گلکسی جی 7 پرو

سامسونگ گلکسی جی 7 پرو و گلکسی جی 7 مکس رونمایی شدند

سامسونگ گلکسی جی 7 پرو و گلکسی جی 7 مکس دو گوشی موبایل جدیدی هستند که با تاکید بر ویژگی‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی عرضه شده‌اند. اکنون با مشخصات فنی و قابلیت های Galaxy J7 Pro و Galaxy J7 Max آشنا می‌شویم.

محصولات سری J سامسونگ در بازارهای کشورهای سراسر جهان مخصوصا بازارهای پرجمعیتی همچون هند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. سامسونگ با در نظر گرفتن این موضوع دو گوشی موبایل گلکسی جی 7 پرو و گلکسی جی 7 مکس را معرفی کرد که با توجه به داشتن دوربین‌‎‎های باکیفیت و همچنین دیگر ویژگی‌های نرم افزاری، انتخابی مناسب برای فعالان شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

هر دو دوربین گلکسی جی 7 پرو و گلکسی جی 7 مکس 13 مگاپیکسلی هستند

هر دو گوشی موبایل گلکسی جی 7 مکس و گلکسی جی 7 پرو هم در پنل پشتی و هم در بخش جلویی به یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED مجهز شده‌اند. عکاسی در شرایط نوری نامناسب با این دو دستگاه تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود، چرا که گشودگی دریچه دیافراگم دوربین پشتی و دوربین سلفی آن‌ها به ترتیب f/1.7 و f/1.9 است. استفاده از یک لنز دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 کمتر در محصولات سامسونگ حتی پرچمداران آن دیده شده است.

گلکسی جی 7 پرو

Social Camera ویژگی جدیدی است که در گلکسی J7 Pro و گلکسی J7 Max وجود داشته و سبب می‌شود ویرایش تصاویر و به اشتراک گذاشتن آن‌ها سریعتر از هر زمان دیگری انجام بگیرد. کاربران می‌توانند مخاطبین مورد علاقه خود در فیس بوک، مسنجر و واتس اپ را پین کرده و در کسری از ثانیه تصاویر ویرایش شده را برای آن‌ها ارسال کنند. به لطف وجود استیکرهای زنده، کاربران حس استفاده از افکت‌های شبیه واقعیت افزوده اپلیکیشن اسنپ چت را خواهند داشت. کاربران علاوه بر این موارد می‌توانند عکس‌های خود را با استیکرها و افکت‌های رنگی متداول ویرایش کنند.

گلکسی جی 7 پرو و گلکسی جی 7 مکس ار تکنولوژی پرداخت موبایلی نیز پشتیبانی می‌کنند، با این تفاوت که نسخه پرو به قابلیت سامسونگ پی و نسخه مکس به قابلیت پی مینی مجهز شده‌اند. پی مینی سیستمی جدید برای پرداخت به وسیله گوشی موبایل است که اخیرا در هند معرفی شده است. البته هر دو گوشی موبایل از سیستم یونیفاید پیمنتس (Unified Payments) کشور هند پشتیبانی کرده و کاربران به این وسیله می‌توانند اطلاعات کارت‌های اعتباری خود را در گوشی موبایل ذخیره کنند.

درباره مشخصات فنی گلکسی جی 7 پرو باید ابتدا به صفحه نمایش 5.5 اینچی دارای رزولوشن فول اچ‌دی آن اشاره کنیم که همانند همیشه از پنل‌های سوپر AMOLED سامسونگ در آن استفاده شده است. چیپست این دستگاه اگزینوس 7870 است که از یک پردازنده دارای هشت هسته Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی Mali-T830 تشکیل می‌شود. در بخش حافظه شاهد استفاده از 3 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی هستیم. نیرورسانی به کل گوشی موبایل توسط یک باتری 3 هزار و ششصد میلی‌آمپر ساعتی صورت می‌گیرد. قیمت گلکسی جی 7 پرو 330 دلار است.

اما با بررسی مشخصات فنی گلکسی جی 7 مکس در برخی قسمت‌ها به اعداد و ارقام بهتری دست پیدا می‌کنیم. صفحه نمایش فول اچ‌دی این مدل دارای اندازه 5.7 اینچ بوده و این بار پنل آن از نوع LCD در نظر گرفته شده است. چیپست دستگاه مدیاتک هلیو پی 20 در نظر گرفته شده که متشکل از هشت هسته Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی Mali-T880 است. با وجود افزایش حافظه رم به 4 گیگابایت و ثابت باقی ماندن ظرفیت داخلی دستگاه، سامسونگ در این مدل از یک باتری کوچکتر و دارای ظرفیت 3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. قیمت گلکسی جی 7 مکس 280 دلار اعلام شده است. مدل پرو از نیمه‌های ماه آینده میلادی و مدل مکس از بیستم ژوئن (سی‌ام خرداد) روانه بازار خواهند شد.

بدنه هر دو گوشی موبایل فلزی بوده و در رنگ‌های مشکی و طلایی عرضه می‌شوند. اگرچه ظرفیت داخلی آن‌ها کافی به نظر می‌رسد، اما سامسونگ امکان افزایش آن با استفاده از کارت حافظه جانبی را فراهم کرده است. استفاده از اندروید 7.0 نوقا به صورت پیش‌فرض و پشتیبانی از دو سیم‌کارت در شبکه موبایل LTE از دیگر قابلیت‌های دو میان‌رده جدید و ارزشمند این غول کره‌ای هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه