بررسی و نظر سنجی : منتظر معرفی اسمارت فون کدام شرکت هستید ؟ ( رای گیری به پایان رسید )

امسال هم به نظر میرسد مانند سالهای قبل شهریور ماه ماهی بسیار هیجان انگیز و پر از هیاهو در عرصه تکنولوژی دیجیتال باشد. از ماه ها پیش حواشی و شایعات زیادی در مورد محصولات مختلف شرکت ها در وبسایتها و نشریات تکنولوژی در گردش است و کم کم داریم به زمان عرضه برخی از مهمترین و پر سرو صداترین محصولات مانند iPhone 6 شرکت اپل نزدیک می شویم.

تا کمتر از 20 روز دیگر در تاریخ 4 سپتامبر (13 شهریور) سونی قصد دارد تا در کنفرانسی قبل از آغاز رسمی نمایشگاه  IFA برلین از دو اسمارت فون Z3 و Z3 compact رونمایی کند. سپس 1 روز بعد IFA بصورت رسمی افتتاح خواهد شد و مایکروسافت به احتمال بسیار زیاد قصد معرفی محصولی جدید از اسمارت فونهای لومیا -Lumia 730- را در طی نمایشگاه IFA در برلین دارد. پس از آن نوبت به اپل میرسد که ظاهرا قصد دارد 4 روز پس از آغاز بکار IFA یعنی 9 سپتامبر (18 شهریور)  نسل جدید محبوبترین اسمارت فون تاریخ، iPhone 6 را معرفی کند. از طرفی بازار شایعات در مورد معرفی iWatch اپل نیز داغ داغ است!

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر محصولاتی که به احتمال زیاد در شهریور ماه شاهد معرفی آنها خواهیم بود. همچنین اخبار و شایعات قبلی را نیز در مورد هر کدام بررسی خواهیم کرد تا دقیق تر بدانیم که باید در انتظار چه محصولات و ویژگی های جدید باشیم.

اپل: iPhone 6apple-iphone-6-r3

سیل شایعات در مورد آیفون 6 درست چند روز پس از معرفی آیفون 5 توسط اپل به راه افتادند! در طول ماههای گذشته تقریبا همیشه خبرهایی از این اسمارت فون در سطح اینترنت منتشر می شد و هر کدام به نوبه خود موج جدیدی از پیشگویی ها را راه می انداخت. در طی چند هفته اخیر این شایعات کمی دقت بیشتری پیدا کردند و همانطور که در گجت نیوز دیدید، آیفون 6 پیش از عرضه در جعبه اش لو رفت! حتی تصاویری نیز منتشر شد که حاکی از استفاده iPhone 6 از iOS8  داشت و در آخر نیز جدول کامل مشخصات iPhone 6 در تصویری منتشر شد! ما در اینجا آخرین شایعات مطرح شده راجع به آیفون 6 را که می توانند به واقعیات بسیار نزدیک باشند را برای شما جمع آوری کرده ایم تا دیگر نیازی به دیدن این همه وبسایت خبری نداشته باشید!

apple-iphone-6-r2

 طبق  گزارشات مختلفی که وبسایت هایی نظیر Tencent یا Deutsche Telekom منتشر کرده اند، به احتمال بسیار قوی iPhone 6 در 2 مدل در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) رونمایی شده و از تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور) امکان خرید آن وجود خواهد داشت. بر اساس این اخبار اپل آیفون 4.7 اینچی را در دومدل 32 و 64 گیگابایتی به بازار خواهد فرستاد و ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی مختص گوشی 5.5 اینچی خواهد بود. البته به دلیل عدم تامین کامل برخی قطعات مدل 5.5 اینچی مدت کوتاهی پس از مدل 4.7 اینچی وارد بازار می شود. مشخصات شاخص iPhone6 که البته فعلا در حد شایعه هستند را در زیر بصورت خلاصه می توانید ببینید:

