ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت

ساتیا نادلا: منتظر گوشی های جدید ویندوزفون باشید

ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه ای تازه گفته است که کاربران باید منتظر عرضه گوشی های جدید ویندوزفون باشند که همانند محصولات سرفیس از محبوبیت و قدرت فوق العاده ای برخوردار بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

چندین روز پیش، ما خبر از انتشار اسنادی دادیم که مرگ پلتفرم ویندوزفون را تایید می‌کردند. در بخشی از آن اسناد که در اصل برنامه کاری مایکروسافت در سال 2017 میلادی بودند، دیگر نامی از ویندوزفون رویت نشده بود که نشان می‌دهد آن‌ها برای آن دوره از سال هیچ برنامه ریزی و بودجه بندی را برای این پلتفرم موبایلی نکرده‌اند. جذای از این، مایکروسافت از سال 2015 میلادی که دیگر هیچ گوشی برند لومیا را عرضه نکرده و در بازار نیز درصد بسیار کمی را به خود اختصاص داده است، با یاری از سازندگان شخص ثالث همچون اچ پی و آلکاتل ، ویندوز 10 موبایل را زنده نگه داشته است.

گوشی های جدید ویندوزفون متفاوت از سایر گوشی ها خواهند بود

ساتیا نادلا مدیرعامل کمپانی مایکروسافت در مصاحبه‌ای انتشار یافته با MarketPlace عنوان کرده است که ردموندی‌ها همراه با گوشی های جدید ویندوزفون خود قصد دارند بار دیگر به این تجارت بازگردند. وی همچنین اضافه کرده است که دیوایس های جدید آن‌ها کاملا متفاوت از تجربیات قبلی آن‌ها خواهند بود و همانند محصولات خانواده سرفیس آن‌ها می‌توانند به عنوان یک الگو عرضه اندام کنند. این مدیر اجرایی توضیح داده است که مایکروسافت هنوز هم با اپلیکیشن های اندرویدی و آی او اسی خود در تجارت گوشی های هوشمند حضور دارد. وقتی صحبت از سخت افزار می‌شود، نادلا قضیه را اینگونه روشن می‌کند که آن‌ها به دنبال چیزهای جدیدی هستند. وی می‌گوید:

مطمئن باشید که ما گوشی های بیشتری تولید خواهیم کرد، اما آن‌ها ممکن است شبیه به آنچیزی نباشند که امروزه به عنوان گوشی های هوشمند از آن‌ها یاد می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد:

ما امروزه گوشی هایی می‌سازیم، ما سازندگانی نظیر HP را داریم که به تولید گوشی های هوشمند می‌پردازند، تمرکز ویژه‌ای را بر روی یک منطقه بسیار خاص، یعنی امنیت داریم، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که ارائه می‌کنیم کانتینیوم (Continuum) است که می‌تواند یک گوشی را به یک دسکتاپ تبدیل کند و همچنین به دنبال چیزی هستیم که بتواند شکل و ساختار جدیدی را به ارمغان بیاورد. یک مثال خوب در این مورد، محصولات سرفیس است. تا پیش از آن هیچ محصول دو در یکی تولید نشده بود و درست با عرضه این محصول، تعداد دستگاه های دو در یک حاضر در بازار زیاد شد. این نشان می‌دهد که ما چه کاری می‌خواهیم انجام دهید.

در حال حاضر گمانه‌زنی‌هایی در مورد یک گوشی سرفیس فون (Surface Phone) قدرت گرفته از پردازنده ARM می‌شود که می‌تواند اپلیکیشن های قابل اجرا در نسخه اصلی ویندوز 10 را به اجرا دربیاورد، اما ظاهرا آن تا پیشتر از سال 2020 آماده‌ی عرضه نخواهد شد. با توجه به گفته‌های نادلا، ما نباید کار ویندوزفون را تمام شده بدانیم و باید با گوشی های جدید ویندوزفون در انتظار بازگشت قدرتمندانه آن به رقابت جذاب با اندروید و آی او اس باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*