مینی ایسمن

مینی ایسمن، شاسی بلند ریز نقش بریتانیایی با پیشرانه برقی معرفی شد

برند مینی با معرفی خودرو شاسی بلند برقی ساب کامپکت مینی ایسمن – Mini Aceman به جدال با سایر رقبای مطرح در این سگمنت وارد شده است.

مینی ایسمن که یک محصول جدید از خانواده Mini محسوب می‌شود، تولید شده تا بتواند جای خالی کراس اوورهای ساب کامپکت و تمام برقی این شرکت که در بازار فعلی به‌شدت احساس می‌شود را پر کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو جذاب می‌پردازیم.

مینی ایسمن؛ شاهکار جدید خودروساز بریتانیایی

طراحی بیرونی این کراس اوور، ویژگی‌های جذاب کوپر را با عناصر زاویه‌دار کانتریمن ترکیب کرده است. به‌کارگیری مقادیر زیادی پلاستیک سیاه روی بدنه، حال و هوای کراس اووری خوب را به ایسمن بخشیده است که این روزها خریداران را به‌سوی خود جلب می‌نماید. این خودرو در چهار تیپ مختلف به نام‌های اسنشیال، کلاسیک، فیوورد و JCW ارائه می‌شود که نسخه JCW از طراحی منحصربه‌فرد سپرها، سقف قرمز رنگ و روکش‌های مشکی براق بهره می‌برد.

مینی ایسمن صرفا به‌صورت الکتریکی عرضه خواهد شد. این خودرو د رواقع برادر بلندقامت مینی کوپر است که کابین جادارتری را بدون قربانی کردن چابکی شهری ارائه می‌کند و در عین حال همچنان با کراس اوور بزرگ‌تر کانتریمن فاصله خواهد داشت.

مینی ایسمن

این کراس اوور کوچک بریتانیایی با طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۰۷۵، ۱۷۵۴ و ۱۴۹۵ میلی‌متر، از نظر ارتفاع ۲۱۷ میلی‌متر کشیده‌تر از کوپر و ۳۵۴ میلی‌متر کوتاه‌تر از کانتریمن است و در واقع فاصله بین این دو را پس از کنار رفتن کلابمن پر می‌کند. ایسمن با وجود اندازه کوچک، کابین پنج‌نفره با فضای بار ۳۰۰ لیتری را ارائه می‌کند.

در طراحی داخلی، داشبورد کراس اوور جدید مینی با مواد بافتی تزئین شده و روکش صندلی‌ها از پلی‌استر بازیافتی ساخته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی قابل توجه ایسمن، نورپردازی داخلی در امتداد قاب سقف شیشه‌ای پانوراما است.

مشخصات فنی مینی ACEMAN

نمای جانبی مینی ایسمن

ایسمن روی پلتفرم مینی کوپر ساخته شده و در بخش فنی با همان قوای محرکه و باتری عرضه می‌شود؛ بنابراین، مدل پایه به‌نام ایسمن E از یک موتور الکتریکی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند و از یک پکیج باتری ۴۰.۷ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ کامل، امکان پیمودن تا ۳۱۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. مدل قوی‌تر که ایسمن SE نام دارد به یک موتور الکتریکی قوی‌تر با ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است که البته فقط به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد. این نسخه نیز از پکیج باتری بزرگ‌تر ۵۴.۲ کیلووات‌ساعتی و برد ۴۰۶ کیلومتری بهره‌ می‌برد. مینی همچنین در ایسمن SE وعده شاسی اسپرت و فرمان دقیق‌تر را هم داده است؛ در حالی که انتظار می‌رود نسخه فول آپشن JCW هندلینگ حتی چابک‌تری داشته باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی مینی ایسمن

نمای داخل مینی ایسمن

تیپ فول آپشن این خودرو از امکاناتی نظیر نمایشگر دایره‌ای لمسی ۹.۴۴ اینچی در وسط داشبورد، پارک از راه دور، دستیار رانندگی مجهز به دوازده سنسور اولتراسونیک و چهار دوربین فراگیر، رادار جلوگیری از تصادف جلو و عقب، رادار هشدار عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، رادار تشخیص و هشدار مانع، کروز کنترل هوشمند، نمایشگر هدآپ (HUD) و شارژر بی‌سیم بهره می‌برد.

انتظار می‌رود مینی ایسمن تا پایان سال جاری در بازارهایی مثل چین، اروپا و بریتانیا برای فروش عرضه شود. رقبای اروپایی این خودرو، فیات ۶۰۰e، جیپ اونجر و پژو e-2008 خواهند بود. تولید ایسمن ابتدا در چین و سپس از سال ۲۰۲۶ در آکسفورد بریتانیا آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید:
سدان برقی مزدا EZ-6 رسماً معرفی شد؛ جانشین تمام الکتریکی مزدا 6 آئودی Q6L برقی؛ شاسی بلند جذاب با شانس ورود به ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*