ماهواره های کوچک از ایستگاه فضایی بین المللی به فضا مي روند

 هدف افزایش علاقه مندی دانش آموزان و دانشجویان به فضا، ماهواره های کوچک به زودی از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به فضا پرتاب می شوند.خدمه سی و سومین مأموریت اکتشافی ایستگاه فضایی، پنج ماهواره مینیاتوری (Cubesat) را با استفاده از ماهواره مداری کوچک آژانس فضایی ژاپن راهی فضا کردند.

 برنامه پرتاب ماهواره‌های Cubesat‌ ناسا از 30 ماه قبل آغاز شده و این مجموعه، نخستین گروه از ماهواره های مینیاتوری محسوب می شوند که مستقیما از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به فضا پرتاب شده اند.

«آندرس مارتینز» مدیر پروژه Ames‌ ناسا، پرتاب این پنج ماهواره مینیاتوری را آزمایشی برای تیم های تحقیقاتی و فضانوردان عنوان می کند.

همزمان با پنجاه و پنجمین سالگرد پرتاب نخستین ماهواره جهان در سال 1957 میلادی، این ماهواره های مینیاتوری از آزمایشگاه فضایی کیبو، به عنوان آزمایشگاه مداری مستقل ژاپن در ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شدند.

«سونیتا ویلیامز» کیهان نورد ناسا و فرمانده فعلی ایستگاه فضایی در مراسم پرتاب این ماهواره ها تأکید کرد: 55 سال قبل نخستین ماهواره را از زمین به فضا پرتاب کردیم و امروز این کار را از فضا انجام می دهیم؛ اما نمی دانم که پنجاه سال آینده ماهواره ها را از کجا پرتاب خواهیم کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*