خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

خودروی الکتریکی چری آریزو 5e به صورت رسمی در چین معرفی شد

خودروی الکتریکی چری آریزو 5e بر مبنای سدان آریزو 5 (Chery Arrizo 5) به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو با برد 410 کیلومتر از ماه ژوئن وارد بازار چین می‌شود.

خودروی الکتریکی چری آریزو 5e دارای برد 410 کیلومتر بوده و این میزان محدوده حرکتی از هر خودروی الکتریکی تولید انبوه دیگری در چین بیشتر است. طراحی داخلی خودرو بسیار عجیب و تا حدودی احمقانه است. در کابین بیشتر خودروهای الکتریکی ساخت چین از رنگ آبی غلیظ در درجات پشت آمپر و صفحه نمایش لمسی بزرگ خود استفاده می‌شود و این موضوع تا حدود زیادی در مورد چری آریزو 5e نیز صدق می‌کند.

خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

هنوز شرکت چری مشخص نکرده که برد حرکتی قابل توجه این خودروی الکتریکی بر مبنای استاندارد اروپایی NEDC است یا استاندارد آمریکایی EPA؟ اما معمولا شرکت‌های خودروسازی چینی از استاندارد اروپایی NEDC استفاده می‌کنند. در زیر کاپوت خودروی الکتریکی چری آریزو 5e یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن متر قرار گرفته که حداکثر سرعت 152 کیلومتر بر ساعت را تامین می‌کند. باتری آریزو 5 ای در حالت شارژ سریع در مدت 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود، اما هنوز مدت‌زمانی که برای شارژ خودرو با برق 220 ولت لازم است، مشخص نیست.

خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

قیمت خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

شرکت چری قیمت این خودروی الکتریکی را به صورت رسمی اعلام نکرده اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت چری آریزو 5e حدود 100 هزار یوآن چین، معادل 14 هزار و 500 دلار باشد. البته این رقم شامل یارانه نیز می‌شود؛ چرا که در چین برای خرید خودروهای برقی به خریداران آن سوبسید یا مشوق‌های مالی تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال دولت مرکزی، دولت ایالتی و خود شرکت سازنده، تقریبا نیمی از قیمت خودروی بایک E150 را متقبل می‌شوند.

خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*