جیلی امگرند مینی (یوآن جینگ ایکس وان)

جیلی امگرند مینی (یوآن جینگ ایکس وان)؛ خودرویی جذاب برای شهرهای کوچک

جیلی امگرند مینی (Geely Emgrand Mini) یا یوآن جینگ ایکس وان نام کراس اوور هاچ بک جمع و جور برند چینی جیلی است. مشخصات فنی، قیمت و گالری تصاویر آن را در ادامه مشاهده کنید.

اخیرا بازار خودرو چین میزبان یک اتومبیل جذاب به نام جیلی امگرند مینی یا یوآن جینگ ایکس وان شده است که با قیمتی بین 5.900 دلار الی 8.550 دلار به فروش می‌رسد. این خودرو در واقع یک مینی کراس هاچ بک است که در قسمت جلویی خود، شاهد جلوپنجره‌ای با زبان طراحی جیلی هستیم و ریل‌های سقفی جذابی نیز بر روی سقف آن قرار گرفته‌اند. بنابراین جیلی با هدف مشتریان جوانی که در شهرهای کوچکی ساکن هستند یوآن جینگ ایکس وان را به تولید رسانده است.

جیلی امگرند مینی (یوآن جینگ ایکس وان)

امگرند مینی مبتنی بر اتومبیل جیلی پاندا (Geely Panda) طراحی شده و به تولید رسیده است. در واقع این دو خودرو از پلتفرم، پیشرانه‌ها و پیکره‌ای یکسان برخوردارند که طراحان شرکت جیلی دستی بر سر و روی خودرو کشیده و آن را با ظاهری بسیار زیباتر و مدرن‌تر تولید کرده‌اند.

جیلی پاندا در سال 2009 رسما معرفی شد و به تازگی تولید آن موفق شده است. این خودرو با قیمتی بین 5.450 دلار الی 7.250 دلار به فروش می‌رسد و از دو پیشرانه متفاوت 1 لیتری / 68 اسب بخاری و 1.5 لیتری / 94 اسب بخاری برخوردار است.

حال پیشرانه 1 لیتری این خودرو دقیقا در جیلی امگرند مینی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما مدل 1.5 لیتری جای خودش را به یک پیشرانه 1.3 لیتری با توان تولید 88 اسب بخار داده است. سیستم انتقال قدرت کراس اوور جدید جیلی نیز شامل یک گیربکس 5 سرعته دستی و یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است که نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.‌

ویدیو معرفی جیلی امگرند مینی

 

این خودرو دارای طول 3778 میلی‌متر، عرض 1663 میلی‌متر و ارتفاع 1519 میلی‌متر است که فصله محوری آن نیز 2503 میلی‌متر خواهد بود. زه‌های پلاستیکی مشکی رنگی در دهانه گلگیرهای پشتی و جلویی به کار رفته است که با رنگ مشکی به کار رفته در ستون‌های بی و سی خودرو، چهره‌ای اسپورت و جوان پسند را به جیلی امگرند مینی بخشیده است. علاوه بر فریم شیشه پشتی خودرو نیز مشکی است.

اما کابین داخلی خودرو نقطه عطفی برای شرکت جیلی محسوب می‌شود. بدون شک اگر در بین خودروهای این سگمنت چرخی بزنید، نمی‌توانید طراحی داخلی به این خوبی را بیابید. طراحی که در آن از دو رنگ نارنجی و مشکی مورد استفاده قرار گرفته است. صندلی های خودرو علیرغم قیمت پایین آن بسیار مناسب هستند، فرمان بسیار خوش دست و مناسب است و پدال‌هایی با حفره‌های ریز نیز در زیر پای راننده قرار خواهد گرفت تا احساس اسپورت بودن خودرو را به خوبی منتقل کند.

جیلی امگرند مینی (یوآن جینگ ایکس وان)

نمایشگر پشت فرمان کاملا دیجیتالی است، داشبورد از تریم فیبرکربن مصنوعی برخوردار بوده و یک نمایشگر لمسی 11.6 اینچی نیز درست در وسط داشبورد جلویی به کار رفته است که می‌تواند بزرگترین نمایشگر سیستم سرگرمی در بین تمامی خودروهای این سگمنت باشد. به لطف این سیستم که از سیستم عامل X-FUN برخوردار است، شما به تمامی آپشن‌های خودرو از قبیل کنترل‌های تهویه مطبوع، سیستم مسیریاب GPS و غیره دسترسی خواهید داشت.

شاید تنها نقطه ضعف این خودرو، فضای کم پشت کابین باشد که البته در چنین اتومبیل‌های جمع و جوری چنین انتظاری هم وجود دارد. اما در کل جیلی امگرند مینی یک اتومبیل با طراحی داخلی بسیار مدرن است که قطعات زیر کاپوت آن برای یک تجربه مسافرت داخل شهری جوانان و بانوان مناسب است. با گسترش فعالیت‌های شرکت جیلی در ایران و آغاز به کار خط تولید نخستین خودرو مونتاژی این برند، جیلی جی سی 6 (Geely GC6) باید دید آیا بازار ایران نیز از این کراس اوور جمع و جور هاچ بک میزبانی خواهد کرد یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. انصافا جیلی برند بسیار خوبی هست. من امگراند هاچ بک 7 دارم و باور کنید از رانندگی با این ماشین بسیار لذت می برم. بعضی وقتها بررسی هایی که توی صفحات اینترنتی درمورد این ماشین می خونم من رو کاملا متعجب میکنن. یا آنها ماشین دیگری را بررسی کردند یا ماشین من جیلی نیست.
    هر کسی از من بپرسد ایراد این ماشین چیست من فقط یک جواب دارم اینکه مردم این ماشین را مثل بقیه چینی ها میدانند.