5G ایرانسل

5G ایرانسل به همراه چندین پروژه دیگر اپراتور دوم رونمایی شد

5G ایرانسل به همراه بیش از 20 پروژه دیگر اپراتور دوم ارتباطی کشور در آستانه راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شدند.

در مراسمی که با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و معاونان و مدیران این وزارتخانه به همراه استاندار تهران و مدیران اپراتور دوم ارتباطی کشور برگزار شد، ایرانسل از 23 پروژه و دستاورد جدید خود در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات رونمایی کرد. محمود واعظی در این مراسم با تاکید بر این که باید زیرساخت‌های ICT، بستری برای تحول صنعت و دیگر حوزه‌ها باشد، گفت:

تکنولوژی ما باید علاوه بر خدمت در حوزه خودمان، در سایر حوزه‌های صنعتی نیز تمرکز کند و  برای انجام این کار به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز است. امروزه اینترنت، کلود و 5G همگی در خدمت صنعت قرار گرفته‌اند و ما باید بستری برای تحول صنعت کشور باشیم. با زیرساختی که در حال حاضر آماده شده می‌توانیم در صنعت جهش کنیم و وزارت ارتباطات نیز باید آمادگی این موضوع را داشته باشد.

بهره‌برداری آزمایشی از 5G ایرانسل

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل نیز در مراسم رونمایی از دستاوردهای این اپراتور اعلام کرد یکی از دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات، محاسبه ترافیک داخلی با تعرفه نیم‌بهاست. وی به بهره‌برداری آزمایشی از اولین شبکه رادیویی مبتنی بر 5G ایرانسل اشاره کرد و افزود:

ما تا به امروز ادعایی در مورد 5G نکردیم؛ چرا که هنوز پروانه آن صادر نشده بود و استانداردهای آن هم در داخل کشور معرفی نشده‌اند. اما اکنون در حضور وزیر ارتباطات از آخرین فناوری روز 5G ایرانسل رونمایی می‌کنیم. این پروژه از مهرماه 1395 به صورت آزمایشی انجام شد و با دانشگاه‌ها نیز در این مورد همکاری کردیم. در آغاز امسال نیز تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه 5G با یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی امضا کردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*