نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو

نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو ؛ آیا خورشید گرفتگی ماه جاری منجر به وقوع آخرالزمان می شود؟

تنها چند روز تا خورشید گرفتگی کلی سال فاصله داریم. در همین حال عده‌ای معتقدند که این خورشید گرفتگی، نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو را در پی خواهد داشت.

نظریه‌پردازان توطئه در سراسر جهان ادعا می‌کنند که یک سیاره ناشناخته در مسیر برخورد با زمین قرار داشته و در شهریور ماه به سیاره ما برخورد می‌کند. این دسته از نظریه‌پردازان مدعی هستند که وقوع خورشید گرفتگی کلی که در روزهای آینده رخ می‌دهد، یکی از نشانه‌های آغاز آخرالزمان است.

دیوید مید (David Meade) نویسنده کتابی تحت عنوان «سیاره ایکس در سال 2017 میلادی» (Planet X – The 2017 Arrival) است که نسبت به وقوع آخرالزمان در سال 2017 هشدار می‌دهد. در این کتاب آمده است که سیاره‌ای تحت عنوان نیبیرو (Nibiru) در مسیر برخورد به زمین قرار داشته و در تاریخ 23 سپتامبر منجر به وقوع پایانی غم‌انگیز بر تاریخچه انسان در زمین می‌شود.

اگرچه دانشمندان چنین رویدادی را کذب می‌دانند، نویسنده این کتاب ادعا می‌کند که نشانه‌های مربوط به این رویداد آخرالزمانی حتی در کتاب‌های مقدس نیز وجود دارد. در تاریخ 21 آگوست 2017 (مصادف با 30 مرداد 96)، یک خورشید گرفتگی کلی روی می‌دهد که می‌توان آن را از سراسر قار آمریکا تماشا کرد. دیوید مید اعتقاد دارد که این پدیده نجومی، نشانه‌ای از نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو است.

منشا چنین ادعایی چیست؟

نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو

با وجود آنکه برای چنین پدیده‌ای شواهد کافی وجود ندارد، نویسنده این کتاب با همراهی تعداد دیگری از نظریه‌پردازان توطئه به کتب مقدس اشاره می‌کنند و وقوع خورشید گرفتگی کلی در ماه آگوست را نشانه‌ای از این رویداد می‌دانند.

نظریه‌پردازان برای توجیه ادعای خود، به کتاب اشعیا از پیامبران عهد عتیق اشاره می‌کنند. در فصل سیزدهم این کتاب و طی آیات 9 الی 10 آمده است:

روزی که خداوند می‌آید، یک روز بی‌رحمانه و خشن که در آن زمین ویران شده و گناهکاران نابود خواهند شد.

ستارگان از خود نور نشان نمی‌دهند، خورشید به حالت تاریک درآمده و ماه دیگر نوری را به زمین نخواهد تاباند.

دیوید مید بر این باور است که زنجیره این اتفاقات به عدد 33 مرتبط هستند. زمانی که خورشید گرفتگی در 21 آگوست آغاز شود، خورشید درست همانطور که اشعیا پیش‌بینی می‌کرد تاریک خواهد شد. ما به عنوان یک کره تاریک شناخته می‌شود که این رویداد هر 33 ماه یک بار روی می‌دهد. همچنین عنوان الهی الوهیم (Elohim) در کتاب پیدایش نیز 33 بار تکرار شده است. خورشید گرفتگی 21 آگوست از ساحل لینکلن (Lincoln Beach) در سی و سومین ایالت کشور آمریکا یعنی اورگن (Oregon) آغاز می‌شود و در 33 درجه چارلستون، کارولینای جنوبی پایان می‌یابد. چنین رویدادی از سال 1918 تاکنون رخ نداده و از آن تاریخ 99 سال (3×33) می‌گذرد.

