نگاهي به ساعت هوشمند موتورولا Moto 360

motorola-moto-360

موتورولا هنوز ساخت ساعت هوشمند Motorola Moto 360 را کامل نکرده است ولی دیروز در کنفرانس Google I/O آن را به نمایش گذاشت تا از غافلهٔ ساعت‌های هوشمند Android Wear عقب نماند.

تاکنون سه ساعت هوشمند با سیستم‌عامل Android Wear معرفی‌شده‌اند. LG G Watch و Samsung Gear Live هردو صفحهٔ مستطیلی دارند ولی Moto 360 دارای صفحهٔ دایره‌ای شکل است. در این مقاله می‌خواهیم به ویژگی‌های این ساعت هوشمند بر اساس صحبت‌های Cathay Bi مدیر بازاریابی و توزیع Moto 360 بپردازیم.

ويديوي معرفي ساعت هوشمند موتورولا Moto 360 :

 

مدت زیادی تا ورود Moto 360 به بازار نمانده و تابستان امسال در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. اولین چیزی که در مورد Moto 360 جلب‌توجه می‌کند صفحهٔ گرد آن است. سیستم‌عامل Android Wear قابلیت کار با نمایشگرهای مستطیلی و دایره‌ای دارد. Moto 360 اولین نمونه از Android Wear بر روی صفحهٔ دایره‌ای است.

به عقیدهٔ موتورولا مردم دوست دارند ساعت هوشمندی که دستشان می‌کنند واقعاً شبیه ساعت باشد. Cathay Bi می‌گوید اگر به یک بچه بگویید عکس ساعت مچی را بکش، به‌احتمال‌زیاد یک ساعت گرد می‌کشد.ظاهراً موتورولا تصمیم درستی گرفته است چون بسیاری از حضار در کنفرانس Google I/O که با آن‌ها صحبت کردیم، طراحی Moto 360 را به Samsung Gear Live‌ و LG G Watch ترجیح می‌دهند.

{photo}93/04/06/motorola-moto-360{/photo}

دوست داریم بدانیم پشت و داخل این ساعت چگونه است. با واکاوی پشت و داخل این ساعت، سنسورها و ویژگی‌های مربوط به شارژ و باتری Moto 360 مشخص می‌شود. ولی موتورولا هنوز نمی‌خواهد در مورد این مسائل صحبت کند.

پشت ساعتی که Cathay Bi نشان داد چیزی نبود ولی پشت یک Moto 360 دیگر سنسورهایی قرار داشتند که مسئولان موتورولا نمی‌گذاشتند کسی ببیند. با این سکوت و مخفی‌کاری، احتمالاً موتورولا قابلیتی در پشت این ساعت قرار داده است که دیگر ساعت‌های هوشمند ندارند. ممکن است قابلیتی مثل شارژ بی‌سیم و یا سنسورهای بیومتریک باشد که مشخصاتی از بدن را اندازه‌گیری می‌کنند.

باتری یکی از مشخصات مهم ساعت‌های هوشمند است که باید به آن پرداخته شود. مصرف بالای انرژی در ساعت‌های هوشمند یکی از موانع همه‌گیر شدن آن‌ها است. کسی دوست ندارد علاوه بر گوشی ساعتش را نیز هرروز شارژ کند.

Cathay Bi می‌گوید «سازندگان دوست دارند سنسورهای زیادی در ساعت‌های هوشمند بگذارند تا تمام اطلاعات بیومتریک اندازه‌گیری شود ولی با افزایش حجم اطلاعات، حجم پردازش‌ها نیز زیادتر می‌شود و در آخر باید باتری بزرگ‌تری برای آن ساعت بگذاریم.» مسلماً با این کار حجم، وزن و قیمت ساعت بالاتر می‌رود.

Bi می‌گوید موتورولا ابتدا تصمیم گرفته اندازه و شکل ساعت را به‌درستی انتخاب کند و بعد در فضای باقی‌مانده که باتری اشغال نکرده اجزاء مناسب را قرار دهد.

{photo}93/04/05/Moto-360-smartwatch{/photo}

Moto 360 با بند چرمی مشابه جیر عرضه می‌شود که ظاهر نسبتاً خوبی دارد. تصور می‌کنیم این بند به‌گونه‌ای عمل‌آوری شده باشد که با عرق پوست دست خراب نشود. در کنار Moto 360 مشابه ساعت‌های معمولی یک دکمه دارد که صفحهٔ نمایش را روشن می‌کند.

صفحهٔ نمایش این ساعت خیلی خوب است. عکس‌ها و نوشته‌ها و حتی آیکون‌های ریز به‌خوبی پیدا هستند. نسخهٔ نمایشی Android Wear بر روی آن همانند ساعت‌های LG و Samsung کاملاً روان و بدون هیچ اشکالی کار می‌کند.

بااینکه رسماً هیچ‌کدام از مشخصات پردازشی این ساعت بیان‌نشده ولی حدس می‌زنیم مانند دیگر ساعت‌های Android Wear دارای پردازشگر Qualcomm Snapdragon 400 به همراه ۵۱۲MB رم و ۴GB حافظهٔ داخلی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*