ام جی جی اس

ام جی جی اس مدل 2017 (MG GS)؛ مشخصات، امکانات و قیمت اولین شاسی بلند ام جی

ام جی جی اس مدل 2017 (MG GS) به عنوان اولین شاسی بلند این شرکت انگلیسی معرفی شده است. اکنون قصد داریم مشخصات، امکانات و قیمت این خودرو را بررسی کنیم.

شرکت خودروسازی انگلیسی ام جی که در حال حاضر تحت مالکیت سایک موتور چین قرار دارد، نخستین شاسی بلند خود را با نام GS روانه بازار کرد. ام جی جی اس در کلاس شاسی بلندهای متوسط قرار دارد و با خودروهایی چون مزدا CX-5، تویوتا راو 4 و هیوندای توسان رقابت خواهد کرد. البته این خودرو از نظر قیمتی بیشتر نزدیک به شاسی بلندهای کوچک‌تری مانند مزدا CX-3 و نیسان قشقایی است.

ام جی جی اس

ام جی جی اس دارای 4.5 متر طول و 1.855 متر عرض بوده و 25 میلی‌متر طویل‌تر و 5 میلی‌متر عریض‌تر از هیوندای توسان است. فاصله بین دو محور آن نیز 2.65 متر بوده و 20 میلی‌متر کوتاه‌تر از رقیب کره‌ای خود است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که GS فضای سرنشین کمی در اختیار دارد اما این طور نیست و شاهد کابین جاداری هستیم. صندوق عقب خودرو 483 لیتر گنجایش دارد که این میزان با تا کردن صندلی‌های عقب به 1336 لیتر نیز می‌رسد.

در حال حاضر چهار نسخه متفاوت از ام جی جی اس در بازار جهانی عرضه شده که دارای گیربکس‌ها و پیشرانه‌های گوناگونی هستند. یکی از این نسخه‌ها دارای پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 159 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر و همچنین گیربکس 6 سرعته دو کلاچه است. در هنگام رانندگی با این خودرو، حتی در سطوح لغزنده و با وجود فقدان سیستم چهار چرخ محرک، GS احساس کاملا پایداری دارد و کابین خودرو نیز به خوبی ایزوله شده و سر و صدای کمی به داخل آن نفوذ می‌کند. ام جی جی اس دیفرانسیل جلو در هنگام ورود به پیچ‌ها با سرعت بالا هم پایدار و مطمئن نشان می‌دهد.

ام جی جی اس

یکی دیگر از مدل‌های این خودرو، Essence X چهار چرخ محرک است که از پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر بهره می‌برد. این نسخه نیز در تست‌های رانندگی، توانایی هندلینگ بالای خود را ثابت کرده و فرمان مستقیم و چسبندگی زیاد از مهم‌ترین شاخصه‌های آن در مانورهای سنگین بود. البته متاسفانه پیشرانه 2 لیتری این مدل، آن‌طور که باید عملکرد خوبی ندارد.

گیربکس 6 سرعته دو کلاچه خودرو کمی تنبل است و تعویض دنده به خوبی انجام نمی‌شود اما زمانی که دور موتور به بالای 2500 می‌رسد شاهد عملکرد بهتری از آن هستیم. سیستم چهار چرخ محرک هم بیشتر اوقات نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند و مقداری از لرزش‌های آن در کابین خودرو احساس می‌شود. با نگاهی به کابین GS متوجه می‌شویم که ام جی در این بخش بسیار خوب کار کرده و اصلی‌ترین ایراد مشاهده شده در آن، پلاستیک‌های سخت به کار رفته در داشبورد و درب‌هاست. در مجموع، تمامی اجزای کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند و مواد چرم‌مانند مورد استفاده در غربیلک فرمان نیز احساس خوبی را در دستان راننده ایجاد می‌کند. صندلی‌های مدل Soul و Essence X چرمی هستند و راحتی خوبی دارند. صفحه نمایش مولتی مدیا مدل Core در مقایسه با صفحه نمایش 8 اینچی مدل‌های Soul و Essence X بسیار کوچک‌تر است و دو تریم بالاتر، از سیستم ناوبری ماهواره‌ای نیز بهره می‌برند. این صفحه نمایش، رابط کاربری خوب و روانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ام جی جی اس

دوربین دید عقب خودر کاملا واضح و شفاف است و راهنمایی‌های آن در زمان پارک کردن خودرو، کمک خوبی به راننده می‌کند. در بخش صندلی‌های عقب ام جی جی اس شاهد فضای سر و پای زیادی برای سرنشینان هستیم. پایه صندلی در موقعیت پایین قرار گرفته و افراد قدبلند نیز مشکلی از نظر فضای سر نخواهند داشت. دو نگه‌دارنده فنجان در استراحت‌گاه دست مرکزی جای گرفته و ورودی‌های تهویه هوای ردیف دوم برای خودرویی در این بازه قیمتی بسیار نایاب هستند.

