زمان عرضه اندروید 8 اوریو

گوگل زمان عرضه اندروید 8 اوریو را اعلام کرد ؛ تاریخ انتشار آپدیت اندروید 8 اوریو توسط گوشی سازان

زمان عرضه اندروید 8 اوریو (Oreo) برای شرکت‌ های مختلف، توسط گوگل اعلام شده است. در ادامه بیشتر در جریان تاریخ و زمان انتشار آپدیت اندروید 8 اوریو قرار می‌گیریم.

اندروید 8 اوریو چند روز قبل و به بهانه خورشید گرفتگی کامل ماه آگوست به صورت رسمی معرفی شد. همانند نسخه‌های پیشین سیستم عامل موبایل گوگل، با دریافت اندروید اوریو نیز قابلیت‌های گوناگونی به دستگاه اضافه خواهند شد. اگرچه کاربران از شنیدن این خبر خوشحال می‌شوند، اما مبهم بودن ارائه و یا عدم ارائه نسخه جدید برای دستگاه آن‌ها و مخصوصا مشخص نبودن زمان منتشر شدن سیسنم عامل، از شدت هیجانشان می‌کاهد.

گوگل مسئول عرضه اندروید برای دستگاه‌های سایر شرکت‌ها نیست. این شرکت بعد از ارائه کد منبع سیستم عامل جدید، تنها وظیفه دارد آن را برای دستگاه‌های سری نکسوس و همچنین دو گوشی موبایل پیکسل و پیکسل ایکس ال توسعه بدهد. با این حال، این شرکت دست به کار شده و زمان عرضه اندروید 8 اوریو توسط گوشی‌سازان مختلف را به صورت احتمالی و بر اساس اطلاعات موجود عنوان کرده است.

زمان عرضه اندروید 8 اوریو

گوگل بعد از اعلام همکاری نزدیک با همتایان خود اطمینان داد شرکت‌‌هایی همچون اسنشال، جنرال موبایل، اچ ام دی گلوبال (نوکیا)، هواوی، اچ تی سی، ال جی، موتورولا، سامسونگ، شارپ و سونی، تا آخر سال جاری دستگاه‌هایی مجهز به اندروید 8 اوریو را روانه بازار کرده و یا آپدیت سیستم عامل جدید را برای چند مدل از محصولات پیشین خود منتشر می‌کنند.

عرضه یا به‌روزرسانی؟

گوشی‌سازان، پیش از توسعه و انتشار به‌‌روزرسانی سیستم عامل جدید برای دستگاه‌های کنونی، به محض دریافت کد منبع نسخه جدید محصولاتی مجهز به آن روانه بازار می‌کنند.

متاسفانه شرکت‌ها در عرضه اندروید 7 نوقا خوب عمل نکردند، به طوری که در حال حاضر، میزان دستگاه‌های اندرویدی مجهز به نسخه 7 تنها 13.5 درصد است. این مقدار حتی از درصد دستگاه‌های مجهز به اندروید کیت کت، که پشتیبانی از آن از حدود سه سال قبل متوقف شده نیز کمتر است. با وجود این فعالیت ضعیف، اکنون اندروید 8 نیز عرضه شده است!

زمان عرضه اندروید 8 اوریو

اما به عقیده گوگل، نحوه و زمان عرضه اندروید 8 اوریو در مقایسه با نسخه سال 2016 این سیستم عامل به مراتب بهتر خواهد بود. پس حتی شرکت‌هایی که در انتشار اندروید 7 خوب عمل نکردند، امسال فعالیت مناسبی در توسعه سیستم عامل جدید برای محصولاتشان خواهند داشت.

زمان عرضه اندروید 8 اوریو شرکت به شرکت و گوشی به گوشی متفاوت خواهد بود

ابتدا به سراغ پرفروش‌ترین گوشی‌ساز می رویم. اگرچه سامسونگ نتوانست تا انتهای سال گذشته میلادی اندروید نوقا را برای محصولاتش عرضه کند، اما انتظار داریم تا پیش از پایان سال 2017، بخش قابل توجهی از پرچمداران خود را به آن مجهز کند. چنین روالی را برای ال جی نیز پیش‌بینی می‌کنیم. دومین پرچمدار این شرکت در سال جاری، تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد.

