خودروی کوچک چانگان بنی

آیا خودروی کوچک چانگان بنی (Changan Benni) جانشین پراید می‌شود؟

شرکت سایپا قصد دارد به زودی خودروی هاچ بک جمع و جور چانگان بنی (Changan Benni) را وارد بازار ایران کند. آیا این خودرو می‌تواند جانشین پراید و رقیبی برای رنو کوئید باشد؟

از زمانی که سایپا اعلام کرد پراید تا پایان سال 1397 بازنشسته خواهد شد و در همین راستا از مجموعه موتورهای کم مصرف اختصاصی خود رونمایی کرد، سایر خودروسازان به این فکر افتاده‌اند تا جای این کمپانی را در اتومبیل‌های رده پایین بازار ایران از آن خود کنند. خود این شرکت نیز در تلاشی تازه، به دنبال رونمایی از محصولات جدید خود پیرو پروژه SP100 است و همچنان اعضای خانواده تیبا را نیز توسعه می‌بخشد تا بتواند این بخش از بازار را پس از پراید نیز در چنگال خود نگه دارد.

در سمتی دیگر،‌ رنو نیز قصد دارد با خودرو کوئید خود به این بخش از بازار حمله کند،‌ اما مطمئن نیستیم این خودرو با مشکلات زیادی که در بخش‌های ایمنی و فنی خود دارد توان رقابت با سایر محصولات را داشته باشد یا خیر! با تمام این تفاسیر اینگونه به نظر می‌رسد که رقابت جانانه‌ای در رده پایین بازار خودرو ایران بین خودروسازان داخلی و خارجی در حال شکل گیری است. به لیست شرکت‌هایی که در حال تلاش برای پیوستن به بخش 1.3 میلیون دستگاهی  بازار خودرو ایران هستند باید نام ایران خودرو، جیلی و حتی پژو را نیز اضافه کرد.

اما جلوتر از تمامی این شرکت‌ها، سایپا است که در نظر دارد با شریک چینی خود چانگان محصولی ارزان قیمت و با کیفیتی فراتر از رنو کوئید را وارد بازار کند. نام این خودرو چانگان بنی است که قصد داریم در ادامه نگاه نزدیک‌تری را به آن بی‌اندازیم.

چانگان بنی ،‌ محصول جدید سایپا

خودروی کوچک چانگان بنی

چانگان بنی یک اتومبیل هاچ بک جمع و جور با موتوری کم مصرف است. این خودرو از طراحی جذاب و جوان پسند برخوردار است که و می‌تواند به خوبی قشر جوان جامعه را به خودش جذب کند. Benni حتی از نظر ظاهری توانایی مقابله با خودروهای هاچ بک گران قیمت خارجی را نیز دارد که می‌تواند برای آن‌ها دردسر ساز شود. بخش جلویی چانگان بنی شامل چراغ‌هایی بزرگ و کشیده است که باعث هرچه زیباتر شدن قسمت جلویی خودرو شده است. این چراغ‌ها با کاپوت عضلانی ترکیب شده‌اند.

طول، عرض و ارتفاع محصول جدید سایپا برای بازار ایران به ترتیب عبارت از 3.73 متر، 1.65 متر و 1.53 متر هستند که با ارتفاع و عرضی کمتر از رنو کوئید،‌ شبیه به کیا پیکانتو وارداتی است. در حالی که کابین این خودرو با فاصله بین دو محور 2041 میلی‌متری کمی کوچکتر از پژو 206 است، ‌اما حجم باک آن بزرگ‌تر از محصول ایران خودرو است. در داخل کابین عمدتا از متریال پلاستیک خشک استفاده شده است که نمی‌تواند ارائه کننده کیفیت بالایی باشد، اما رنگ‌های مختلف آن را نسبت به سایر اتومبیل‌های هم رده متمایز می‌سازند. کیلومترشمار و صفحه نمایش دهنده اطلاعات خودرو چیدمان جالب‌تری را نسبت به دو خودرو هاچ بک پژو 206 و رنو ساندرو ارائه می‌کند و نورپردازی آن نیز بسیار جالب توجه است. از دیگر نکات بارز کابین چانگان بنی می‌توان به نمایشگر 7 اینچی لمسی، سقف پانوراما و فرمان برقی اشاره کرد که در هیچ یک از رقبا وجود ندارد.

خودروی کوچک چانگان بنی

تمامی تیپ‌های این خودرو به صورت استاندارد از دو کیسه هوا و سیستم‌های ایمنی مختلفی همچون ABS،‌ EBD و‌ تمرکز کمکی برخوردارند و در نسخه فول آن نیز می‌تواند دوربین دید پشت و سنسور پارک را نیز در اختیار داشت. آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن،‌ سیستم صوتی با پشتیبانی از Mp3،‌ درگاه USB و AUX، کنترل‌های سیستم صوتی به کار رفته بر روی فرمان،‌ هدایت کننده GPS، نمایشگر لمسی، تنظیم ارتفاع چرخ‌های جلو،‌ شش بلندگو،‌سیستم تهویه مطبوع دستی،‌ قفل مرکزی همراه ریموت، مه شکت جلو و رینگ‌های آلومینیومی دیگر نکات بارزی هستند که این خودرو چینی ارائه کننده آن‌ها است.

مشخصات فنی

چانگان بنی با دو مدل 1200 و 1400 سی‌سی به تولید می‌رسد که به ترتیب ارائه کننده قدرت 85 و 100 اسب بخار و گشتاور 136 و 110 نیوتن‌متر هستند. مصرف این خودرو بسیار پایین است و حضور اهرم تعویض دنده و پدال شیفترهای تعویض دنده در قسمت پشتی فرمان باعث شده تا بنی در بین خودروهای هم قیمت خود بی‌رقیب باشد.

خودروی کوچک چانگان بنی

اگر سایپا بتواند این خودرو را با قیمت 30 میلیون تومان روانه بازار ایران کند،‌ بی‌تردید شاهد ظهور یک رقیب بسیار قدرتمند برای خودرو رنو کوئیدی خواهیم بود که قرار است به زودی وارد کشور شود. زیبایی،‌ آپشن‌های متنوع و خدمات پس از فروش خوب می‌تواند سه رمز موفقیت این خودرو کوچک چینی باشد تا بتواند آن‌ها را حتی از محصولات جمع و جور هیوندای و کیا نیز پیش بی‌اندازد. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام چجور میتونم از شرایط خرید وقیمت بروز این خودرو با خبر بشم لطفا راهنمایی کنید

  2. 206 همینجوری خفه هستش. فکر کن، این کوچیکتر از 206 شده