باتری های حالت جامد

احتمال استفاده از باتری های حالت جامد در پرچمداران آینده ال جی و سامسونگ

بر اساس جدیدترین اخبار، احتمالا پرچمداران آینده ال جی و سامسونگ همراه با باتری های حالت جامد روانه بازار خواهند شد تا دیگر شاهد آتش گرفتن باتری ها نباشیم.

بعد از آتش گرفتن گلکسی نوت 7 و جمع‌آوری این گوشی هوشمند از سراسر دنیا، حالا سامسونگ دید بازتری نسبت به آینده محصولات خود داشته و در مرحله اول، به دنبال جلب اعتماد کاربران است. اگرچه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس عملکرد خوبی داشته‌اند، اما شاید بتوان خبر مربوط به تولید باتری های جامد توسط شرکت “Samsung SDI” را اقدامی برای مقابله با مشکلات مربوط به باتری‌ها در نظر گرفت.

اخیرا نیز یکی از کارمندان اجرایی Samsung SDI که هویت او مشخص نشده، طی گفتگویی با خبرگزاری “Korea Herald” در رابطه با تکنولوژی مورد نیاز برای تولید این باتری‌ها سخن گفته است:

سطح تکنولوژیکی ما برای تولید باتری های جامد، به یک تا دو سال زمان برای کامل شدن نیاز دارد. هرچند، استفاده از آنها در گوشی های هوشمند آینده به تصمیم نهایی سامسونگ بستگی دارد.

از آنجایی که در ساخت این باتری های جدید به جای الکترولیت مایع از الکترولیت جامد استفاده می‌شود، شانس نشت آن و ایجاد واکنش برای انفجار خود به خودی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

احتمال تجهیز گلکسی اس 9 و جی 6 به باتری های حالت جامد

به گفته چوی جونگ دئوک (Choi Jung-deok)، تحلیلگر موسسه اقتصادی ال جی، باتری های جامد جایگزینی واقعی برای باتری های لیتیوم یونی در حل مسائل ایمنی بوده و افزون بر آن، طی 10 سال گذشته سرعت توسعه آنها نسبت به باتری های نسل بعدی دیگر نیز تا حد زیادی بیشتر است. در واقع صحبت‌های تحلیلگر این موسسه نشان می‌دهد شرکت کره‌ای ال جی نیز برنامه‌های متعددی برای تجهیز کردن محصولات آینده خود به این باتری ها دارد.

با این تفاسیر احتمالا در آینده، پرچمداران بعدی ال جی و سامسونگ از سری جی و گلکسی اس همراه با باتری های حالت جامد روانه بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*