ساعت کاری

مالک علی بابا: ربات ها ساعت کاری انسان‌ها را کاهش می‌دهند

جک ما، مالک علی بابا در جدیدترین پیش‌بینی خود اظهار کرد که تا سه دهه آینده با اتوماسیون، میزان ساعت کاری افراد به 16 ساعت در هفته کاهش پیدا می‌کند.

مالک فروشگاه اینترنتی علی بابا در یک مصاحبه تلویزیونی در خصوص اتفاقاتی که تا سه دهه آینده رخ می‌دهد صحبت کرد و از تاثیر اتوماسیون و ربات‌ها بر زندگی مردم گفت. به گفته جک ما (Jack Ma)، از حالا به بعد تا سه دهه آینده، ساعات کاری مردم بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و به 16 ساعت در هفته می‌رسد و اتوماسیون نیز تاثیر به سزایی بر نیروی کار خواهد گذاشت. وی در ادامه گفت:

پدربزرگ من در روز 16 ساعت بر روی زمین کشاورزی کار می‌کرد و امروزه هم ما روزی 8 ساعت و هفته‌ای 5 روز کار می‌کنیم و اعتقاد داریم که بسیار مشغول کار کردن و انجام فعالیت هستیم. مردم در آینده تنها 4 ساعت در روز و 4 روز در هفته کار خواهند کرد.

پیش‌بینی جان مینارد کینیز در مورد ساعت کاری افراد در آینده

پیش‌بینی جدید مالک علی بابا در مورد ساعت کاری روزانه مردم در آینده با پیش‌بینی جان مینارد کینیز (John Maynard Keynes)، اقتصاددان بزرگ بریتانیایی قرن بیستم تطابق دارد. وی پیش از این برآورد کرده بود که با اتوماسیون شدن کارها و جایگزین شدن آن بر روی نیروی کار انسانی، میزان ساعت کاری در سال 2030 میلادی تقریبا به 15 ساعت در هفته کاهش پیدا خواهد کرد.

ساعت کاری

جک ما همچنین عنوان کرد که تمامی افراد اعم از فقیر، ثروتمند، کارفرما و کارمند همگی به طور قابل توجهی تحت تاثیر اتوماسیون قرار می‌گیرند. نخستین انقلاب فناوری منجر به جنگ جهانی اول شد و دومین انقلاب فرهنگی نیز وقوع جنگ جهانی دوم را در پی داشت. اتوماسیون نیز سومین انقلاب فرهنگی تاریخ جهان است و می‌تواند عواقبی در انتظار آن باشد. مالک علی بابا در پایان پیش‌بینی کرد که تا سه دهه آینده، مردم بتوانند به مقاصد بیشتری مسافرت کنند و وقت آزاد بسیار بیشتری داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*