وان پلاس 5

در کسب امتیازات بنچمارک وان پلاس 5 تقلب شده است

متخصصان معتقدند در امتیازات بنچمارک وان پلاس 5 (OnePlus 5) تقلب شده است. این گوشی در بنچمارک ها حتی موفق به کسب نمره بیشتری از گلکسی اس 8 سامسونگ شده بود.

به نقل از توسعه‌دهندگان XDA، اینگونه به نظر می‌رسد که وان پلاس از برخی از ترفندهای قدیمی برای گوشی جدید خود وان پلاس 5 استفاده کرده است و بنچمارک‌ها را دستکاری کرده است. به نقل از این گزارش که در آن ما هیچ دلیلی برای بی اعتمادی به گفته‌های متخصصان بسیار متبحر نداریم، گفته شده است که دستگاه به کار رفته برای بنچمارک، از مکانیسم حداکثری اسنپدراگون 835 استفاده می‌کند که می‌تواند امتیازات بنچمارک وان پلاس 5 را اغراق‌آمیز کند. این درحالیست که گوشی های هوشمند معمول قادر به حفظ سطح عملکرد مشابه‌ای با آن در استفاده‌ی منظم روزانه نیستند. از این رو کاربران در واقع با قدرت ناپایداری که اعلام می‌شود، گمراه می‌شوند.

مکانیسم مورد بحث، نگهداری چهار هسته در پردازنده اسنپدراگون 835 هشت هسته‌ای در فرکانس حداکثری 1.9 گیگاهرتز به صورت مداوم در مدت زمان انجام آزمایش است. XDA متوجه شده است زمانی که این مکانیسم غیرفعال می‌شود، هسته‌ها تنها در 24.4 درصد از زمان کل استفاده شما در فرکانس حداکثری 1.9 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند که این یک تفاوت بزرگ است.

استفاده از یک نسخه تقویت شده برای تقلب در بنچمارک وان پلاس 5

به همین خاطر و به لطف همین دستکاری در نسخه آزمایشی، امتیازات به دست آمده از تست های بنچمارک وان پلاس 5 ، این گوشی را یکی از بهترین محصولات مجهز به اسنپدراگون 835 نشان می‌داد که موفق شده بود بهتر از هر گوشی دیگری عمل کند. متاسفانه روش غیر اخلاقی که گوشی ساز چینی برای امتیازگیری گوشی خود استفاده کرده است، سنخیتی با استفاده از گوشی در زندگی واقعی و استفاده‌های روزانه کاربران ندارد. البته نباید فراموش کنید هنوز هم وان پلاس 5 بسیار مدرن و سریع اسا، اما آنها باید با صداقت بیشتری در مورد ماهیت واقعی عملکرد گوشی جدید خود سخن می‌گفتند.

علاوه بر تقلب در بنچمارک وان پلاس 5 ، کاهش پشتیبانی 2 سال کمتر از وان پلاس 2، افزایش قیمت سالانه و طراحی که از روی آیفون 7 پلاس اپل کپی شده تصویر عمومی بدی را از کمپانی وان پلاس بر جای گذاشته است. با این حال، این گوشی همچنان جذاب است و از نظر قیمتی به صرفه خواهد بود و می‌تواند حداقل یک سال دیگر این کمپانی را رو به جلو ببرد. اگر می‌خواهید به اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تقلب در بنچمارک وان پلاس 5 دست پیدا کنید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

وان پلاس تنها کمپانی نیست که دست به چنین کاری می‌زند، کمپانی‌های دیگری نظیر سامسونگ و اچ تی سی نیز از این تاکتیک استفاده می‌کنند تا چندین هزار امتیاز بیشتر را با گوشی خود در بنچمارک‌های مختلفی به ثبت برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه