آئودی Q6L برقی

آئودی Q6L برقی؛ شاسی بلند جذاب با شانس ورود به ایران

آئودی Q6L برقی با فاصله محوری بیشتر و امکانات پیشرفته‌تر بازار چین رونمایی شد. Audi Q6L e-tron یک شاسی بلند مخصوص ثروتمندان است.

خودرو Q6 e-tron اولین محصول تولیدی آئودی است که روی پلتفرم برقی پریمیوم این شرکت ساخته شده است. آئودی Q6L برقی با فاصله محوری بیشتر نشان می‌دهد که این برند در عرضه خودروهای کشیده برای خریداران ثروتمند چینی که به فضای بیشتری برای راحتی در هنگام رانندگی اهمیت می‌دهند، تأکید دارد. البته نمایشگاه خودرو پکن امسال نشان داد که شرکت‌های دیگری نظیر جک با خودرو RF8 نیز تأکید ویژه‌ای روی فاصله بین دو محور و در عین حال امکانات پیشرفته کمک‌راننده دارند.

آئودی Q6L برقی؛ شاسی‌بلند مناسب ثروتمندان

آئودی Q6L برقی

این خودروی برقی به‌طور رسمی در سال 2024 راهی بازار این کشور خواهد شد. Q6L e-tron که برای چین طراحی شده است، از عملکرد رانندگی بهبود یافته، برد بیشتر و فضای داخلی راحت‌تر و جادارتری برخوردار است. همانطور که می‌دانید، بازار چین در خودروهای لوکس به فضای پای سرنشینان عقب اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. عرضه این خودرو بخشی از مجموعه‌ای از محصولات اختصاصی چین است که شرکت آئودی آن را یک استراتژی تهاجمی برای تصاحب بخش بیشتری از بازار خودروی برقی چین در سال‌های آینده می‌داند.

به گفته مدیرعامل آئودی، آقای گرنوت دالر، مدل Q6L e-tron نسبت به مدل جهانی تمایز بیشتری در طراحی بیرونی و تجربه دیجیتال داخلی خواهد داشت. فضای داخلی آئودی Q6L ای ترون بیش از هر زمان دیگری بر نیازهای مشتریان چینی تمرکز خواهد کرد.

آئودی Q6L برقی

فاصله بین دو محور این مدل کمی بیش از چهار اینچ (تقریبا 10 سانتی‌متر) افزایش یافته است که منجر به فضای پای بیشتری در صندلی‌های عقب و همچنین امکان تغییر ظاهری خودرو با سقف کشیده‌تری می‌شود که به سمت عقب شیب پیدا می‌کند. نمای جلوی خودرو تحت سلطه یک جلوپنجره بزرگ با عناصر مشکی در طرفین و پایین آن قرار دارد و به بیننده حس دهانی بسیار بزرگ‌تر القا می‌کند. در نسخه آمریکایی Q6 e-tron که به‌زودی عرضه می‌شود، در نمای جلو قطعات مشکی کمتری وجود دارد و با رنگ‌های برجسته، بریده بریده شده است.

آئودی Q6L برقی

در نمای جانبی، محل افزایش طول درب خودرو قابل مشاهده است و همچنین دستگیره‌های درب یکپارچه را می‌بینید که برای اولین بار توسط این شرکت ارائه می‌شود. نمای عقب این خودرو بسیار شبیه به نسخه آمریکایی است، اما با طراحی کمی تغییر یافته در قسمت پایین سپر همراه خواهد بود. خودرو جدید آئودی همچنین رنگ بیرونی خاکستری یاسی خاصی را ارائه می‌دهد که شاید آمریکایی‌ها حسرت آن را بخورند!

آئودی جزئیات زیادی درباره فضای داخلی خودرو آئودی Q6L برقی ارائه نمی‌کند؛ بنابراین به احتمال زیاد با فضای داخلی نسخه آمریکایی با کمی فضای پای بیشتر در عقب و صندلی‌های عقب لوکس‌تر شباهت دارد.