  • صفحه نمایش 4.7 اینچی با 750*1334 پیکسل و چگالی پیکسلی 326ppi و صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1080*1920 و چگالی 401ppi؛ البته طبق فرضیه ای دیگر هر دو آیفون دارای صفحه نمایشی با وضوح 960*1704 پیکسل خواهند بود که در این صورت چگالی پیکسلی مدل 4.7 اینچی 416ppi و مدل 5.5 اینچی 356ppi خواهد بود.
  • استفاده از تکنولوژی پلی سیلیکون دمای پایین (Low Temperature Poly Silicon) یا LTPS در صفحه نمایش
  • احتمال از یاقوت کبود بعنوان محافظ صفحه نمایش بجای Corning Gorilla Glass؛ طبق آخرین گزارش از وال استریت ژورنال، ممکن است بدلیل محدودیت در تامین این ماده اپل فقط در مدلهای پیشرفته تر آیفون از آنها استفاده کند. البته در این گزارش منظور از “پیشرفته” بیان نشده است اما احتمالا همان آیفونهای با حافظه بالاتر باشند که البته قیمت بیشتری هم خواهند داشت.
  • احتمال استفاده از سیستم نور دهی پس زمینه LED تر (0.4mm) و در کل طراحی باریک تر نسبت به نسل قبل.
  • احتمال استفاده از چیپ جدیدتر و کم مصرف تر 20 نانومتری A8 که توسط TSMC تولید خواهد شد. (چیپ های آیفون قبلی توسط سامسونگ تولید میشد).
  • احتمال استفاده از سنسور دما و سنسور رطوبت هوا.
  • احتمال استفاده از لرزشگیر نوری تصویر در دوربین گوشی (Optical image stabilization)
  • شایعات متعدد امکان استفاده از لنز 13  مگاپیکسلی سونی را نیز در دوربین گزارش کرده اند.
  • استفاده از چیپ NFC و همچنین پشتیبانی از استاندارد 802.11ac Wi-Fi که سرعت 3 برابری نسبت به نسل قبل دارد.
  • امکان استفاده از باتری 2100mAh یا 1810mAh در آیفون 4.7 اینچی. (آیفون 5s از باتری 1560mAh استفاده می کند)
  • امکان استفاده از سیستم عامل IOS نسخه 8

iphone-6-specs-1

مایکروسافت: Lumia 730 و Lumia 830

gsmarena_001

در مورد Lumia 730 اطلاعات درز شده دقیق تری در اختیار داریم! همانطور که قبلا در گجت نیوز درباره Lumia 730 خواندید، این گوشی که با تاکید بر قابلیت های عکاسی Selfie، یک Selfie Phone هم محسوب میشود، دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و احتمالا 6.5 مگاپیکسلی در عقب خواهد داشت. قیمت آن نیز حدود 240 دلار تخمین زده میشود و به احتمال بسیار زیاد در IFA رونمایی خواهد شد.

مشخصات این گوشی به طور خلاصه عبارتند از:

  • صفحه نمایش 4.7 اینچی با وضوح 720p و بدنه یک تکه پلی کربنات و ویندوز 8.1
  • چیپ ست Snapdragon 400  با چیپ 4 هسته ای Cortex A7 به سرعت 1.2Ghz، گرافیک Adreno 305
  • 1GB رم و 8GB حافظه داخلی
  • دوربین اصلی 6.5MP  و دوربین دوم 5MP

Lumia 830 نیز تلفن رده بالاتر 730 است و قبلا تصاویر و مشخصات آن به بیرون درز پیدا کرده اند. برای مثال می دانیم این گوشی از صفحه نمایش 4.5 اینچی Amoled با فناوری Clear Black که توسط نوکیا توسعه داده شده بود استفاده می کند. دارای 1GB رم  و 16GB حافظه داخلی است که تا 128GB میتوان آن را توسعه داد. دوربین اصلی آن 16 مگاپیکسلی و از نوع PureView بوده و دوربین دوم آن 2.1 مگاپیکسلی است. باتری 1850 میلی آمپری، محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass 3 از دیگر مشخصات آن بوده و در 8 رنگ سبز، زرد، نارنجی، قرمز، آبی، فیروزه ای-سفید و سیاه عرضه خواهد شد.