قیمت ام جی جی اس

مدل پایه Vivd ام جی جی اس که از گیربکس دستی استفاده می‌کند با قیمت 23 هزار و 990 دلار استرالیا به فروش می‌رسد و این قیمت در نسخه چهار چرخ محرک و مجهز به گیربکس دو کلاچه Essence X به 34 هزار و 990 دلار استرالیا می‌رسد. همچنین نسخه Soul این خودرو با قیمت 28 هزار و 990 دلار همراه با گارانتی 6 ساله نامحدود عرضه می‌شود. ام جی GS در سال گذشته با قیمت 162 میلیون تومان وارد بازار کشورمان هم شد.

ام جی جی اس

نباید انتظار داشت که ام جی جی اس بتواند با خودروهایی مانند فولکس واگن تیگوان یا مزدا CX-5 رقابت کند، اما این خودرو نشان داد که شرکت ام جی در حال حرکت در جهت درستی است و اگر این مسیر را ادامه دهد می‌تواند در آینده رقیبان کره‌ای و چینی را به چالش بکشد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • طراحی جذاب
  • پیشرانه توربو قوی
  • هندلینگ مناسب و لذت‌بخش
  • ارزش خوب در برابر قیمت
  • هماهنگی و چفت شدن قطعات کابین
  • گیربکس DCT تنبل
  • استفاده از پلاستیک‌های سخت در کابین
  • ورود صدای لاستیک‌ها به کابین
  • کسب 4 ستاره ایمنی از انکاپ استرالیا
  • فقدان سیستم‌های ایمنی فعال

گالری عکس های ام جی جی اس مدل 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. دوستان اگه کسی این خودرو رو داره لطفا فقط بهش به چشم یه سدان چینی ببینید شدیدا به مرطوب شدن حساسه از سربالایی بخوای بالا بری دو بار فوقش سه مشکل پیش نیاد چهارمین بار شدیدا آسیب می بینه در ضمن واقعا خرجش خرج بی ام و هستش فقط چهار تا لنتش دو میلیون و چهارصد هزار تومنه و شدیدا آسیب پذیره . درسته ماشینو ارزون می خری بعدش هر کیلومترش براتون خرج می تراشه . و اینکه حواستون باشه تو گرماگرم گرون شدن خودرو اینو نخرید که دردسره

  2. من زیر بارون ماشینم خراب شد و جعبه فیوزش سوخت اول که با یه یدک کش کشیدمش رو قسمتی که یدکیشو می کشی ماشین شاسیش کج شد من موندم و یه شاسی کج آخه چجوری بفروشم بگم فقط شاسیش کج شد

  3. من اول کا خریدم تحت تبلیغات خوشحال بودم اما هم تعمیر موتور کردم هم تعمیر گیربکس . و یه بارم که اشکال برقی داشت دو ماه تو نمایندگی خوابید برا تعمیر موتور ۳ ماه خوابید و برا تعمیر گیربکس ۳ ماه هیچ کودومشونم شامل گارانتی نشد و خودم قطعات رو از بیرون تهیه کردم و خیلیم گرون . اگه خریدید حواستون باشه باید دست به جیبتون قوی باشه.اگه الان پیدا بشه چون اونموقه قطعش بود اما هر قطعه براشون می بردم فرداش می گفتن این اون نیست یه چیز دیگه می خوایم .

  4. دقت کنید این ماشین بعد 40000 کیلومتر قطعاتش شرو می کنه به خراب شدنو هیچ قطه یی نداره و فروشنده ها سعی می کنن به انداختن ماشین و فقط می خوان از سرشون وا کنند . فقط تا کارکرد 40000 تا ماشین کار می کنه . دقت کنید تا مثل من گول نخورید .بعد تحقیق زیاد اینو متوجه شدم. یه خورده مرام داشته باشیم و‌تو‌فروش ماشین فقط نخواینم‌ماشینو از سرمون وا کنیم.

