وب سایت Kumamoto در مورد احتمال عرضه یک مدل قدرتمندتر مجهز به رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی آن در آینده سخنی نگفته است.

یک باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی قرار است قدرت رسان انرژی لازم پرچمدار وان پلاس باشد که در مقایسه با گوشی وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) از نظر مدت زمان شارژ 25 درصد بهبود یافته است. در مورد حضور یا عدم حضور جک 3.5 میلی‌متری هدفون بر روی وان پلاس 5 نیز تا بدین لحظه هیچ گزارشی یافت نشده است، اما بعید به نظر می‌رسد این سازنده چینی به همین راحتی قصد دست کشیدن از آن را داشته باشد.

آیا وان پلاس 5 رقیبی جدی برای گلکسی اس 8 است؟

لازم به ذکر است که تمامی مشخصات به بیرون درز کرده از این گوشی به هیچ عنوان رسمی نیستند و احتمال آنکه شایعه‌ای بیش نباشند نیز زیاد است. اما آنچه که می‌توان نسبت به آخرین گوشی شرکت وان پلاس و شایعات مختلف حضور قدرتمندتر آن‌ها در حوزه موبایل قضاوت کرد، باید انتظار عرضه یک گوشی بسیار قدرتمند از این شرکت را در سال 2017 میلادی داشته باشیم. آیا وان پلاس 5 می‌تواند یک رقیب جدی برای گوشی های جدیدی همچون گلکسی اس 8، سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و یا ال جی جی 6 باشد؟ تنها زمان می‌تواند پاسخ این پرسش را مشخص کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام این گوشی ساخته شده ی چه شرکتی است؟