درز تصاویری از نسخه 5.5 اینچی آیفون با نام iPhone 6L

تمامی شواهد از طراحی نسل جدید آیفون‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تر حکایت می‌کند و حالا سایتی چینی در یک ادعای جالب، نامی جدید برای آیفون بزرگ‌تر ارائه کرده است. وب‌سایت هنگ‌کنگی Apple Daily اخیرا تصویری را از اجزای سخت‌افزاری آیفون بعدی بر روی وب‌سایت خود قرار داده است.

ما تا امروز با اخبار پیرامون صفحه‌نمایش‌های بزرگ آیفون 6 بیگانه نبوده‌ایم و بارها چنین تصاویری را در افشاگری‌های پیشین دیده‌ایم، ولی نکته ای که در اینجا جلب‌توجه می‌کند، نامی است که برای آیفون 6 بزرگ‌تر (Large) عنوان شده است؛ آیفون 6L

هنوز مشخص نیست که این وبسایت چطور به چنین نامی دست پیدا کرده (چون در تصاویر نیز چنین چیزی رؤیت نمی‌شود) پس در حال حاضر باید آن را به عنوان یک شایعه بسیار غیرقابل‌باور تصور کنیم تا مگر در آینده خبر بهتری شنیده شود. تا پیش از ارائه این نام وب‌سایت های چینی از آیفون بزرگ‌تر با نام آیفون ایر یاد می‌کردند.

iphone-6-3

اما فرض می‌کنیم نام گفته‌شده صحیح باشد و اپل فبلت 5.5 اینچی خود را با نام iPhone 6L صدا بزند؛ سؤال اینجاست که پس نام آیفون کوچک‌تر چه خواهد بود؟

ممکن است نام آیفون 6C بر روی آن قرار داده شود، اما تنها دلیل ساخت و چسباندن نام آیفون 5C به آخرین مدل آیفون به دلیل ارزان‌تر بودن این مدل نسبت به مدل قبل‌تر بود. از آنجا که آیفون 4.7 اینچی مدلی کاملا جدید خواهد بود، نسبت نام و یا لقب Cheap به این مدل اندکی دور از تصور است.

آیفون 6S نیز به همین ترتیب ممکن نیست. نام S که از ابتدای کلمه Second گرفته شده معمولا به نسل دوم محصولی چسبانده می‌شود، در حالی که باز هم با مدلی جدید طرف هستیم. پس بهتر است فعلا همان نام بی غل و غش آیفون 6 را برای آن انتخاب کنیم تا بعد…

اما قسمت دوم گزارش Apple Daily نیز در نوع خود جالب و البته اشتباه به نظر می‌رسد یا حداقل مشخص است که نسخه ای آزمایشی به دست آن رسیده است. طبق ادعای این وب‌سایت آیفون 6L دارای یک باتری 2915 میلی آمپر ساعتی خواهد بود و مدل 4.7 اینچی نیز مدلی 1810 میلی آمپرساعتی را به همراه خواهد داشت.

نکته اینجاست که هیچ منبع خبری تاکنون از میزان ظرفیت آیفون 6 بزرگ‌تر اطلاعی در دست ندارد و نمی‌توان مقایسه ای میان خبر این منبع و اخبار پیشین داشت، اما مدل 4.7 اینچی ظاهرا چنین ظرفیت پایینی نخواهد داشت و در عوض طبق اخباری که پیش‌تر رسیده از اندازه ای 2100 میلی آمپرساعتی برخوردار خواهد بود. حال اگر از ظرفیتی 1810 به ظرفیتی 2100 میلی آمپر رسیدیم، آیا می‌توانیم -با اندکی خیال‌پردازی- ظرفیت باتری مدل بزرگتر را نیز به همین ترتیب افزایش داده و به مثلا 3200 میلی آمپر برسانیم؟!

آخرین گزارش از رونمایی یکی از دو مدل این اسمارت فون در 9 سپتامبر حکایت می‌کند.

منبع : 9to5mac