فیس لیفت نیسان ایکس تریل

تفاوت‌ها و به‌روزرسانی‌های جدیدترین فیس لیفت نیسان ایکس تریل نسبت به مدل قبلی

شرکت خودروسازی نیسان، تفاوت‌ها و به‌روزرسانی‌های شاسی بلند 7 نفره خود را اعلام کرد. در این مطلب، جدیدترین فیس لیفت نیسان ایکس تریل را با مدل قبلی مقایسه می‌کنیم.

فیس لیفت نیسان ایکس تریل (Nissan X Trail) در مقایسه با مدل قبلی، علاوه بر طراحی ظاهری، در فضای داخلی هم دچار تغییراتی شده و فناوری رانندگی نیمه خودکار نیز به آن اضافه شده است. شکل کلی نسل جدید ایکس تریل، تغییر چندانی نکرده اما قسمت روبرویی آن همانند فیس لیفت نیسان قشقایی، به‌روزرسانی شده است. جلوپنجره آن نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و جزئیات Vشکل کرومیک آن نیز بیشتر شده است. چراغ جلوهای LED تیزتر در دو طرف دیده می‌شوند و چراغ‌های مه‌شکن قدیمی اکنون با چراغ‌های جدیدتر و زاویه‌دار جایگزین شده‌اند. این تغییرات باعث شده نمای جلوی خودرو، زیباتر و مدرن‌تر از قبل به نظر برسد.

فیس لیفت نیسان ایکس تریل

در قسمت عقب خودرو، چراغ ترمزهای LED و برخی قطعات کرومیک، ظاهر مجلل‌تری را به فیس لیفت نیسان ایکس تریل بخشیده و نمای جانبی هم با توجه به طراحی جدید رینگ‌های آلومینیومی، تغییراتی را تجربه کرده است. این در حالیست که در مدل‌های Tekna، از کروم بیشتری در زیر درب‌ها استفاده می‌شود.

فیس لیفت نیسان ایکس تریل

اصلی‌ترین تغییری که در فضای داخلی فیس لیفت نیسان ایکس تریل به چشم می‌خورد به فرمان آن مربوط می‌شود. این فرمان صاف شده در پایین، ورود و خروج را راحت‌تر کرده و در عین حال، کنترلرهای چهار طرفه موجود بر روی آن باعث می‌شود تا برای اعمال تغییرات زمان کمتری را از جاده چشم بردارید. رادیو دیجیتالی DAB به صورت استاندارد قرار گرفته و در مدل‌های Tekna نیز از سیستم BOSE با 8 بلندگو و آنتن به شکل باله کوسه استفاده شده است. در برخی قسمت‌ها طراحی براق مشکی‌رنگ مشاهده می‌شود و برای مدل‌های Tekna نیز آپشن چرم داخلی دو رنگ ارائه شده است. همچنین صندلی‌های جلو و عقب دارای گرم‌کن هستند. در مجموع به لطف تمامی تغییرات صورت گرفته در کابین فیس لیفت نیسان ایکس تریل ، حجم این خودرو در مدل 5 نفره از 550 به 565 لیتر افزایش یافته و اگر صندلی‌ها خوابیده باشند این فضا به 1996 لیتر هم خواهد رسید.

فیس لیفت نیسان ایکس تریل

سیستم رانندگی نیمه خودکار در فیس لیفت نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل جدید از نظر قطعات مکانیکی هیچ تغییری نکرده اما این خودروساز ژاپنی، تکنولوژی‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است. سیستم رانندگی نیمه خودکار ProPILOT، برجسته‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در این خودرو محسوب می‌شود که از سال 2018 قابلیت گاز دادن، ترمز کردن و فرمان دادن را به صورت اتوماتیک در یک خط و در ترافیک کند یا مسافت‌های سریع به نمایش می‌گذارد. این تکنولوژی به سیستم ترمز اضطراری خودکار به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده و تشخیص موانع در عقب متصل خواهد شد تا در خصوص قسمت‌هایی که در دیدرس نیستند به راننده هشدار بدهد.

فیس لیفت نیسان ایکس تریل

مانند قبل سه نوع پیشرانه برای نسل جدید X Trail ارائه شده است. نسخه دیزلی 1.6 لیتری با قدرت 130 اسب بخار یا 2 لیتری با قدرت 177 اسب بخار و نسخه بنزینی 1.6 لیتری با قدرت 163 اسب بخار، موتورهایی هستند که در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. نسخه‌های دیزلی این خودرو با سیستم چهار چرخ متحرک و گیربکس اتوماتیک CVT و نسخه بنزینی با دیفرانسیل جلو و گیربکس دستی و مصرف سوخت بهتر ارائه می‌شوند.

هنوز شرکت نیسان، قیمت رسمی مدل جدید شاسی بلند خود را اعلام نکرده اما پیش‌بینی می‌شود قیمت آن تغییر چندانی با قیمت مدل فعلی یعنی 23 هزار پوند برای مدل پایه، نداشته باشد. فروش جدیدترین فیس لیفت نیسان ایکس تریل از آگوست 2017 آغاز می‌شود و مدل‌های دارای سیستم رانندگی نیمه خودکار ProPILOT در سال 2018 روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*