nokia-lumia-830-price-in-india

سونی: اکسپریا Z3 و Z3 Compact

Xperia Z3 نیز به احتمال بسیار بالا همان ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. این اسمارت فون شیک و پرطرفدار مشخصات چشم گیری خواهد داشت و البته ما نیز قبلا اطلاعات بسیاری از آن را در اینترنت دیده ایم. قبلا بارها Evleaks یا DooMLooRD هم در مورد آن خبرهایی منتشر کرده اند.  بطور خلاصه آنچه در مورد مشخصات این اسمارت فون می دانیم و قبلا هم در گجت نیوز خوانده اید به همراه تصاویری که تاکنون از آن لو رفته است را در زیر می توانید ببینید:

  •  صفحه نمایش Full HD 1080p با اندازه 5.2 اینچ
  • چیپ ست اسنپ‌دراگون ۸۰۱ با پردازنده‌ چهار هسته‌ای ۲.۴ گیگاهرتزی
  • پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۳۰ و سه گیگابایت رم
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
  • اندروید 4.4.3 KitKat
  • دوربین 20.7 مگاپیکسلی مجهز به G lense و  دوربین جلوی ۲.۱ مگاپیکسل
  • قابلیت بهینه شده فیلم برداری 4k

Z3 Compact نیز بسیاری از شاخصه های طراحی را از Z3 به ارث خواهد برد ولی با کمی تغییر. بطور مثال بنظر میرسد مشخصات پردازنده آن مانند Z3 باشد ولی رم آن به  2GB محدود شده باشد. بر طبق فایلهای CAD درز کرده، ابعاد آن 8.8*64.9*129 میلی متر بوده و دارای صفحه نمایش 4.6 اینچی و رزولوشن 720*1280 پیکسل خواهد بود.

 سامسونگ: Galaxy Note 4

Note3-578-80

به نظر میرسد سامسونگ می خواهد در 3 سپتامبر (12 شهریور) قصد رونمایی از Galaxy Note 4 را داشته باشد. به لطف جاسوسان صنعتی، تقریبا تمامی اطلاعات این فبلت را در اختیار داریم و به همین دلیل حداقل در خصوص مشخصات آن هیجان زده نخواهیم شد. در زیر بعضی از مهمترین مشخصات احتمالی آن را با هم مرور می کنیم:

  •  صفحه نمایش Super Amoled با اندازه 5.7 اینچ و رزولوشن 2560*1440 پیکسل به همراه محافظ Gorilla Glass 3
  • فضای ذخیره سازی داخلی 16/32/64 گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا 128GB
  • بلوتوث ورژن 4
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، لرزشگیر نوری تصویر، فلاش 2 گانه LED و دوربین دوم 2 مگاپیکسلی
  •  چیپ ست Qualcomm Snapdragon 805 و Exynos 5433
  • پردازشگر 4 هسته ای 2.5GHz از نوع Krait 450 و 1.3GHz از نوع Cortex-A53
  • چیپ گرافیکی Adreno 420 و یا Mali-T760
  • اندروید 4.4.3 KitKat

موتورولا: 2 اسمارت فون و ساعت Moto 360

motorola

 همانطور که در تصویر بالا می بینید و خبر این رویداد را نیز در گجت نیوز خواندید، موتورولا طی یک کنفرانس اختصاصی در شیکاگو در 4 سپتامبر (13 شهریور ماه) قصد معرفی 4 محصول جدید را دارد. از این 4 محصول Moto G2، Moto X+1 و ساعت هوشمند موتورولا که بسیار جنجالی بوده است ، بیشتر به چشم می آیند. قبلا نتایج بنچ مارکهای X+1 را در گجت نیوز خوانده اید. با ساعت هوشمند Moto 360 نیز آشنا هستید و حتی 10 طرح احتمالی از آن را نیز دیده اید. پس با این حساب تقریبا همه اطلاعات در دسترس اند و فقط باید منتظر رسیدن این محصولات به بازار مصرف بود.

