آی مک های جدید اپل معرفی شدند؛ بهبود کیفیت و افزایش سرعت

آی مک های جدید اپل با کیفیت بهتر و سرعت بیشتر معرفی شدند

دقایقی پیش و در کنار رونمایی از نسخه جدید مک او اس های سیرا (macOS High Sierra) در کنفرانس WWDC 2017، آی مک های جدید اپل با قدرت پردازش بیشتر و نمایشگر باکیفیت‌تر معرفی شدند.

آی مک های جدید اپل در دو مدل 21.5 و 27 اینچی با رزولوشن‌های 4K و 5K تولید خواهند شد و با توجه به افزایش میزان روشنایی آنها به 500 نیت، بهبود شفافیت 43 درصدی نسبت به مدل‌های پیش از خود داشته و قادر به پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ خواهند بود. این گجت ها همچنین میزان لرزش 10 بیتی را ارایه می‌دهند.

آی مک های جدید اپل معرفی شدند؛ بهبود کیفیت و افزایش سرعت

مشخصات آی مک های جدید اپل

جدیدترین مدل‌های iMac اپل به پردازنده مرکزی اینتل Kaby Lake مجهز بوده که عملکرد بهتری را به دنبال خواهد داشت. نسخه 21.5 اینچی این کامپیوتر رده‌بالا از جدیدترین پردازنده گرافیکی اینتل استفاده می‌کند که افزایش کیفیت 80 درصدی نسبت به مدل قبل از خود دارد. این نسخه نمایشگری 4K داشته و به کارت گرافیک Radeon 555 و 556 به همراه 4 گیگابایت VRAM مجهز است که باعث افزایش 3 برابری سرعت پردازش آن می‌شود.

آی مک 27 اینچی نیز به صفحه نمایش 5K مجهز بوده و پردازش گرافیکی آن به عهده کارت‌های گرافیکی Radeon Pro 570 و575 و 580 است که در کنار 8 گیگابایت رم ویدیویی، سرعت بالایی خواهد داشت. بالاترین نسخه از این مدل، قدرت پردازشی تا 5.5 ترافلاپس ارایه می‌دهد.

میزان حافظه آی مک 21.5 اینچی، 32 گیگابایت بوده در حالی که این مقدار در آی مک 27 اینچی، 64 گیگابایت است. همه نسخه‌های مدل 27 اینچی به فیوژن درایو مجهز بوده و به همراه هارد SSD، سرعتی دو برابری را به دنبال خواهند داشت.

آی مک های جدید اپل معرفی شدند؛ بهبود کیفیت و افزایش سرعت

در آی مک های 2017 اپل همچنین دو عدد پورت USB-C و Thunderbolt 3 به کار رفته که به کاربران حرفه‌ای این امکان را می‌دهد تا محتویات نمایشگر را بر روی مانیتور دیگری به نمایش بگذارند و از پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال استفاده کنند.

آی مک های جدید اپل قرار است برای استفاده‌های حرفه‌ای تولید شده و این امیدواری وجود دارد که با توجه به قدرت بالای آنها در پردازش‌های گرافیکی، توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان به تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) را به سمت خود جلب کنند.

قیمت و زمان عرضه

قیمت آی مک 21.5 اینچی از 1099 دلار شروع شده که نسخه 4K آن، 1299 دلار برچسب قیمت خواهد خورد. از سوی دیگر، آی مک 5K و 27 اینچی نیز با قیمت 1299 دلار در فروشگاه‌ها در دسترس خواهد بود. محصولات جدید اپل از همین امروز قابل سفارش هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*