برخلاف ال جی وی 20 در سال گذشته، ال جی وی 30 به نسخه جدید اندروید مجهز نیست. تقارن معرفی گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 با رونمایی رسمی از اندروید 8 اوریو و از طرفی مجهز نشدن این دو گوشی موبایل به نسخه جدید، سبب خواهد شد هر دو کمپانی کره‌ای خیلی زود برای مجهز کردن پرچمداران خود به آن دست به کار شوند.

زمان عرضه اندروید 8 اوریو

از طرفی دیگر با قانون عرضه یا به‌روزرسانی طرف هستیم. از آنجایی که قرار نیست این دو کمپانی محصول رده بالای دیگری تا ابتدای سال آینده عرضه کنند، پس روال آن‌ها به‌روزرسانی خواهد بود.

اچ تی سی، موتورولا و سونی، پیش از انتهای سال 2016، اندروید 7 را برای پرچمدارانشان منتشر کردند. به خاطر زمان‌بندی بسیار خوب آن‌ها در ارائه آپدیت سیستم عامل در سال گذشته، انتظار داریم این روال در سال 2017 نیز تکرار شود.

در بین این سه کمپانی فقط سونی هر دو روال عرضه و به‌روزرسانی را طی می‌کند. به این ترتیب اکسپریا ایکس زد پریمیوم به اندروید 8 اوریو مجهز شده و گوشی موبایل پرچمدار اکسپریا ایکس زد 1 نیز به صورت پیش‌فرض همراه با این سیستم عامل معرفی خواهد شد. دو کمپانی دیگر، اندروید سال 2017 را فقط برای پرچمداران خود یعنی موتو زد 2 فورس و اچ تی سی یو 11 عرضه خواهند کرد.

از آنجایی که شرکت اسنشال هنوز درگیر عرضه اولین گوشی موبایل خود به بازار است، مطمئنا تا انتهای مجددا روال عرضه را طی نخواهد کرد. پس بدون شک، اسنشال فون یکی دیگر از گوشی های موبایلی است که تا پایان 2017 اندروید 8 اوریو را دریافت خواهد کرد.

زمان عرضه اندروید 8 اوریو

اچ ام دی گلوبال انتشار اندروید جدید برای نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 را تایید کرده، اما زمان دقیقی اعلام نکرده است. از آنجایی که تنها پرچمدار اندرویدی این برند یعنی نوکیا 8 به تازگی معرفی شده، انتظار داریم تنها این گوشی موبایل تا انتهای سال جاری به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت کند. انتشار آن برای سایر محصولات، به سال آینده میلادی موکول خواهد شد.

زمان عرضه اندروید 8 اوریو برای محصولات و مخصوصا پرچمداران شرکت‌های نام برده، بر اساس اخبار و حقایقی که از آن‌ها در اختیار داریم مشخص شده است، اما درباره گوشی‌سازان بزرگی همچون هواوی نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد. با توجه به عدم عرضه پرچمدار سری Mate تا به امروز، پیش‌بینی می‌کنیم هواوی با دنبال کردن روال عرضه، میت 10 را همراه با اندروید 8 اوریو رونمایی کند و سپس به توسعه این سیستم عامل برای سایر محصولات بپردازد.

زمان‌بندی بالا توسط گوگل ارائه شده است. باید منتظر ماند تا دید خود گوشی‌سازان، چه زمانی لیست دستگاه‌های دریافت‌کننده اندروید 8 اوریو را منتشر خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاش سخت افزار وسایل الکترونیکی، از نرم افزارشان جدا شود [مثل PC] تا ملّت بتوانند متناسب با سلیقه خود، سیستم عامل دلخواه را روی دستگاهشان، داشته باشند!