Motorla X+1

مشخصات احتمالی لو رفته از X+1

مشخصات احتمالی لو رفته از X+1

به نظر میرسد این شهریور هم شهریور داغی باشد! انبوهی از محصولات جدید با مشخصات مختلف که بطور قطع عاشقان دنیای گجتی را تا شهریور سال 94 سرگرم نگه خواهند داشت. این محصولات به زودی روانه بازار خواهند شد و موج جدید خرید ها نیز آغاز خواهد شد.

رای گیری به پایان رسید :

نتایج :

1

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

2

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

با توجه به اینکه از فردا رسما رویداد های مهم کمپانی های مختلف برای معرفی محصولات جدید در IFA 2014 آغاز خواهد شد و به همین دلیل رای گیری ماهم به پایان رسید.با تشکر از تمامی دوستانی که در این رای گیری شرکت کرده اند نتایج به شرح زیر اعلام می گردد.

همانطور که در نمودار های بالا مشاهده می کنید ، مجموع 2007 رای در این مدت به ثبت رسید که اپل با 888 رای در مقام اول و سامسونگ با 582 رای در جایگاه دوم قرار گرفت.همچنین جایگاه های بعدی به ترتیب به سونی ، مایکروسافت ( نوکیا ) ، سایر شرکت ها و موتورولا تعلق گرفت.

انتخاب کمپانی های اپل و سامسونگ در جایگاه های اول و دوم دور از انتظار نبود ، اما باید دید که آیا این کمپانی ها با محصولات جدید خود پاسخ مناسبی به طرفداران خواهند داد یا خیر.

شما چه فکر می کنید ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

26 دیدگاه

  1. گوشی های آیفون عالی هستند فقط مشخصات آنها نسبت به برندهای دیگر خیلی پایین هستند.
    کلاً محصولات آمریکا حالا آیفون 6 نه فرچه توالت هم که باشد قیمتشان بالاست.
    یاد کامپیوترهای آمریکایی افتادم که قیمت مدل های قدیمی انها از مدل های جدید مثلا ً چینی بالاتر است.

  2. توی مشخصات آیفون 6 نوشتید که صفحه نمایش با ۷۵۰*۱۳۳۴ پیکسل و یا با ۹۶۰*۱۷۰۴ پیکسل
    اما تو عکس زده 1920*2540.
    کدومش درسته؟

    • دوست عزیز اینها همشون فقط در حد حدس هستن. تصویر و اعداد توش از یک منبع گزارش شدند و اعداد توی متن هم از چندین منبع دیگه. همشون رو نوشتیم تا همه شایعات و حدسیات پوشش داده بشن

  3. فقط سامسونگ ! نوت 4 بهترین گوشیه ! چند وقت 5S داشتم از IOS حالم بهم میخوره دیگه ! نه میتونی شخصی سازی کنی نه برنامه های زیادی داره نه قابلیت هاش تو ایران بدرد میخوره ! لطفا قبل از خرید از چند نفر که داشتند یا تازه خریدند بپرسید ببینید کالای مورد نظر خواسته های شما رو برابرده میکنه یانه ! ضمنا من شخصا گوشی میخرم که از امکاناتش استفاده ببرم نه که پـز بدم و با بدنش بازی کنم ! میخرم که از صفحه نمایش استفاده کنم و زمان بیشتری باهاش سپری کنم ! پس از نظر من صفحه نمایش و باتر از همه چیز مهمترن ! ممنون که خوندید!

  4. شرکت های اپل و سامسونگ و سونی و …. دارند پرچمدار معرفی می کنند ولی نوکیا داره میان رده معرفی می کنه. نمیدونم چرا ولی من بیشتر منتظر لومیاها هستم.