  5. سلام خدمت هموطنان. اگه کسی رو می شناسید که کار برقی جی اس رو بلدند همکاری و اینجا بذارید. منم ماشینم بخاطر مشکل برقی روشن نمیشه. مدیا ننی تونه حلش کنه. هر روز هم یه تعمیرگاش بسته میشه.

    • به نظرم همگی بریم تو اتحادیه اتومبیل رانی یا صنعت و معدن شکایت کنیم. چون اینجوری منم جرات سوار شدن ندارم محض احتیاطم می رم می پرسم مثلا سیم کشی جلو دارین ندارن.

  6. دوستان تعمیر موتور رو کی انجام می ده. خواهش می کنم بگید من ماشینم 6 ماهه خوابیده. هزینش مهم نیست

  7. این جوریشو ندیده بودیم برا تعمیر موتور منو اینقدر ترد کردن که مجبور شدم برم بیرون تعمیر کنم اونجام کلی دنبال قطعه خودم دویدم حالا هم میگن از گارانتی خارجه.

  8. جدا از همه مشکلات که عرض کردم دردسر تعویض روغن که فیلترش گیر نیومد و وای بحال اینکه قطعات دیگش اگه به جایی می خوردم یا اتفاقی می افتاد جرات نمی کردم ببرمش بیرون حالا هم که با قیمت ارزون فروختم لنتاش حتی با وجود قیمت بالاش گیر نمی آد الان دوستم که ماشینو بهش دادم هی داره می گه این چیه بهم انداختی اینو همه جا پخش می کنم که مسئولای مدیا یه فکری بکنن بابا مردمو اینقد تو دردسر نندازین.

  9. من اول gs خریدم از شانس بدم به مشکل گیربکس برخوردم اما حالا که با این قیمتای نجومی ماشین دارم سوار ماشین دوستام میشم دارم میفهمم که ام جی بهترین انتخاب چون بعد سوار شدن اون دیگه نمیشه ازش دل کند . مدیا هم جدیدا واقعا قطعات و خدماتشو بهینه کرده .

  10. کارایی ماشین فوق العاده س با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست . اینقدر گروه های کمک کننده هم که بهم کمک می کنند مثل کلینیک ام جی زیاد شده که همه خودشونو عضو یه خونواده می دونن .

  11. با این قیمت عالیه الان که مدت زیادیه دارمش دارم اینو می نویسم در زمینه گارانتیم فک نکنم هیچ شرکتی بشه روش حساب باز کرد

  12. من امروز سر یه پیچ پیچیدم و ماشین خودشو جمع کرد که زندگیمو مدیون قابلیتهای جاده ای ش هستم

  13. کارکردش که می دن ۱۳۰ تا ۱۴۵ . عالیه . اما قطعات شو شرکت ندارن . چند فروشنده ام جی بیرون هستند که خیلیم در دسترسم .

  14. منم دقیقا سوالی که آقای ارسلان فرمودند برام هنوزم بعد فروش ام جی جی اس ام مبهم مونده که دلیل این مقدار زیاد اختلاف قیمت کارکرده و نو چیست که یا گران‌فروشی مدیا موتورز در مورد صفر کیلومتر باید باشه که با توجه به اختلاف قیمت خارج و داخل کشور و در این حد و آپشن بعید می دونم یا عملکرد فوق العاده ضعیف و ناکارآمد مدیا موتورز که دیگه همه خریداران خودرو ازون آگاهن پس کسی که پول زیاد بابت خودرو می ده حاضره خودروی ضعیف تری رو سوار شه اما زیر بار حرف زور نمایندگی نره .

  15. صفر نخرید من جی اس سفید 2016 رو با کارکرد پایین و بدون مشکل و رنگ مجبور شدم با قیمت 132 ملیون بفروشم که الان طرح تابستانه مدیاموتور 2017 رو با همون شکل و مشخصات فنی و آپشن 172 ملیون می فروشه آخه خودتون قضاوت کنید کودوم ماشینی این اختلاف قیمت رو داره . مقصر صد در صد رو سیاستای غلط و خود بزرگ بینانه ی مدیا موتورز در قبال مشتری می دونم .

  16. آقا توروخدا نخرید . بعنوان یه هموطن دلسوز اشتباهات ما رو تکرار نکنید من ماشینو صفر خریدم .از دست مدیا موتورز فقط آرزو می کنید که آتیشش بزنید .آخه ماشین مگه برا آسایش بیشتر نیست . فقط دنبال بهونن گارانتیتو باطل کنند ..من اگه پول سرویسهایی که ازم می گرفتن داشتم خوب چرا ام جی می گرفتم .