چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن

چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن Smart Glow سامسونگ به عقیده کاربران کارایی کافی ندارد

چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن Smart Glow اخیرا در برخی از محصولات میان‌رده سامسونگ به کار رفته است. برخی کاربران معتقدند این بخش کارایی آن‌چنان زیادی ندارد.

سال گذشته و با معرفی گلکسی جی 7 پرایم، برای اولین بار شاهد به کار رفتن چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن در یکی از محصولات غیر پرچمدار سامسونگ بودیم. مزیت این چراغ، اطلاع از دریافت پیام جدید، اطلاع از داشتن پیام بی‌پاسخ و در کل اطلاع از دریافت هر گونه اعلانیه بدون نیاز به چک کردن مداوم دستگاه و روشن کردن نمایشگر است.

چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن

در سال 2016، سامسونگ همراه با رونمایی از نسخه جدید گوشی موبایل پایین‌رده گلکسی جی 2، نوع جدیدی از چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن را معرفی کرد. این سیستم اطلاع‌رسانی جدید که Smart Glow نام داشت، به صورت یک حلقه در اطراف دوربین پشتی قرار گرفته بود و حین دریافت تماس و هر گونه نوتیفیکیشن روشن می‌شد. به عقیده سامسونگ، این نوع از چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن کارایی بیشتری داشته سبب افزایش تمرکز می‌شود.

چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن

افراد حین درس خواندن به منظور عدم وجود هرگونه حواس‌پرتی، دستگاه خود را به صورت سر و ته بر روی میز می‌گذارند و حین بیرون رفتن نیز برای احترام به طرف مقابل، دستگاه را از سمت نمایشگر بر روی میز قرار می‌دهند. اما به عقیده برخی کاربران بردن چراغ نوتیفیکیشن به پشت دستگاه حرکت جالبی نبوده است، چرا که مشتریان سامسونگ فقط دانشجویان و افراد محصل نیستند!

سامسونگ در سال جاری، Smart Glow را به گلکسی جی 7 مکس آورد، گوشی موبایلی که همزمان با گلکسی جی 7 پرو معرفی شد و به عنوان جانشین مدل پرایم سال پیشین محسوب می‌شود. وجود چنین چراغ ال ای دی ممکن است برای برخی کاربران بسیار کاربردی باشد، اما نکته اینجاست که سامسونگ آن را به طور کامل جایگزین ال دی ای جلوی صفحه نمایش کرده است و دیگر در پنل جلویی و در کنار دوربین سلفی و دیگر سنسورها خبری از آن نیست. نه تنها در این گوشی موبایل، بلکه در گلکسی جی 5 و گلکسی جی 7 سال 2017 نیز این چراغ ال ای دی وجود ندارد.

امکان حذف چراغ ال ای دی نوتیفیکیشن Smart Glow در آینده نزدیک

به عقیده برخی کاربران، حتی خود سامسونگ نیز درباره کارایی Smart Glow به شک افتاده است، چرا که ال ای دی نوتیفیکیشن پنل پشتی به صورت پیش‌فرض خاموش بوده و کاربر برای فعال‌سازی آن باید به منوی تنظیمات مراجعه کند. ایده‌های کوچک این‌چنینی ممکن است به ذائقه برخی از کاربران خوش بیایند، اما نباید سبب شوند شرکت سازنده به قابلیت‌های اساسی دستگاه پشت کند. تعداد بسیار کمی از کاربران، گوشی موبایلشان را به صورت سر و ته بر روی یک سطح قرار می‌دهند. با گذاشتن دستگاه بر روی سطح از سمت پنل پشتی آن، عملا کارایی Smart Glow از بین می‌رود.

امیدواریم اگر سامسونگ تصمیم دارد فقط یک چراغ نوتیفیکیشن در هر گوشی موبایل قرار دهد، آن را به سر جای اصلی خود برگرداند و یا در صورت استفاده از Smart Glow، ال ای دی اصلی را از بالاترین قسمت نمایشگر حذف نکند. در بازار محصولات میان‌رده، همین قابلیت‌های کوچک نظر کاربران را برای خرید یا عدم خرید یک گوشی موبایل عوض می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*