  5. ( با احترام به مصرف کنندگان محصولات اپل ) کسایی که دنبال گوشی های اپل میرن : 1- نه میدونن که از گوشی چی میخوان و نه کاربرد برنامه هاشو دقیقاً میدونن. فقط صرفاً اینکه یکی این برند با اون سیب گاز زده تو دستشون ببینه کلی حال میکنن و از توجه دیگران هم به اون لذت میبرن مرغشونم یه پا داره فقط میگن اپل و بس حتی اگر آشغال بزنه.2- با اینکه میدونن این گوشی ها باطری های بسیار ضعیفی دارن و با استفاده طولانی اکثراً به دو بار شارژ در روز هم نیاز دارن و باطری هاشون خراب میشه و بعد یه مدت باد میکنه باز هم میخرن.3- محدودیت ها ریختن نرم افزار ، بلوتوث اونم به خاطر سیاست های انحصار طلبانه اپل ( تحت عنوان امنیت کامل سیستم عامل IOS ) در صورتی که امنیت واقعی این نیست. اون سیستم عاملی موفق و کارآمد هست که تمام راه های رسیو و سند کردن رو باز بزاره و واهمه ای از به خطر افتادن سیستم عاملش نداشته باشه چون ساختارش کارآمده ! ( یه جمله ای از یکی از دوستای قدیمیم تو ذهنمه که البته زیاد هم ربطی به گوشی نداره ولی بی ارتباط با این سیستم عامل پر مدعا نیست بحث در مورد کشیدن سیگار بود دوستم میگفت آدمی میتونه ادعای ظرفیت بالا تو سیگاری نشدن رو بکنه که تو جمعی زندگی کنه که همشون سیگاری باشن ولی اون سیگاری نشه ) حالا این مثال هم بر میگرده به اپل و سیستم عاملش که زمانی میتونه مدعی باشه که با محیط بیرونش تقابل کنه نه فرار.4- جدای از خرید گوشی با قیمت بالا نسبت به سایر برند ها بعد از خریدش هم باید هزینه های گزافی بدن ( خرید نرم افزار با گیفت کارت + تعمیرات سخت افزاری احتمالی + خرید گوشی با قیمت بالا = هزینه مضاعف که توی ایران به صرفه نیست ).هر قسمتیش اگر خراب بشه و نیاز به تعمیر پیدا کنه چون اسمش اپله باید هزینه بالایی پرداخت کنید به عنوان مثال گوشی یکی از دوستان میکروفونش دچار اشکال شد 140 هزار هزینه کرد ولی گوشی یکی دیگه که همون مشکل رو داشت و خیلی هم گوشی رده پایینی نبود 60 تومن آب خورد.5- با این همه مانور کمپانی اپل روی دوربین گوشی های سری 5 عکس های این گوشی کیفیت خوبی دارن اما فقط در روز.عکاسی با این گوشی در شب چنگی به دل نمی زنه ولی گوشی هایی هم هستند که با قیمت ارزونتر از این گوشی عکسای خوبی در شب میندازن.6- کیفیت ساخت این گوشی خوبه ولی همونطور که همتون دیدید 5s بدنش کاملا خش می افته (البته بجز لنز دوربین).7- کلا خودم از اپل بدم نمی یاد ولی اگر واقعاً منطقی فکر کنیم با توجه به این موارد ارزش خرید با قیمتش اصلاً تناسبی نداره و نسبت به این همه ادعا و خاص بودن که کمپانی اپل مدعی اونه نمی ارزه. کمپانی اپل نه کارمنداش از فضا اومدن و نه مغزشون دو تاست که بقیه شرکت ها در مقابلشون کم بیارن.8- تا امثال ما بدون فکر و منطق این گوشی رو با این امکانات کم و محدودیت (عدم سرویس دهی اپل به ایران ) وارد کنندگان اپل به خودشون اجازه میدن این گوشی ها رو با حداقل امکانات سرویس دهی و متاسفانه حداکثر رضایت ( داخل ایران نه جاهای دیگر ) با این قیمت سرسام آور بفروشن. مصرف کنندگان محصولات اپل هم خودشون این ایرادات رو بعد از استفاده توی نظراتشون مطرح میکنن ولی باز هم طبق عادت تعصب گرایانشون میرن سراغ این برند و بعدشم احساس زرنگی میکنن و انتخابشون رو کاملاً درست میدونن تا یکی هم چیزی میگه سریع بهش حمله میکنن که شما اصلاً تا حالا اپل دستت گرفتی که میای اینجا نظر میدی ! 9- بعدشم میرن توی بخش نظرات گوشی های دیگه تا میتونن از محاسن این گوشی های اپل میگن و اون گوشی رو میکوبن و با اینکه اون گوشی پرچمدار اون برند هست میگن برندش آدم و اذیت میکنه تا جایی که یکی که اطلاع نداره و با هزار زحمت پول جمع کرده میاد پولشو میده پای این گوشی ها و با توجه به محدودیتی که داره اصلاً از بعضی امکاناتش نمی تونه استفاده کنه. 10- در پایان کسایی که وضع مالیشون خوبه برن بخرن ولی نیان بقیه رو ترغیب کنن به این کار . مطمئناً تصمیم گیرندگان و تولید کنندگان برند های دیگه گوشی های هوشمند هم از امثال ماها که اینقدر در همه چیز خودمون رو متاسفانه استاد تمام و عقل کل و مرجع تقلید میدونیم سطح علمشون بالاتره که از یک برند خاص مثل اپل بخوان تو بازار رقابتی دنیا عقب بمونن و شکست بخورن.
    موفق باشید.