سی و سه روز پس از پایان خورشید گرفتگی کلی آمریکا و در تاریخ 23 سپتامبر (1 مهر 96)، ستاره‌ها درست به همان آرایشی قرار می‌گیرند که کتاب مکاشفه (Revelation9 پیش‌بینی می‌کند. در واقع این یک نشانه شگفت‌انگیز و در عین حال ترسناک برای وقوع رویدادی آخرالزمانی است.

در فصل دوازدهم کتاب مکشافه درباره یک «نشانه بزرگ» می‌خوانیم:

زنی متولد می‌شود که لباس‌های او را نور خورشید تشکیل داده و بر روی ماه ایستاده است. بر روی سر او، یک تاج از 12 ستاره مختلف قرار دارد.

دیوید مید در این باره می‌گوید که در 23 سپتامبر، ماه در زیر صورت فلکی «برج سنبله» Virgo (زن باکره) قرار می‌گیرد که در بالای آن 12 ستاره مختلف قابل مشاهده خواهد بود. 9 ستاره از برج اسد (Leo) و سه سیاره عطاره، زهره و مریخ این تاج درخشان را تشکیل می‌دهند. پس از این رویداد، به نظر خواهد رسید که صورت فلکی برج سنبله، در حال تولد سیاره مشتری است و ظاهرا پایان دنیا را آغاز می‌کند.

اما آیا خورشید گرفتگی ماه جاری، نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو را در پی دارد؟

نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو

همزمان با نزدیک شدن به رویداد نجومی 21 آگوست، نظریه‌پردازان توطئه ادعای ترسناکی را مطرح کرده‌اند که نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو را در پی خواهد داشت.

بر آن دسته از عزیزانی که از سیاره نیبیرو اطلاعات چندانی ندارند باید بگوییم که این سیاره خیالی که در برخی موارد با نام سیاره ایکس (X) شناخته می‌شود، به عقیده‌ی نظریه‌پردازان توطئه در مسیر برخورد با زمین قرار دارد و قدرت تخریب آن به نحوی‌ست که می‌تواند حیات را به کلی از سطح زمین پاک کند.

ناسا در سال 2012 اعلام کرد که تمامی شایعات و خیا‌پردازی‌ها در مورد سیاره نیبیرو صحت نداشته و و صرفا یک کلاه‌برداری اینترنتی به شمار می‌رود. اما به چه علت چنین دروغ مضحکی دوباره مطرح می‌شود؟

ستاره‌شناسی با نام مایکل براون (Michael Brown) در این باره می‌گوید که نظریه‌پردازان توطئه، همواره علاقه‌مند هستند که رویدادهای آخرالزمانی را به پدیده‌های نجومی مرتبط کنند. این ادعا که امروز به خورشید گرفتگی کلی ارتباط پیدا کرده، چند سال قبل به همبستگی سیارات نسبت داده شده بود و در قرن بیستم میلادی، دنباله‌دار هیل-باپ (Comet Hale–Bopp) را به عنوان جرقه‌ای برای وقوع آخرالزمان توصیف می‌کرد.

دنباله‌دار هیل-باپ در سال 1995 میلادی کشف شد و در آن زمان به عنوان یکی از روشن‌ترین ستاره‌های دنباله دار در قرن بیستم لقب گرفت. اکتشاف این دنباله‌دار در نوع خود رویدادهای عجیب و غریبی را در پی داشت. چند ماه بعد از این رویداد، 39 نفر از بزرگان فرقه‌ای تحت عنوان «دروازه‌های بهشت» (Heaven’s Gate) به طور دسته‌جمعی خودکشی کردند. آن‌ها معتقد بودند که یک بشقاب پرنده فضایی را در پشت این دنباله‌دار دیده‌اند که در حال پرواز بود.

کشف دنباله‌ دار هیل-باپ همزمان با آغاز شایعات مختلف پیرامون سیاره ایکس یا سیاره نیبیرو است. در آن زمان گفته می‌شد که زنی با نام نانسی لیدر (Nancy Lieder) برای اولین بار از این سیاره جادویی و خاص سخن گفته و آن را به عنوان یکی از تهدیدات بالقوه زمین می‌داند.