دیگر اخبار نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ را بخوانید:
بی وای دی در نمایشگاه اتومبیل پکن از کانسپت Ocean-M رونمایی کرد هونگچی EH7 کانورتیبل؛ برقی، چینی و بدون سقف! تویوتا از دو خودرو برقی جدید در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی کرد نسخه برقی کی ام سی T9 رونمایی شد + مشخصات فنی، امکانات و تصاویر هونگچی EHS7، شاسی بلند لوکس جدید چینی‌ها با قوای محرکه تمام برقی است جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکی

امکانات جذاب آئودی Q6L e-tron چینی

آئودی در نمایشگاه اتومبیل پکن 2024 از Q6L e-tron رونمایی کرد که نسخه اختصاصی Q6 e-tron برای بازار چین است. در کشوری که انحصارطلبی در هر مدل خودرو اهمیت دارد، دیگر صرفاً افزایش فاصله محوری برای موفقیت کافی نیست. به همین دلیل، Q6L خودرویی بسیار متناسب‌تر با بازار چین را ارائه می‌دهد که شامل سیستم‌های سرگرمی و کمک‌راننده سفارشی با جزئیات خاص برای چین است.

این خودرو مبتنی بر نسل جدید معماری الکترونیکی End-To-End 1.2 ساخته شده است. هدف شرکت، ایجاد یک چارچوب استاندارد آینده‌نگرانه برای سیستم‌های خودرو بوده که امکان به‌روزرسانی و بهبود مستمر برای کنترل تمام سیستم‌های خودرو را فراهم می‌کند. علاوه بر رابط‌های سرگرمی ساخته‌شده خاص برای چین، این خودرو سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده و کمک‌فِراری (Adaptive Driving Assistant Pro و Parking Assistant Pro) را ارائه می‌دهد.

کابین داخلی نسخه آمریکایی خودرو Audi Q6

کابین داخلی نسخه آمریکایی خودرو Audi Q6

همچنین، این مدل از فناوری نور تطبیق‌پذیر با چراغ‌های روز بازطراحی‌شده، چراغ‌های جلوی ماتریس LED و چراغ‌های عقب OLED بهره می‌برد. این چراغ‌ها به لطف یکپارچگی گسترده با یکی از پنج کامپیوتر در معماری الکترونیکی End-To-End جدید، به شیوه‌های نوآورانه‌ای به محیط اطراف خودرو پاسخ می‌دهند.

فضای بیشتر، عملکرد بیشتر

به‌لطف فضای اضافی در فاصله بین دو محور، این مدل نسبت به همتایان کوتاه‌تر خود عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. این بهبود با پکیج باتری 107 کیلووات ساعتی آغاز همراه است که 7 کیلووات ساعت بزرگ‌تر از باتری‌های موجود در مدل‌های آمریکایی خواهد بود. آئودی با استناد به تست‌های CLTC ادعا می‌کند که برد این خودرو به 698 کیلومتر می‌رسد. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که باتری در واقع تنها حدود 40 کیلومتر به برد آن می‌افزاید.

آئودی Q6L برقی

آئودی Q6L برقی براساس همان معماری 800 ولتی مدل‌های قبلی ساخته شده و می‌تواند با سرعتی تا 270 کیلووات شارژ شود. بدین ترتیب، شارژ 10 تا 80 درصد باتری تنها 21 دقیقه طول می‌کشد! علاوه بر این، سیستم می‌تواند باتری را به دو بخش 400 ولتی تقسیم کند که برای شارژ کارآمدتر می‌توان آن‌ها را به طور همزمان شارژ کرد. در نهایت، این خودرو در دو نسخه 341 اسب بخار دیفرانسیل عقب و 462 اسب بخار کواترو عرضه خواهد شد که نسخه کواترو برد کمی پایین‌تری دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*