نسخه تقلبی نوکیا 3310

نسخه تقلبی نوکیا 3310 جدید نیز با قیمت 12 دلار به بازار آمد

نسخه تقلبی نوکیا 3310 توسط یک کمپانی هندی تولید و عرضه شده است. این محصول داراگو 3310 (Darago 3310) نام داشته و شباهت بسیار زیادی با نسخه اصلی نوکیا 3310 سال 2017 دارد.

طراحان گوشی های موبایل فیک و تقلبی، هرگز دست از شگفت‌زده کردن ما بر نمی‌دارند. ممکن است تاکنون به یک بازار خرید و فروش گوشی موبایل مراجعه کرده و بعد از انتخاب یک آیفون، با روشن کردن آن لوگوی اندروید را مشاهده کرده باشید! این طراحان در بیشتر مواقع هیچ نیازی به گوشی موبایل اصلی ندارند و تنها با مشاهده چند عکس غیر واضح از آن‌ها، نسخه تقلبی یک محصول را حتی پیش از عرضه نسخه اصلی آن روانه بازار می‌کنند. معمولا نسخه‌های تقلبی به حدی راضی‌کننده هستند که طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کنند.

نسخه تقلبی نوکیا 3310

این بار شاهد ساخت نسخه فیک یک گوشی ارزان قیمت هستیم. نسخه تقلبی نوکیا 3310 جدید تنها 12 دلار قیمت دارد، در حالی که قیمت نسخه اصلی آن‌چنان بالا نبوده و حدود 40 دلار از این میزان ییشتر است. آیا کاربری وجود دارد که به جای پرداخت 50 دلار و خرید نسخه اصلی نوکیا 3310 سال 2017، با پرداخت 12 دلار نسخه تقلبی آن را خریداری کند؟

نخستین وجه تمایز نسخه تقلبی نوکیا 3310 نمایشگر بسیار بی‌کیفیت آن است

کمپانی هندی داراگو مدتی قبل نسخه فیک نوکیا 3310 را معرفی کرد. این مدل به حدی شبیه نسخه اصلی است که تا زمان قرار دادن آن‌ دو کنار یکدیگر، کمتر کاربری تفاوتشان را متوجه می‌شود. با روشن کردن نمایشگر دو گوشی موبایل تفاوت اصلی این دو نسخه مشخص می‌شود، چرا که کیفیت صفحه نمایش نسخه تقلبی نوکیا 3310 حقیقتا افتضاح است. نوکیا 3310 سال 2017 به یک صفحه نمایش 2.4 اینچی مجهز شده که روشنایی و کنتراست بسیار خوبی دارد و همه چیز در آن شفاف به نظر می‌رسد. در عوض نمایشگر محصول داراگو را باید با نمایشگرهای محصولات ده سال قبل مقایسه کرد.

نسخه تقلبی نوکیا 3310

نسخه تقلبی نوکیا 3310 دارای یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی بوده و حافظه رم آن یک مگابایت است! در حالی که محصول اورجینال ساخته شده به دست شرکت اچ ام دی گلوبال و دارای لوگوی نوکیا به یک دوربین 2 مگاپیکسلی و 16 مگابایت حافظه رم مجهز شده است.

خوشبختانه برخلاف بسیاری از کمپانی‌های چینی که بعد از کپی کردن یک محصول اورجینال نام آن برند آن را نیز کپی کرده و بر روی محصول خود می‌نویسند، بر روی نسخه تقلبی نوکیا 3310 نام و لوگوی داراگو حک شده است و کاربران با دیدن آن خیلی زود فیک بودن آن را متوجه می‌شوند، پس کسی نمی‌تواند نسخه تقلبی را به قیمت 50 دلار به آن‌ها بفروشد.

به نظر برخی افراد نباید توجه زیادی به مشخصات گوشی موبایل دوم کرد و حتی یک محصول همچون داراگو 3310 نیز برای برقرار تماس و انجام کارهای ساده کفایت می‌کند. نکته مهم درباره محصول اصلی، نام برند آن است که خاطرات حدود ده سال قبل را برای کاربران نوکیا تداعی می‌کند. سپس باید به قابلیت اطمینان آن اشاره کرد. مطمئنا نمی‌توان نسخه اصلی و فیک نوکیا 3310 را از لحاظ قابلیت اطمینان و نحوه عملکرد با گذر زمان با یکدیگر مقایسه کرد.