این زن پیش‌بینی‌های فاجعه‌آمیزی را برای پایان دنیا در سال 2003 مطرح کرد و زمانی که هیچ اتفاقی روی نداد، آن را به سال 2012 و پیش‌بینی تقویم مایاها مرتبط ساخت. از این جهت به نظر می‌رسد که نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو تنها یک تبلیغات رسانه‌ای برای جذب مخاطبین باشد.

همزمان با نزدیک شدن به رویداد خورشید گرفتگی کلی در سال 2017، تب و تاب این موضوع بیش از پیش افزایش یافته و به همین جهت گروهی از نظریه‌پردازان توطئه، برای چندمین بار ادعای دروغین خود را تکرار کرده‌اند. با توجه به تکنولوژی امروز و ابزارهای مختلف برای ثبت این رویداد، خورشید گرفتگی ماه جاری را به یکی از داغ‌ترین موضوعات محافل نجومی تبدیل کرده است.

اما آیا ما باید شور و هیجان مربوط به خورشید گرفتگی کلی را فراموش کرده و نگران برخورد سیاره نیبیرو به زمین باشیم؟ مطمئنا خیر! ولی با این حال اگر پیش‌بینی‌هایی از این دست را نادیده بگیریم، در برخی مواقع پدیده‌های ترسناکی همچون خودکشی دست‌جمعی فرقه دروازه بهشت را در پی خواهد داشت. رسانه‌های موجود می‌بایست مردم را از واقعیت ماجرا مطلع ساخته و با ارائه دلایل علمی، امکان‌پذیری چنین رویدادهای کذبی را رد کنند.

دانشمندان امیدوارند که علاقه‌مندان به رویدادهای نجومی، صرفا بر این پدیده خاص و نادر تمرکز پیدا کرده و از توجه به حواشی این چنینی بپرهزیند؛ چرا که ادعای نابودی جهان توسط سیاره نیبیرو کذب محض است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. اخه چرا انقدر شایعه درست میکنین خوشتون میاد

  2. 9/24 شد و ما کماکان زنده ایم

  3. راحت میشیم از دست پراید و گرونی و تحریم و جیب خالی

  4. ????عاشق شایعاتم ینی
    اه
    اصلا من سیاره X?

  5. آخ جون 1 مهر 1396 دنیا نابود میشه دیگه نمیریم دانشگاه

  6. چه جالب!!!!
    عدد 33 که مخصوص فراماسوناست
    الوهیم هم که واس رئالیستاست
    به نظرم که یه جریان 2012 دیگست
    راستی؟
    معنی نیبیرو چی میشه؟

  7. cheghaadr nazarie masssskhareii…shayad ye etefaghi oon moghe biofte ama ma motmaenim k ta oon monji yad shode dar tamaaame adian naiad donya tamoom nemishe…hala har ki mikhad bashe va gheir az khoda ham hiiishki zamanenaboodi ro nemidooone va kamelan nagahani mishe….

  8. امشب حدودا ساعت 9 شب بود
    یه ستاره دنباله دار خیلی پر نور رد شد از آسمون شاهرود
    یعنی پرنوریش از سیاره زهره خودومونم بیشتر بود و نزدیک تر بود
    آقای صابری اگه مطلبی واسه این موضوع امشب هست قرار بدین
    خیلی پر نور بود مث یوفو بود تقریبا چون یکم که دور شد بعدش غیب شد کامل

  9. نیبرو?????هیچی نمیشه مثل سال 2012 هی میگفتن دنیا تموم میشه واای واای داریم نابود میشیم،اخرش چی شد؟ عین بچه آدم نشستیم زندگی کردیم هیچی هم نشد.این سیاره تماما فرضی نیبرو هم همینه.سس شعره محضه.حاضرم سر جونم شرط ببندم که هییییچ اتفاقی نمی افته.