سامسونگ گلکسی نوت 8

5 چیزی که می‌توانست از نوت 8 گوشی بهتری بسازد

در حالی که سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 89)‌ را معرفی کرده است، ما به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که می‌توانستند از آن گوشی بهتر و ارزشمندتری بسازند.

نوت 8 سرانجام رونمایی شد و مطابق انتظار محصولی شگفت انگیز است. سخت افزاری بالارده، طراحی فوق‌العاده جذاب، قدرت همه جانبه‌ی نرم افزاری سامسونگ و یک لنز تله فوتو جدید همراه با تثبیت کننده اپتیکال تصویر همگی از این گوشی، برتری‌هایی همه جانبه را برای گلکسی نوت جدید سامسونگ ساخته است، اما هنوز هم با ایده آل فاصله دارد!

ما عینک آفتابی را از روی چشمانمان برداشتیم و به شکل دقیق‌تری Galaxy Note 8 را بررسی کردیم. هرچند این به هیچ عنوان آسان نبود، اما 5 کمبود را در این گوشی یافتیم. البته شاید شما نقایص بیشتری را نیز بیابیید که دعوت می‌کنیم از طریق بخش نظرات همین مطلب آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

1. یک نسخه مجهز به نمایشگر تخت

سامسونگ گلکسی نوت 8

ما می‌دانیم که تمامی دیوایس‌های بالارده سامسونگ از طراحی لبه خمیده برخوردارند. آن‌ها متفاوت هستند، آن‌ها از جنس آینده‌اند و هیچ رقیبی شبیه به آن‌ها حداقل از سوی سازندگان معروف وجود ندارد. اما این به چه معناست؟ این قضیه فروشگاه‌های محافظ نمایشگر خاصی را به وجود‌آورده است،‌ جایگزین کردن نمایشگر گوشی را بسیار سخت کرده است، فریم گوشی را بسیار باریک‌تر از آنچیزی کرده است که به راحتی در دست گرفته شود و قیمت دستگاه را نیز افزایش داده است.

از آنجایی که هیچ نسخه صفحه تختی از گوشی نوت 8 وجود ندارد، طرفداران سامسونگ ناچار به استفاده از نمایشگر منحنی آن هستند و وقتی چشمشان به قیمت بسیار بالای گوشی می‌افتد، انکار نمک به زخم آن‌ها پاشیده شده است.

2. جایگاه بهتر اسکنر اثر انگشت

سامسونگ گلکسی نوت 8

ما خیلی زیاد در مورد جایگاه اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 8 صحبت کرده‌ایم و حالا باید تمامی آن‌ها را بار دیگر برای نوت 8 نیز تکرار کنیم؛ به خصوص اینکه حالا آن بزرگ‌تر شده و از لحاض قدی نیز گوشی بلندتری است. این درست است که اسکنر اثر انگشت از قاب جلویی حذف شده تا فضای بیشتری در اختیار نمایشگر قرار گیرد،‌ اما چرا کنار لنز دوربین برای قرارگیری آن انتخاب شده است؟

وقتی پای لنز دوربین به میان می‌آید، این مشکل حتی بزرگ‌تر هم می‌شود. شما خیلی ساده جای دوربین با اسکنر را اشتباه می‌گیرید و انگشت شما باعث کثیف کردن لنز می‌شود. این بزرگ‌ترین شکایتی است که کاربران گوشی های خانواده گلکسی اس 8 از این محصول دارند.

3. یک باتری بزرگتر

سامسونگ گلکسی نوت 8

باتری اس 7 اج بزرگ‌تر از نوت 8 است

زمانی که سامسونگ تلاش کرد از یک باتری بزرگ‌تر در یک بدنه‌ی باریک استفاده کند، منجر به شکست بزرگ گلکسی نوت 7 شد. اما ما به وضوح به یاد میاوریم که گلکسی اس 7 اج کوچکتر از نوت 8 و با همان فرم خمیده خود، به یک باتری 3.600 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بود. حال نوت 8 میزبان یک باتری کوچکتر 3.300 میلی‌آمپر ساعتی است. هرچند این ظرفیت به هیچ عنوان بد نیست، اما کمی برای کاربران حرفه‌ای این فبلت غول پیکر ضعیف است.

4. رابط کاربری پیشرفته لبه‌های خمیده

سامسونگ گلکسی نوت 8

یکی از مهم‌ترین مانورهای تبلیغاتی سامسونگ بر روی لبه‌های خمیده گوشی‌های پرچمدار خود است، اما در واقع این لبه‌ها از تعداد کمی ویجت و یک تسک سوییچر برخوردارند که شما می‌توانید با کشیدن انگشتان خود از کنار صفحه به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر صدها اپلیکیشن شخص ثالث وجود دارد که دقیقا همین عملکرد را به نمایشگرهای تخت آورده است و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت رایگان از پلی استور دانلود کنید.

گوشی قدیمی گلکسی نوت اج سعی داشت لبه‌های خمیده متفاوتی را ارائه دهد. محتوای صفحه اصلی و پنل‌های اج نمایان بود که یک پویایی تعاملی جذابی را بین این دو صفحه ایجاد می‌کرد. ما آرزو می‌کنیم کمی بیشتر بر روی این بخش از گوشی‌های جدید خود،‌ به خصوص گوشی‌های سری نوت کار کند.

5. قیمت کمتر

سامسونگ گلکسی نوت 8

نوت 8 یک دستگاه بسیار گران قیمت است. بله این درست است که حاوی یک نمایشگر خمیده، دوربین دوگانه و یک اسکنر عنبیه چشم است، اما طرفداران قلم اس پن می‌توانستند هزینه‌ی کمتری را برای خرید یک نسخه صفحه مسطح متحمل شوند. مگر اینکه شما جزو مشتریان خوش شانس پیش خرید کرده باشید تا با تخفیفی 200 دلاری، یک دوربین 360 درجه‌ای Gear 360 یا یک کیت شارژ بیسیم همراه با یک کارت میکرو اس دی را نیز همراه گوشی خود دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اخه کی این گوشی دراز و بدقواره رو میخره

  2. اگه یه نسخه کوچیک مثل s8در کنارش میساخت.باهمین امکانات قطعا طرفداراش دل گرمتر میشدند.هرچند اینم عالیه

  3. بنظرم ارزش خرید s8 بیشتر از نوت8

  4. چیزی که کم دراه خرما ست، خو چه خبره یه گوشی اینقدر قد بلند باشه. من خودم عاشق نوتم و گوشیم نوته اما اینقدر بلند و دراز که چی؟ هر سال 10 میل رشد می کنه. خوب یه گوشی کوچیک مثه A3، سونی کامپکت یا ایفون SE اما با قلم بسازید.

  5. موارد مهمی رو ذکر کردین??

  6. به هیچ عنوان ایرادی نداره این گوشی