تصاویر موجودات دریایی دیده نشده

تصاویر موجودات دریایی دیده نشده از نگاه لنز دوربین

دانشمندان در طی یک سفر علمی به اعماق اقیانوس آرام تصاویری از موجودات دریایی را ثبت کرده‌اند که آنها تا به حال توسط هیچ کس دیده نشده اند.

زیست شناسان در طی یک سفر اکتشافی به اعماق اقیانوس آرام واقع در خط ساحلی شیلی، با حدودا 50 گونه از موجودات دریایی برخورده‌اند که تا به حال توسط هیچ کس دیده نشده و آنها هم تصاویر این موجودات دریایی را گرفته‌اند.

دانشمندان کاشف موسسه تحقیقاتی اقیانوس اشمیت در امتداد خط الراس سالاس و گومز در سواحل راپا نویی شیلی با آزمایش فناوری‌های جدید در دوربین‌های امروزی به این اکتشاف فوق‌العاده رسیده‌اند.

اگر شما هم علاقه مند هستید تا تصاویر این موجودات دریایی تا به حال دیده نشده را ببینید، در ادامه حتما با گجت نیوز همراه باشید.

تصاویر موجودات دریایی تا به حال دیده نشده

دانشمندان این تیم بین‌المللی حدودا 160 گونه جانور را در خط الراس سالاس و گومز که یک زنجیره کوه زیر آب با منشاء آتشفشانی در جنوب شرقی اقیانوس آرام است، شناسایی کردند. محققان اعلام کردند که این جانوران تاکنون در این منطقه زندگی نکرده و حدودا 50 گونه از آنها نیز برای علم جدید هستند.

از گونه‌های مشاهده شده می‌توان به ماهی مرکب، ماهی، مرجان‌ها، نرم تنان، ستاره‌های دریایی، اسفنج‌های شیشه‌ای، خارپشت‌های دریایی، انواع خرچنگ‌ها و غیره اشاره کرد. علاوه بر این موارد، محققان توانستند به جانوری برسند که در عمیق‌ترین مناطق اقیانوس آرام به فتوستنز می‌پردازد؛ یک لپتوسریس که معمولا به عنوان یک مرجان چروک شناخته می‌شود.

فناوری‌های جدید در تصویر برداری و دوربین

در طول این سفر اکتشافی، محققان تکنولوژی‌های جدید تصویر برداری مانند سیستم دوربین فراطیفی و استریو را که توسط MBARI (موسسه تحقیقاتی آکواریوم مونتری‌بی) توسعه یافته را آزمایش کردند. مهندسان امیدوارند که این فناوری‌های کم هزینه بتواند امکان آسان‌تر کردن تحقیقات و بررسی‌های تنوع زیستی بستر دریا را فراهم کرده تا حمایت کامل از این جانداران آبزی را انجام دهند.

موسسه اقیانوس اشمیت از متخصصانی که بر روی فناوری‌های جدید تصویر برداری تحقیق می‌کنند، حمایت کرده و تا به حال هم توانسته‌اند به دوربین‌هایی برسند که می‌توانند رنگ‌ها را به صورت فوق‌العاده زنده در زیر آب نشان داده و جزئیات بهتری را نیز ثبت می‌کنند. این دومین سفر اکتشافی به خط الراس سالاس و گومز توسط مؤسسه اقیانوس اشمیت در سال 2024 است که برخی از تصاویر حیرت آور آنها را در ادامه می‌توانید ببینید.

موجودات دریایی دیده نشده

یک Chaunax که گونه‌ای خانواده ماهی‌های استخوان دار وزغ دریایی است

موجودات دریایی دیده نشده

یک سیفونوفور Bathyphysa

موجودات دریایی دیده نشده

یک اژدها ماهی با آرواره های عظیم پر از دندان های نیش مانند

موجودات دریایی دیده نشده

خرچنگ مرجانی Chrysogorgia

موجودات دریایی دیده نشده

اختاپوس دریایی

موجودات دریایی دیده نشده

یک هیدرووئید دریایی

موجودات دریایی دیده نشده

یک تاج ماهی؛ گونه‌ای از خانواده ستاره دریایی Asteriidae

در گجت نیوز بخوانید:
زیباترین تصاویر دنیای زیر آب در سال جدید خیره‌کننده‌‌ترین تصاویر سیاه و سفید از حیات وحش در سال ۲۰۲۴ برندگان مسابقه عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۴ تصاویر منتخب مسابقه عکاسی زیر آب ۲۰۲۴ عجیب‌ترین تصاویر از دنیای زیر آب؛ از میمون غواص تا قبرستان کوسه‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*