تست مقاومت وان پلاس 5

تست مقاومت وان پلاس 5 در برابر خم شدن، خط و خش و شعله آتش

تست مقاومت وان پلاس 5 منتشر شد. بر اساس این ویدیو می‌توان میزان توانایی پرچمدار جدید وان پلاس برای ایستادگی در برابر انواع صدمات همچون ضربه، خط و خط، خم شدن و شعله مستقیم آتش را مشاهده کرد.

میزان مقاومت یک گوشی موبایل در برابر انواع صدمات، تنها بعد از انجام آزمایش مستقیم بر روی آن مشخص می‌شود و نمی‌توان بر اساس مشخصات فنی و یا جنس بدنه درباره آن قضاوت کرد. امروز همه کاربران می‌دانند حرفه‌ای‌ترین تست‌های مقاومت بر روی گوشی های موبایل، توسط زاک (Zack) در کانال یوتیوب JerryRigEverything انجام می‌شوند. خوشبختانه زاک به محض معرفی وان پلاس 5 دست به کار شد و آن را برای ارزیابی از زیر تیغ خود گذراند.

تست مقاومت وان پلاس 5

به عقیده زاک، وان پلاس شرکتی است که در هر سال تنها یک یا دو پرچمدار اندرویدی معرفی می‌کند که به دلیل داشتن مشخصات سخت افزاری قابل توجه و از طرفی قیمت پایین، بازار خوبی در سراسر دنیا به دست می‌آورند. تست مقاومت وان پلاس 5 در برابر خط و خش نشان داد حین حوادث عادی همچون برخورد کلید و یا یک سکه با گوشی موبایل، هیچ یک از قسمت‌های بدنه صدمه نخواهد دید. ممکن است خط‌هایی به صورت موقت بر روی پنل آلومینیومی پشتی آن بیفتند که به راحتی و با کشیدن انگشت بر روی بدنه می‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

میزان مقاومت صفحه نمایش وان پلاس 5 در برابر شعله آتش نیز قابل قبول است، چرا که تا پدید آمدن نخستین نشانه‌ها بر روی آن حدود 30 ثانیه طول کشید. معمولا علائم ایجاد شده توسط شعله مستقیم آتش، در نمایشگرهای LCD بعد از مدت زمانی محو می‌شوند، اما از آنجایی که در وان پلاس 5 پنل AMOLED به کار رفته است، متاسفانه زخم‌های ایجاد شده به صورت دائمی بر روی آن باقی می‌مانند.

تست مقاومت وان پلاس 5

تست خم شدن وان پلاس 5 کمی نگران‌کننده بود، چرا که پنل نمایشگر کمی از فریم گوشی موبایل بیرون آمد، اما وقتی که زاک دست از فشار دادن دستگاه برداشت، این پنل نیز به سر جای خود بازگشت، به طوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. شاید این اتفاق به دلیل عدم وجود چسب‌های به کار رفته در گوشی های موبایل دارای قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب باشد. در هر صورت وان پلاس 5 در این قسمت نیز نمره قابل قبولی گرفت.

نتیجه قابل قبول تست مقاومت وان پلاس 5

زاک در ویدیوهای خود بدترین حالت ممکن را در نظر می‌گیرد و به عنوان نمونه، برای تست مقاومت در برابر خط و خش با چاقو به جان دستگاه می‌افتد، در حالی که در واقعیت هیچ کاربری به صورت عمدی چنین کاری را با یک پرچمدار گران‌قیمت نخواهد کرد. با توجه به این موضوع باید اعتراف کنیم پرچمدار وان پلاس مستحکم ساخته شده است و حین بروز حوادث متداولی که ممکن است برای هر گوشی موبایلی اتفاق بیفتند، هیچ مشکلی برای آن پدید نخواهد آمد.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*