خودرو کانسپت جک DE-FINE در نمایشگاه پکن

خودرو کانسپت جک دیفاین؛ وقتی چینی‌ها فضاپیما می‌سازند + ویدیو

جک دیفاین – JAC DE-FINE یک خودرو کانسپت چینی با شکل و شمایل شبیه به سفینه‌های فضایی است که در نمایشگاه خودرو چین به روی صحنه آمده.


برند جک در کشور ایران بیشتر با نام کرمان موتور و محصولاتی مثل کی‌ام‌سی T9 یا خودرو کراس اور ام‌سی ایکس ۵ شناخته می‌شود اما در کشور چین حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. شرکت جک در آخرین نمایشگاه خودرو چین در پکن از پرچمدار ترین خودرو کانسپت خود به نام جک DE-FINE رونمایی کرده که در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی آن خواهیم رفت.

معرفی خودرو کانسپت جک دیفاین

خودرو کانسپت جک دی فاین از آخرین تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی کشور چین استفاده می‌کند که از این نظر جزو پرچمدارترین‌ها به حساب می‌آید. این تکنولوژی‌ها در مواردی مانند سیستم فرمان و ترمزها به شدت دیده می‌شوند.

خودرو کانسپت جک DE-FINE در نمایشگاه پکن

سیستم فرمان خودرو مفهومی و برقی جک دیفاین فاقد هرگونه اتصالات مکانیکی است و تمام مکانیزم‌های آن توسط کامپیوترها و سیم‌های کابلی کنترل می‌شوند که همین موضوع به کنترل بهتر و دقیق‌تر خودرو کمک می‌کند. همچنین سیستم ترمزهای خودرو کانسپت جک دی فاین هم کاملاً الکتریکی هستند و توسط ۴ موتور سروو کنترل می‌شوند و راننده دقت بیشتری روی ترمزگیری خواهد داشت.

خودرو کانسپت جک دی فاین در نمایشگاه پکن

جذاب‌تر از همه توان خودرو کانسپت جک DE-FINE است که در حالت ماکزیمم به ۴۶۰ کیلووات یعنی معادل ۶۲۰ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. موتورهای الکتریکی به کار رفته در خودرو کانسپت جک دی فاین می‌توانند تا نزدیک به ۲۲۰۰۰ دور بر دقیقه یعنی همان 22000 RPM بچرخند و شتاب صفر تا صد این خودرو را به زیر ۳ ثانیه کاهش دهند.

خودرو کانسپت جک دیفاین در نمایشگاه پکن

همچنین پکیج باتری‌های جک جی دیفاین با ظرفیتی معادل ۱۰۰ کیلووات ساعت به شما این امکان را می‌دهند تا با یک بار شارژ کردن آنها به مسافت‌های معادل ۵۰۰ کیلومتر یا کمی بالاتر دست پیدا کنید. به علاوه باتری‌های خودرو مفهومی و برقی جک DE-FINE روی معماری ۸۰۰ ولت دی سی طراحی شده‌اند که به کاربر این امکان را می‌دهند تا با استفاده از شارژرهای فست شارژ دی سی با توان‌های بالای ۴۰۰ کیلووات، این باتری‌ها را در کمتر از ۳۰ دقیقه دوباره شارژ کنند.

خودرو کانسپت جک دیفاین در نمایشگاه پکن

علاوه بر این موارد بد نیست اشاره کنیم که این باتری‌ها قابلیت تعویض در کمتر از ۳ دقیقه را هم خواهند داشت.  در پایان لازم است اشاره کنیم که خودرو کانسپت جک دی فاین بر روی پلتفرم SOA شرکت جک طراحی و ساخته شده است که از ‌بهترین ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به هماهنگی با سیستم رانندگی خودکار سطح ۴ اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*