شارپ ایکس 1

شارپ ایکس 1 به عنوان آخرین دستگاه مجهز به اندروید وان معرفی شد

گوشی موبایل شارپ ایکس 1 را باید به عنوان آخرین دستگاه مجهز به اندروید وان معرفی کرد که به تازگی رونمایی شده است. در ادامه بیشتر در جریان مشخصات فنی آن قرار می‌گیریم.

پروژه اندروید وان حدود سه سال قبل توسط گوگل معرفی شد. هدف اصلی از توسعه این پروژه، ترکیب اندروید و گوشی های هوشمند پایین‌رده بود تا به این وسیله، دستگاه‌هایی که دارای مشخصات فنی بالا و سخت افزارهای آن‌چنان قدرتمندی نیستند نیز بتوانند از بهترین قابلیت‌های اندروید استفاده کنند. به هر حال به نظر می‌رسد گوگل قصد دست کشیدن از این پروژه را دارد، چرا که اعلام شده شارپ ایکس 1 آخرین گوشی موبایل مجهز به اندروید وان خواهد بود.

این مدل یک سال بعد از گوشی موبایل شارپ Aquos 507SH روانه بازار شده است، محصولی که نخستین دستگاه مجهز به اندروید وان ارائه شده در ژاپن تلقی می‌شود. نکته ناراحت‌کننده برای طرفداران این پلتفرم این است که محصول جدید شارپ، تنها در ژاپن عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی شارپ ایکس 1

با توجه به پلتفرم دستگاه، شارپ ایکس 1 در بین میان‌رده‌های بازار قرار خواهد گرفت، چرا که اندروید وان برای استفاده در دستگاه‌های دارای مشخصه‌های فنی بالا در نظر گرفته نشده است. صفحه نمایش ال سی دی 5.3 اینچی دارای رزولوشن فول اچ‌دی، دوربین اصلی 16.4 مگاپیکسلی به همراه فلاش ال ای دی و دوربین دارای سنسور زاویه باز سلفی با رزولوشن 8 مگاپیکسل، از جمله مهمترین مشخه‌های فنی گوشی موبایل جدید شارپ هستند.

شارپ ایکس 1

در کلید هوم دستگاه یک حسگر اثر انگشت جاسازی شده است. شارژ شدن باتری 3 هزار و نهصد میلی‌آمپر ساعتی آن به لطف وجود درگاه یو اس بی نسخه C طی زمان کوتاهی انجام خواهد شد. با توجه به مشخصات فنی دستگاه، این میزان ظرفیت باتری برای استفاده چهار روز از آن به صورت مداوم کافی خواهد بود. به عنوان دیگر مشخصات فنی این گوشی موبایل شارپ باید به استفاده از تراشه اسنپدراگون 435، 3 گیگابایت حافظه رم و مجهز شدن به 32 گیگابایت ظرفیت داخلی اشاره کرد. امکان اتصال کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد.

یکی از مهمترین مزیت‌های شاپ ایکس 1 در مقایسه با دیگر محصولات میان‌رده، مقاوم بودن آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. این محصول در سه رنگ سفید، ارغوانی تیره و سبز نعنایی عرضه شده و به صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید 7.0 نوقا خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*