  6. فقط اپل بقیه ی گوشی ها مخصوصا سامسونگ باید بزارن در کوزه ابش رو بخورن

  7. فقط نوکیا-بعدش سامسونگ گلکسی نوت 4-اپل تا حالا ندیدم نظر بدم-اما یازم نوکیا چون سیستم عاملش تو بازیا هنگ نمیکنه مثل پلی استیشنه-

  8. من عاشق محصولات اپل هستم بعد منتظر ایفون 6هستم حالام لب تاب ایپد ایر وایفون پنج اس دارم هرروزم سایت ها رو دنبال میکنم تا ببینم کی ایفون معرفی میشه اپدیت کنم از گجت نیوزم بلا تشکر میکنم سامان صفایی از مریوان

  9. من منتظر نکی
    سوس ۶ ۶۴ بیتی ام

  10. apple iphone 6 roooo dost daraaam.note 4 hame khobe ama heif k QHD hast.motmaenam gerafikesh kam biare o cpu ham hamintor mesle g3 k dar amal az g2 ham zaeiftare.

  11. صد در صد منتظر گلکسی نوت 4 هستم و دیگر هیچ

  12. شکی در این نیست که اپل حرفه ای ترین طراحی رو از بدو وجود داشته وداره . من از اپل وقتی جایی جلسه ای دارم از نوت سامسونگ بیشترین استفاده رو توی کار مهندسیم و طراحیم و از سونی توی ورزش شنا استفاده میکنم فعلا سامسونگ همه اینارو نداره . ان شاله نوت 4 مشکل منو حل کنه .

  13. من منتظر نوت 4 ام تا قبل از کاهش اختلاف بین سایز اسمارت فون با فبلتا اصلا سمت فبلت نمیرفتم ولی با این اوضاع آدم رو مجبور میکنن دیگه
    کاش میشد چند تا برند رو تو نظرسنجی انتخاب کرد من خودم منتظر آیفون هم هستم نمیدونم از اندروید جدا شم یا نه کلا معیار انتخابم برمیگرده به گیمینگ

  14. htc One m8 ویندوزفونی!

  15. هر چند آیفون ندارم ولی منتظر اپل هستم

  16. تا وقتی کمپانی معظم اپل تو این لیست باشه من به آیفون 6 رای میدم

  17. من که بیشتر از همه منتظر گلکسی نوت 4 هستم

  18. من بیشتر منتظر سامسونگ و اپلم وبقیه زیاد برام مهم نیستن