آيا ويندوز 8 گزينه مناسبي براي شرکت ها و سازمانها است؟

بر اساس آمار ها و تحقيقات انجام شده بسياري از شرکت ها قصد ارتقاء نرم افزاري به ويندوز 8 را ندارند که به گفته کارشناسان رابط لمسي و نياز به ارتقاء سخت افزاري براي استفاده از آن يکي از دلايل مهم عدم انتخاب ويندوز 8 در شرکت هاي و سازمان هاست.اما در اين مقاله به نکاتي اشاره شده که ويندوز 8 را به گزينه اي مناسب براي شرکت ها و سازمانها تبديل مي کند.با ما همراه باشيد.

باید توجه داشت که در دنیای امروز که فروش کامپیوترهای شخصی رو به کاهش است، نمی‌توان موفقیت ویندوز ۸ را صد در صد دانست. براساس گزارش گارنتر فروش کامپیوترهای شخصی (PC) نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است. اما باز هم در این شرایط، ویندوز ۸ نکات مثبت و جذابی دارد که امیدها برای رونق بخشیدن به بازار PC را افزایش می‌دهد:

  1.     الان زمان مناسبی است که شرکت‌ها، آفیس ۲۰۰۳ که بصورت گسترده در حال استفاده است را کنار گذاشته و با انتخاب آفیس ۲۰۱۳ یک تغییر اساسی در سازمان خود ایجاد کنند.
  2.     مایکروسافت به همراه ویندوز ۸ قابلیت‌های بسیار متنوعی برای مدیرت ساده‌تر شبکه‌های بزرگ سازمانی ایجاد نموده که تنها مدیران آی‌تی آنها را درک می‌کنند و استفاده از این سیستم‌عامل باعث سهولت کار آنها و همچنین سهلوت مدیریت کامپیوترها می‌شود.
  3.     رابط کاربری ویندوز ۸ جذاب‌تر و کارآمد شده و تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  4.     ویندوز ۸ پلتفرمی را ارائه می‌کند که بصورت گسترده برروی انواع و اقسام ابزارها از جمله، لپ‌تاپ، موبایل، اولترابوک، کامپیوتر رومیزی و غیره در دسترس است.
  5.     ویندوز ۸ به خوبی با سرویس‌های ابری سازگار است و شرکت‌ها می‌توانند از آن برای نیازی‌های گروهی خود استفاده کنند.
  6.     نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز به خوبی برروی ویندوز ۸ کار می‌کنند پس شرکت‌ها مشکل سازگاری نرم‌افزارهای قدیمی خود با ویندوز ۸ را نخواهند داشت.
  7.     تبلت‌های ویندوز RT از جمله سرفیس می‌توانند مکمل بسیار خوبی برای لپ‌تاپ‌ها باشند و به انجام بهتر امور کاری روزمره کمک کنند.
  8.     ویندوز ۸ دارای سیستم داخلی مدیریت و ایمن‌سازی ابزارهای موبایل در سطح حرفه‌ای و اداری است.


سازمان‌های بزرگ دلایل خوبی برای انتخاب ویندوز ۸ دارند، اما شرکت‌های کوچک و متوسط به راحتی‌ زیر بار هزینه مهاجرت به ویندوز ۸ نمی‌روند. شرکت‌های کوچک برای رفع نیازهای خوب می‌توانند از سرویس‌های ارزان قیمت‌ و بعضا مجانی مانند دراپ باکس، باکس یا گوگل داک استفاده کنند.

به هر حال مایکروسافت برای مجاب کردن کمپانی‌ها برای مهاجرت به ویندوز ۸ با چالش‌های بزرگی روبرو است. کامپیوترهای شخصی جدید که همگی با ویندوز ۸ عرضه خواهند شد، بسیاری از کاربران خانگی نیز نسبت به بروز رسانی به ویندوز ۸ ابراز علاقه کرده‌اند اما کمپانی‌ها آن هم در این اوضاع اقتصادی، متحمل هزینه‌های گزافی خواهند شد که می‌بایست توجیه داشته باشد.


منبع : en.gadgetnews.net

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*