مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8

تست مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 با یک پره چرخان دارای سرعت 1600 کیلومتر بر ساعت

یک کاربر یوتیوب برای تست مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس یک پره پلاستیکی که با سرعت 1600 کیلومتر بر ساعت در حال چرخش بود را بر روی نمایشگر Galaxy S8 و +Galaxy S8 قرار داد. نتیجه را در ویدیوی انتهای مطلب مشاهده خواهید کرد.

حدود یک ماه از زمان عرضه گلسی S8 و گلکسی S8 پلاس می‌گذرد. از آنجایی که این دو گوشی موبایل مورد انتظارترین پرچمداران اندرویدی در سال 2017 به شمار می‌روند، تاکنون تعداد بسیار زیادی آزمایش و مخصوصا تست مقاومت بر روی آن‌ها انجام شده است. به عنوان یکی از جالب‌ترین آزمایش‌های اخیر باید به تست مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 اشاره کرد که توسط کانال محبوب GizmoSlip در یوتیوب منتشر شده است.

افراد مدیر این کانال تصمیم گرفتند میزان مقاومت صفحه نمایش جدید به کار رفته در پرچمداران سری S سامسونگ در سال 2017 را بیشتر به چالش بکشند. این نمایشگر توسط سامسونگ Infinity Display نام گرفته و به عقیده شرکت سازنده کیفیت بالایی دارد. اما قدرت آن چطور؟ آیا می‌توان از بابت سالم ماندن صفحه نمایش Infinity Display حین برخورد ضربه به آن خاطر جمع ماند؟

مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8

تاکنون دو تست مهم برای ارزیابی مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 در برابر فشار و ضربه انجام شده است

در ویدیوی تست مقاومت گلکسی اس 8 شاهد پایداری بسیار بالای این گوشی موبایل در برابر فشار بودیم، به طوری که ادمین کانال JerryRigEverything با وارد آوردن هر میزان فشار نتوانست آسیبی به نمایشگر وارد کند. این بار ادمین‌های کانال GizmoSlip تصمیم گرفتند مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 را در برابر ضربه بسنجند، به همین دلیل یک پره چرخان مثلثی شکل که با سرعت 1600 کیلومتر بر ساعت مشغول چرخش بود را به صورت ناگهانی به گوشی موبایل نزدیک کردند تا میزان مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 را بسنجند. سرعت این پره حقیقتا بسیار زیاد بود. با یک حساب و کتاب کوچک به نرخ 444 متر در ثانیه می‌رسیم که رقمی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

از آنجایی که برخورد وسیله‌ای پلاستیکی و چرخان با این سرعت به دست آسیبی جدی به آن وارد می‌کند، فرد مجری، پره را به وسیله یک اهرم نگه داشت. وی در ابتدا پره را به آرامی پایین آورد و کم کم به نمایشگر نزدیک کرد، اما در اصلی‌ترین قسمت تست مقاومت صفحه نمایش گلکسی اس 8 آن را به طور ناگهانی به نمایشگر برخورد داد تا این پنل 5.8 اینچی را به معنای واقعی نابود کند.

مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8

در ادامه برای بررسی دقیق میزان مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 شاهد ویدیوی حرکت آهسته آزمایش هستیم که نشان می‌دهد صفحه نمایش این گوشی موبایل چطور در اولین برخورد با پره سریعا ترک بر می‌دارد. در حالی که مجری آزمایش مشغول بررسی ترک روی صفحه نمایش و خط عمودی کشیده شده بر روی آن است ناگهان به نکته جالبی پی می‌برد. شدت ضربه به حدی بالا بود که حتی پنل شیشه‌ای پشتی گوشی موبایل نیز ترک بسیار بزرگی برداشت. نکته جالب اینجاست که نمایشگر دستگاه حتی بعد از برخورد ضربه، همچنان قابل استفاده بود.

پره‌ای که در ویدیو مشاهده می‌کنید آن‌چنان جدید نیست و افراد مدت‌هاست از این دسته پره‌ها، که با نام Fidget Spinner شناخته می‌شوند، به عنوان سرگرمی و حتی به توصیه پزشکان به عنوان کاهش‌دهنده استرس استفاده می‌کنند. با این حال برخی افراد به دلیل توانایی آن‌ها برای چرخش با سرعت‌های بسیار بالا، در تست‌های مقاومت گوشی موبایل آن‌ها را به کار می‌برند. برخی افراد سرعت چرخش اعلام شده توسط مجریان یعنی 1600 کیلومتر بر ساعت را باور نداشته و نرخ چرخش را بسیار پایین‌تر از این میزان دانسته‌اند، به همین دلیل در ویدیو شاهد شفاف‌سازی مجری تست در این باره هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه