لاستیک خودرو دوباره گران شد

لاستیک خودرو دوباره گران شد

بنا بر نامه ارسال شده از شرکت ایران تایر به سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت لاستیک خودرو از 5 اردیبهشت ماه، 20 درصد افزایش یافته است.

شرکت ایران تایر با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک از 5 اردیبهشت 1403 خبر داده است. این شرکت در توجیه این افزایش قیمت نیز به اخذ مجوز قانونی از نهادهای مسئول اشاره کرده است.

افزایش مجدد قیمت لاستیک خودرو

در نامه‌ای که شرکت ایران تایر برای سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده، در توضیح دلایل افزایش قیمت لاستیک خودرو به افزایش قیمت مواد اولیه در جهان، افزایش نرخ مواد اولیه داخلی، افزایش قیمت انرژی و دیگر عوامل موثر در فرآیند تولید اشاره شده است.

ایران تایر همچنین در توجیه افزایش قیمت لاستیک ماشین، به مجوز قانونی نهادهای مسئول جهت افزایش قیمت اشاره کرده است.

نامه ایران تایر به سازمان بورس و اوراق بهادار

با این اوصاف و با توجه به افزایش قیمت محصولات ایران تایر، طبیعتا دیگر تولیدکنندگان لاستیک در ایران نیز به پیروی از این شرکت، شروع به افزایش قیمت محصولات خود خواهند کرد؛ موضوعی که قطعا در افزایش هزینه‌های نگهداری خودرو برای افراد موثر خواهد بود.

در حال حاضر و با قیمت‌های فعلی، خرید چهار حلقه تایر برای یک خودرو داخلی حدود هشت میلیون تومان آب می‌خورد. این در حالی است که این رقم صرفا برای تایرهای داخلی است و نه تایرهای خارجی که برای عموم مردم دور از دسترس محسوب می‌شوند.

گفتنی است، با افزایش قیمت لاستیک در کارخانه، قیمت انواع تایر در بازار آزاد و خرده‌فروشی‌ها نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

از دست ندهید:
۳ کاربرد غیرمنتظره برای لاستیک های کهنه و قدیمی با پمپ باد شیائومی، لاستیک های شما همیشه و همه‌جا سرحال هستند واردات خودروی کارکرده منتفی شد؟ تیتر خبر مرتبط اینجا قرار داده شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*